Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 jesperhp 17 år siden

Jeg kommer direkte fra snigpremiere i Herning (klokken er 03.26), og jeg må sige, at det er en af de bedste biografoplevelser, jeg har haft i lang tid!
Ekstremt fede effekter, rigtig god musik (der er garanteret kuldegysninger hver eneste gang det gamle theme kommer), en fin historie som sagtens kan holde spændingen i 2½ time, samt et super - ;) - cast, gør virkelig denne film værd at se. SKAL ses i biografen, for der er sgu nogle lydscener der sparker røv, og nogle fantastiske billeder.

Jeg ligger og roder et sted mellem 5/6 og 6/6 - kan ikke rigtig bestemme mig.

btw. #20. Jeg ved hvad du mener! Det samme skete for mig aftenen før LOTR 3, lige mens jeg var nået til det punkt i bogen. Der burde altså advares for spoilere af den kaliber!
Gravatar

#22 duuk74 17 år siden

#20 Hehe jeg var også lige inde over, men nåede heldigvis at zappe væk i tide :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#23 jessup 17 år siden

Har set filmen - 3/6 herfra - tam og spændingen udebliver - er ikke kæmpe fan af Singer men han kan skrue en actionfilm sammen til et godt stykke over midel, men ikke i denne film. Spacey er som forventet i hopla og Singer har gjort sit for at han ikke skal overtage filmen som Nicholson gjorde det i Batman - men hele filmen igennem ønsker man mere af Spacey fordi de andre er så kedelige - jeg sidder tilbage og ønsker at den ellers i princippet gode beslutning om ikke at gøre Lanes kæreste til et røvhul blev omgjort så der i det mindste var lidt flere konflikter.
This is just until June
Gravatar

#24 filmz-Is 17 år siden

Havde set filmen i Tyrkiet før den er premiere i Danmark...
Det er jo en meget typisk helte film.
Det er efterhånden blevet svært at lave film i den genre.
Men den er desuden rigtig godt lavet. 4/6

Batman Begins styrer
Gravatar

#25 Bohemian 17 år siden

jeg så den her igår nat i slagelse.

Mine forventninger blev indfriet, en rigtig god film.

Dog ikke lige så god som Batman Begins. Elsker Kevin Spacey.

Håber Singer laver en 2'er. Altså efter han lige laver X-men 4 (please kom nu Singer!)
Free in serenity.
Gravatar

#26 elwood 17 år siden

#25 nej han skal lave x-men 3 den er jo ikke blevet lavet endnu lala kan ikke høre noget 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 filmkorn.dk 17 år siden

Jeg havde glædet mig meget til Superman Returns. Måske for meget. Det er som om filmen har alle de rigtige intentioner for at skabe et interessant persongalleri med over gennemsnitlige personskildringer samt en over gennemsnitlig historie. Ikke desto mindre er det som det bare ikke virker. SR mangler for det første Superman I og II's drengede charme og fortælleglæde, og for det andet bliver personerne aldrig rigtigt interessante. Gene Hackman var fx en meget mere karismatisk Lex Luthor og Margot Kidder en mere fandenivoldsk Lois Lane. Kase Bosworth er ultra smuk, hvad der ikke kan siges om Margot Kidder, men mangler dennes bidskhed og lidt mere troværdige reporter råhed. Alligevel har SR sine fantistiske øjeblikke, der skifter mellem det rørende, betagende, utrolige og smukke. SR er alt i alt en god film, men jeg havde håbet den ville være lidt mere end blot god. Lad os nu se om der ikke kommer en Director's Cut udgave - jeg har i hvert fald set flere billeder på nettet fra filmen, som ikke er med i filmen. Se blot øverst billede til venstre i Bioguidens omtale af Superman Returns.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#28 filmz-d4||3 17 år siden

Var inde og se den her til aften.

Havde store forventninger til denne film, og de blev helt sikkert opfyldt :P
Kanon film. Sys Brandon Routh trak rollen som Clark/Superman rigtig godt.
Og Spacey som Luthor, ku ik bliv bedre..

Rigtig fede effekter. Super film. wuhuu :P
Gravatar

#29 filmz-Don Drift 17 år siden

Syntes det var en "super" god film, den er ganske udemærket. Man kan på en måde godt forstå hvorfor den har kostet så mange penge, da der er brugt utrolig flotte effekter.

Dog syntes jeg det var lidt komisk at:
Lois Lane har bollet udenom med Supermand, hvis man kan sige det sådan ;)
"Sideways, all days!"
Gravatar

#30 filmz-maxhh 17 år siden

Jeg må indrømme jeg ikke blev imponeret. Jovist, fantastiske billeder og lyd, men en film må altså gerne indeholde bare en smule mere end det visuelle, hvis jeg skal bevæges bare en smule. Filmen undgår i det store hele konflikter, følelser og andet, der kunne forstyrre de pæne billeder, Singer sætter op. Hvilket vel ikke er overraskende, da Supermand aldrig har haft de store konflikter og/eller følelser at slås med, i modsætning til hans "konkurrenter" Spiderman, Batman, X-men, Hulken etc etc. Men det ér vel også svært at have de store problemer, når man ingen fysiske begrænsninger har overhovedet, hvilket altid har været grunden til at Supermand er længst nede på min personlige "Superhelte-Liste". Perfekte personer er ikke nær så interessante som personer med fejl, mangler og moralske dilemmaer.
Skuespillerne er for det meste fint castet, dog mener jeg Kate B. er for nuttet til at skulle være reporter i verdensklasse. Og for ung til rollens tidslinie...
Og nu til det jeg tilsyneladende er ene om herinde i det mindste... Jeg synes Kevin Spacey kører på rutinen i denne rolle. ingen glimt i øjet, ingen spræl, ingen power. Han er en af mine absolute favorit-skuespillere i denne verden, så jeg har måske blot forventet for meget af ham, men jeg ville have troet han ville brilliere i en rolle som denne...
Alt i alt er filmen ikke dårlig.. men når man bruger et budget i denne størrelsesorden burde man vel gå efter noget andet og mere end "ok film"...?

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."

Skriv ny kommentar: