Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.
#21 jesperhp 18 år siden
Ekstremt fede effekter, rigtig god musik (der er garanteret kuldegysninger hver eneste gang det gamle theme kommer), en fin historie som sagtens kan holde spændingen i 2½ time, samt et super - ;) - cast, gør virkelig denne film værd at se. SKAL ses i biografen, for der er sgu nogle lydscener der sparker røv, og nogle fantastiske billeder.
Jeg ligger og roder et sted mellem 5/6 og 6/6 - kan ikke rigtig bestemme mig.
btw. #20. Jeg ved hvad du mener! Det samme skete for mig aftenen før LOTR 3, lige mens jeg var nået til det punkt i bogen. Der burde altså advares for spoilere af den kaliber!
#22 duuk74 18 år siden
#23 jessup 18 år siden
#24 filmz-Is 18 år siden
Det er jo en meget typisk helte film.
Det er efterhånden blevet svært at lave film i den genre.
Men den er desuden rigtig godt lavet. 4/6
Batman Begins styrer
#25 Bohemian 18 år siden
Mine forventninger blev indfriet, en rigtig god film.
Dog ikke lige så god som Batman Begins. Elsker Kevin Spacey.
Håber Singer laver en 2'er. Altså efter han lige laver X-men 4 (please kom nu Singer!)
#26 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#27 filmkorn.dk 18 år siden
#28 filmz-d4||3 18 år siden
Havde store forventninger til denne film, og de blev helt sikkert opfyldt :P
Kanon film. Sys Brandon Routh trak rollen som Clark/Superman rigtig godt.
Og Spacey som Luthor, ku ik bliv bedre..
Rigtig fede effekter. Super film. wuhuu :P
#29 filmz-Don Drift 18 år siden
Dog syntes jeg det var lidt komisk at:
#30 filmz-maxhh 18 år siden
Skuespillerne er for det meste fint castet, dog mener jeg Kate B. er for nuttet til at skulle være reporter i verdensklasse. Og for ung til rollens tidslinie...
Og nu til det jeg tilsyneladende er ene om herinde i det mindste... Jeg synes Kevin Spacey kører på rutinen i denne rolle. ingen glimt i øjet, ingen spræl, ingen power. Han er en af mine absolute favorit-skuespillere i denne verden, så jeg har måske blot forventet for meget af ham, men jeg ville have troet han ville brilliere i en rolle som denne...
Alt i alt er filmen ikke dårlig.. men når man bruger et budget i denne størrelsesorden burde man vel gå efter noget andet og mere end "ok film"...?
Mvh
MaxHH