Der klaskes ganske vist endeløse rækker af skurke i fantasisekvenserne, men actionscenerne er af den kønsløse CGI-baserede slags, og det er nu en gang utrolig vanskeligt at være blot det mindste interesseret i, hvor mange computerskurke de små sexkillinger kan nedlægge, når man ikke selv har en gamepad og kan pløkke med. Der er intet at få ud af “Sucker Punch” andet end den erfaring, at titlens første ord øjensynligt refererer til enhver stakkel, som lader sig lokke i biografen for at se denne her omgang røv og nøgler.
Skriv ny kommentar:
#91 Babo Rises 13 år siden
Min advarsel i sin tid kunne diskuteres, og hey. Bruce og jeg kom da fint ud af problemet, så hvad er lige problemet her? Jeg medgiver, at øgenavne kan eller virker måske en kende for provokerende, men det er nu engang mine reaktioner, som ikke altid skal tages så skide alvorligt eller fornærmende.
#92 Kruse 13 år siden
Nu var mit indlæg egentligt ikke så meget et forsvar af anmelderen, som at det var et angreb mod to "argumenter" som jeg mener for tit bliver smidt ind i en debat uden noget egentligt grundlag.
Jo, hvis en anmeldere netop kritiserer alle film i en sådan genre og at der ikke er gode nok argumenter bag. Men jeg har bare nærmest aldrig i min tid på filmz, set sådan et "argument" brugt rigtigt. Istedet har jeg set tonsvis af den slags "argumenter" brugt uden der var grundlag for det. Selv The Insider(Johan) er blevet beskyldt for ikke at kunne lide action, hvilket jeg finder dybt fjollet(han gav endda "Wanted" 6 stjerner, og har givet gode anmeldelser til mange actionfilm). BN fremridsede jo også en masse film som falder under actiongenren som Benway har givet gode anmeldelser.
Jo, det må du også gerne, hvis du altså kan argumentere for det. Nu havde mit indlæg jo bare fokus på to "argumenter", som mest bliver brugt uden nogen form for argumentation eller grundlag for det. Og desuden så er det sjældent at jeg læser en anmeldelse på filmz, hvor anmelderen ikke har argumenteret for hvad der fungerer og ikke fungerer i filmen og hvad der giver grundlag for hans/hendes vurdering. Så hvis en anmeldere har anmeldt en enkelt Michael Bay-film og givet den en dårlig anmeldelse, ved at argumentere for hvad der ikke fungerer i filmen, så synes jeg at det er fjollet at der altid skal være nogen der antager at det er fordi at han har noget imod Michael Bay og per automatik vil forsøge at nedgøre ham. For det kan jo ikke være rigtigt at anmelderen bare synes at filmen ikke er bedre?
Sådan et scenarie har jeg dog aldrig set, men som du selv siger så havde du en fair grund til at tro at han havde andre motiver bag.
#93 Hr. Nielsen 13 år siden
Men som sagt, er jeg grundlæggende enig Kruse og man kan næsten kun være enig i noget så rigtigt (selv om ikke alle er det, men hans (altså 'Alle') mening tæller ikke rigtigt;), så derfor ikke mere herfra:) Tak for snakken.....
#94 Kruse 13 år siden
#95 Hr. Nielsen 13 år siden
#96 Kruse 13 år siden
Jo, det har du selvfølgelig en pointe i. Men jeg vil nu mene at de objektivt kan så godt som modbevises i de fleste tilfælde(Ved at henvise til tidligere anmeldelser fra den pågældende anmelder), eller der kan i hvert fald gives en god argumentation for hvorfor brugen af argumentet ikke holder.
Men ja, i sidste ende handler det nok om øjnene der ser :)
#97 Hr. Nielsen 13 år siden
#98 filmz-loke76 13 år siden
#99 x marks the spot 13 år siden
#100 Sentrax 13 år siden
Jeg kan dog se mange snakker om at anmelderen gerne må give dårligere karakterer, og jeg er helt enig.
Jeg synes bare det er lidt dumt at give en film 1 stjerne, når man ikke helt har forstået filmen.
Den her anmeldelse svare jo til hvis jeg anmelder en spoof film (scary movie måske) ud fra de præmisser at det er en original komedie... I har ikke set filmen for hvad den egentligt er.
I # 32 linkede jeg til et interview med Snyder, læs det dog http://www.filmschoolrejects.com/features/intervie...
Det ændrede min holdning til filmen meget!
Desuden er det jo ikke en rendyrket actionfilm, det er primært en "dyster" film der arbejder med menneskets psykologi i disse mørke håbløse situationer.
Folk forventer en actionfilm i stil med "300" og derfor føles det helt malplaceret at disse kolde, dystre "følelsesladet" scener dukker op imellem de surrealistiske action sekvenser.
Indrømmet, historien er ikke fortalt fantastisk, og det er nok fordi at det er første gang han selv har skrevet hele historien selv, men selve historien fejler intet, der er så meget at tolke på og arbejde med, at fanatiske fans kan tolke mere på "sucker Punch" end man kan på "fight club"
som konklusion kan jeg jo så blot sige jeg er ret enig med denne anmeldelse
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/escape...