Med Industrial Light & Magic og Stan Winston i ryggen formår “Terminator 3” dog stadig at score rigtig gode points på det tekniske område. Man har på interessant vis valgt at satse kraftigere på fysiske stunts fremfor digitale hvilket er med til at gøre ødelæggelserne såvel mere realistiske som overvældende. Vi kan se at det er ægte brandbiler og motorcykler som hvirvler gennem luften. Præcis det samme gør sig gældende for slåskampene mellem de to tonstunge robotter, hvor betonfliser og stålvægge pulveriseres som var de lavet af papmaché.

Naturligvis forekommer der også en del computergenererede special effects, der alle er på samme høje niveau som de pratiske. Målet har været at skabe billeder som ingen af os før har set og det opfylder Mostow og hans troldmænd. Det er i actionsekvenserne at “Terminator 3” lever og den gode klipning samt lyddesign truer flere gange med at hive os ud over stolekanten. Det høje tempo og sparsommelige plot forvandler filmen til en massiv underholdningsmaskine, der både er sjovere og mere uforpligtende end eksempelvis den gumpetunge “Hulk”.

Konklusionen må derfor lyde, at “Terminator 3” på trods af alvorlige indholdsmæssige problemer nok ikke er helt så dårlig, som man kunne have frygtet. Det værste er, at Mostow i modsætning til James Cameron ikke er i stand at finde en passende balance mellem de intime og de store, eksplosive scener. “Terminator 3” mangler afgjort sjæl og Jonathan Mostows film vil sikkert ikke blive husket for meget andet end Arnolds comeback, der godt nok redder “Terminator” seriens ære men ikke den skuffende sommer.

Klik [url=articles/view/322/]her[/url] for at læse meget mere om Terminator-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Skobbolop 20 år siden

#50 og derfor er det tydeligt at se at tidsrejser aldrig vil være mulige... :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#52 filmz-Angel Eyes 20 år siden

T3 er en af de mest ligegyldige action-blockbusters til dato! Den leverer IKKE varen som rendyrket actionfilm, dens manuskript er tåbeligt, dens dialog endnu værre og de selvironiske referencer er IKKE en cool ting! De 170 millioner som Mostow har fået til rådighed kunne værre brugt til så mange andre bedre produktioner, eller i hvert fald til en ordenlig efterfølger, som havde nogle nye ideer i stedet for 'mindless destruction'og et plot så tyndt som Callista Flockhart... Hvorfor ikke ligge handlingen i fortiden eller i den postapokalyptiske fremtid?
Well, T3 - spild af tid og penge og en fornærmelse mod min filmsmag. Fuck det lort!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#53 filmz-Gizmo Krueger 20 år siden

Jeg synes at filmserien er blivet bedre film til film og jeg håber den blive den sidste i serien for ellers vil jeg tro serien bliver ødelagt ligesom jeg tror det vil ske hvis der bliver lavet en alien 5
Gravatar

#54 filmz-claus holm 20 år siden

den er ttotal fed det er klart min yndlingsfilm
fdojdo
Gravatar

#55 filmz-Em_2004 20 år siden

Flotte stunts og den slags men jeg synes den ellers gode historie ligesom er gået lidt tabt i denne film så jeg vil nok sige at filmen er lidt "tam" og jeg vil ikke bruge mine penge på den...
Em_2004
Gravatar

#56 Kiksmann 19 år siden

Alt der var matriale til en Terminator 3, det skal der ikke herske nogen tvivl om, men om netop denne filmatisering er noget værd, ja det må være det overordnede spørgsmål. For man ikke set denne film, mener jeg ikke man går glip af noget stort. Hvis man vil lave en Terminator 4, håber jeg at man får fat i nogle som kan genskabe stemmingen fra T2, ellers er projektet dødsdømt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#57 filmz-jmp 19 år siden

"hasselguff" savner noget dybde i Terminator 3. Det synes jeg nu aldrig der har været i Terminatorfilmene. Derimod er jeg imponeret over slutningen, der kom som en overraskelse for mig. Det er altid svært at lave en trediedel af en filmtrilogi og det sværeste er at lave en plausibel afslutning (jfr. Stephen Kings IT, en spændende film med en helt fuset slutning). Uden at røbe noget for de som ikke har set den endnu, må jeg sige at Terminator 3's slutning er helt eminent. jmp

#58 15 år siden

Den største skuffelse næstefter Star Wars episode 3

Skriv ny kommentar: