Der klaskes ganske vist endeløse rækker af skurke i fantasisekvenserne, men actionscenerne er af den kønsløse CGI-baserede slags, og det er nu en gang utrolig vanskeligt at være blot det mindste interesseret i, hvor mange computerskurke de små sexkillinger kan nedlægge, når man ikke selv har en gamepad og kan pløkke med. Der er intet at få ud af “Sucker Punch” andet end den erfaring, at titlens første ord øjensynligt refererer til enhver stakkel, som lader sig lokke i biografen for at se denne her omgang røv og nøgler.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 The Insider 13 år siden

#40, amen, brotha.
War. War never changes.
Gravatar

#42 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (40) skrev:
Og i det hele taget så er mit problem med disse angreb på anmeldere, at de erstatter deres egne argumenter for hvorfor filmen er god.
Jeg synes sgu den går begge veje kruse, for som sagt kan jeg godt følge dig et stykke, men kun et stykke. At forsvare en anmelder eller at angribe ham er jo to ens forskelligheder som jeg ser det. Hvorfor må man ikke stille spørgsmålstegn ved en anmelder, mens man gerne må forsvare ham? Jeg ser ikke du forsvarer at filmen er dårlig, blot at anmelderen er god? Hvori består forskellen så på dem du kritiserer og dig selv? Klart jeg er enig i at man skal angribe med gode argumenter og gå efter bolden (for det meste;), noget så oplagt korrekt kan jeg jo ikke være uenig med dig i. Men for mig er en anmelder ikke fredet (ved godt at det heller ikke er det du mener), så derfor vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved en sådan i ny og næ. Dog helst ved hans forsvar eller kritik af selve filmen selvfølgelig.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#43 Kruse 13 år siden

Thomas E. Nielsen (42) skrev:
Jeg ser ikke du forsvarer at filmen er dårlig, blot at anmelderen er god? Hvori består forskellen så på dem du kritiserer og dig selv?


Jeg har ikke set filmen, så jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om denne. Jeg kritiserer heller ikke nogen i denne tråd, da denne faktisk slet ikke byder på disse "angreb" i samme grad, som de fleste tråde med en actionfilm der har fået en dårlig karakter. Jeg udstillede bare de mest brugte "angreb", som "anmelderen har noget imod instruktøren"(Mest brugt i ved Michael Bay-film) og "anmelderen kan ikke lide [indsæt genre]-film", for at fortælle at jeg synes at de er tåbelige argumenter og ikke gyldige for anmelderen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 BN 13 år siden

Kruse (6) skrev:
så det er ikke fordi at han hverken kan lide actionfilm eller Zack Snyder.


Babo Rises (16) skrev:
Han er nok næppe den store tilhænger heller :)


Arrrrrrh, Babo ... Zack Snyder laver eventyrlige actionfilm, og til den kategori hører også 'Avatar', som Benway gav 6 stjerner. Samme antal stjerner har han givet til to ældre James Bond-film (som per definition også er actionfilm), Desuden har han givet både 'Batman Begins', 'Spider-Man 2', 'Watchmen', 'Iron Man', 'The Dark Knight', 'Inception', 'Terminator 2: Judgment Day' og 'Gladiator', foruden hele fem andre James Bond-film 5 stjerner, altså den næsthøjeste karakter.

Så at sige, at han ikke er den store tilhænger af action, er vist ikke helt rigtigt. Man kan jo godt - ligesom jeg selv gør - både holde af action og af mere rolige film, ikk'? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 wimmie 13 år siden

Jeg mener bare én af de vigtigste ting som anmelder er at man kan se mange forskellige genrer, og det har jeg bestemt indtrykket af gør sig gældende hos Benway og de andre anmeldere her på Filmz. Og som vi alle ved så er der topscorere og bundskrabere i hver genre. Jeg kan både se action, animation, drama, komedier, westerns, gys og thrillers, men dette er da ikke ensbetydende med at jeg ikke kan spotte lorten i hver genre.


Ellers vil jeg lige for en gangs skyld erklære mig enig med Kruse ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#46 Babo Rises 13 år siden

wimmie (45) skrev:
Jeg kan både se action, animation, drama, komedier, westerns, gys og thrillers, men dette er da ikke ensbetydende med at jeg ikke kan spotte lorten i hver


Selvom man godt kan se flere genre og alle dem du nævner, så kan man stadig være ret begrænset eller mangelfuld som anmelder. Se f.eks en film som Machete eller Dog Soldier (vel begge action), og bedøm den på de rigtige præmisser :) det handler vel ikke kun at nævne en bunke genre, and that's it. Men ellers enig. Lortefilm findes vel i alle kategorier.
Gravatar

#47 Babo Rises 13 år siden

#44

Måske har jeg undervurderet ham..
Gravatar

#48 Bruce 13 år siden

Babo Rises (46) skrev:
Se f.eks en film som Machete eller Dog Soldier (vel begge action), og bedøm den på de rigtige præmisser :)


Ekstremt spændende! Hvad er lige ... "de rigtige præmisser"? Er der for nogle film, et sæt særlige "præmisser", som gør, at et kvalitetsbedømt udfald, altid vil være positivt?
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#49 Patriarch 13 år siden

De rigtige præmisser er typisk dem jeg sætter op.

Continue.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#50 Bruce 13 år siden

#49 There ya go :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: