Der klaskes ganske vist endeløse rækker af skurke i fantasisekvenserne, men actionscenerne er af den kønsløse CGI-baserede slags, og det er nu en gang utrolig vanskeligt at være blot det mindste interesseret i, hvor mange computerskurke de små sexkillinger kan nedlægge, når man ikke selv har en gamepad og kan pløkke med. Der er intet at få ud af “Sucker Punch” andet end den erfaring, at titlens første ord øjensynligt refererer til enhver stakkel, som lader sig lokke i biografen for at se denne her omgang røv og nøgler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 12 år siden

Må godt nok sige jeg overhovedet ikke er enig i anmeldelsen. Så den i søndags til forpremiere og var rigtig fedt underholdt hele vejen igennem.
Jeg har også meget nemt ved at slå hjernen fra og bare nyde film uden at tænke videre over det og jeg synes CGI delene var SUPER fedt lavet. Er en sucker (høhø) for sådan nogle film.
Det eneste jeg synes der er med den, er at den måske er en lille tand for lang.

Bring on the Blu-ray!
Gravatar

#2 Wuschhead 12 år siden

@Morpheus jeg håber sgu du har ret. Billederne viser et rigtig fedt univers, så havde glædet mig meget til at se den - og chicks med guns holder som regel :D
Gravatar

#3 Skeloboy 12 år siden

Det overrasker mig ikke...og jeg har samme fornemmelse for mange af denne type film, som Benway beskriver:

det er nu en gang utrolig vanskeligt at være blot det mindste interesseret i, hvor mange computerskurke de små sexkillinger kan nedlægge, når man ikke selv har en gamepad og kan pløkke med.
Gravatar

#4 Babo Rises 12 år siden

Det overrasker mig slet slet ikke, at dommen er som den er. Med de rette forventninger ender jeg sikkert ikke på en bundkarakter.
Gravatar

#5 Outbound Sith 12 år siden

Hey! Der er ikke noget i vejen med onanifantasier! :P

Det lyder som en gylden lejlighed til at få brugt min fribillet og dobbeltmenu-gavekort til CinemaxX. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 Kruse 12 år siden

Jeg vil lige påpege, inden at der kommer de sædvanlige angreb på anmelderen, at han i sin tid gav 4 stjerner til Zack Snyder's "300", så det er ikke fordi at han hverken kan lide actionfilm eller Zack Snyder.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Collateral 12 år siden

Har en kammerat der gerne vil se filmen, men er lidt på vippen med om jeg skal tage med :/
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Djibyman 12 år siden

Nu har jeg personligt kun haft ekstremt positive oplevelser med Zack Snyders film, så det skulle overraske mig meget hvis denne film skuffer mig, men vi for se hvad dommen lyder når jeg får set den i weekenden;-)

Er der nogen Snyder fans tilstede der kan anbefale "Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole", jeg har lidt tvivl angående denne film, selv om jeg jo nok ikke burde have det, jeg synes bare den ligner lidt en børnefilm.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#9 Morpheus 12 år siden

# 8.

Den overraskede mig rigtig meget og er rigtig meget i Zack Snyder stilen med slow motion sekvenser og des lige. Historien var også bedre end forventet og så er den sindssygt flot lavet. Synes bestemt du skulle tage et kig på den.

Men tag ikke fejl, det er en børnefilm, men den kan sagtens nydes af de lidt ældre. Er 23 by the way:)
Gravatar

#10 evermind 12 år siden

Jeg så Sucker Punch til Macho-mandag i Cinemaxx i forgårs og kunne sgu godt lide den. Det gjorde selvfølgelig ikke noget, at der var masser af gratis øl til forestillingen og en fed stemning med klappen og begejstret hujen undervejs, men stadig ...

Det er rigtig nok en vældig banal historie pumpet op med visuelt lir, og CGI-fantasierne ligner bestemt også mere en 14-årig drengs våde computerspilsdrøm end en fantasi, man ville forestille sig fra en pige i den givne situation. Dette kritikpunkt kan jeg for så vidt godt følge, og jeg respekterer fuldt ud Benways holdning, som han også argumenterer for. Jeg havde bare en anderledes, positiv oplevelse af filmen og så den i et andet lys.

Jeg kom ud af biografen med den tanke, at filmen konceptuelt havde visse ligheder med bl.a. - som nævnt i anmeldelsen - Pan's Labyrinth, nemlig eskapisme under grumme forhold og diverse opgaver, hovedpersonen skal løse i sit fantasiunivers. I Pan's Labyrinth drømmer hovedpersonen sig jo heller ikke som sådan hen til en tryg og rar verden, men omsætter bare uhyrlighederne til noget mere kulørt, som sætter hende i en position, der til trods for at afspejle verdens rædsler (at folket er afholdt fra de rationer, kaptajnen lukker inde, bliver i fantasiverdenen til et veldækket bord, pigen ikke må røre ved, fordi hun så vækker monstret og dets vrede osv.), giver hende mulighed for at øve indflydelse.

Eskapistscenerne i Sucker Punch sætter hovedpersonerne i farlige, men samtidig fantastiske scenarier, hvor de er oppe mod en truende overmagt, men overmåde potente. Vores hovedperson kan ikke afskrive truslen og ubehaget, men på flere planer gøre det overkommeligt og skabe en følelse af kontrol. I den henseende giver selve billederne selvfølgelig mindre mening (men er en skøn pærevælling, underholdningsmæssigt set), men kan måske tages som et udtryk for
at filmen vitterlig er knækket for pigen oven på de skrækkelige forhold, hun kommer fra.
Pointen er, at virkelighedsflugten ikke så meget handler om at finde tryghed, men styrke; fantasierne tegner et billede af allehånde store og truende ting, men også en flok potente piger, som herigennem er i stand til at klare ærterne. Men nu og da stikker virkeligheden sit barske fjæs igennem fantasiens slør i et par scener, jeg var ret vild med -
da kokken dræber Rocket, og Baby Doll er nødt til at trække sig tilbage i det foregående lags fantasi for at kapere det
, og
da Blondies forræderi afslører pigernes forehavende og et par af dem helt uden mulighed for kamp henrettes på stedet.


Det er muligt, filmen er rodet, og jeg synes også, noget af dialogen er lige campy nok. Hvis man i forvejen er dødtræt af Snyder-slomo, er det absolut heller ikke her, man skal se hen for at få revurderet sin opfattelse af manden som instruktør, og hvor glad jeg så er for hans film, sad jeg nogle gange og tænkte, at det nærmest var for meget af det gode. Til gengæld skaber CGI-glasuren faktisk en velgørende drømmeagtig billederamme for filmens tematik. Fantasiverdenerne falder måske lidt ved siden hovedpersonens type, ja, men så igen, det gør 8-bit tematikken måske også for en vis Scott Pilgrim anno 2010 i en anden meget banal historie, der ligeledes er pumpet op med visuelt lir og allegorier. Scott Pilgrim har langt mere glimt i øjet og er i sagens natur mere elskelig end Sucker Punch, men for hulen, hvor var jeg bare godt underholdt. Kald mig bare sucker, men den her bliver bestilt på BD, så snart importudgaven er i handlen. :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: