Med Industrial Light & Magic og Stan Winston i ryggen formår “Terminator 3” dog stadig at score rigtig gode points på det tekniske område. Man har på interessant vis valgt at satse kraftigere på fysiske stunts fremfor digitale hvilket er med til at gøre ødelæggelserne såvel mere realistiske som overvældende. Vi kan se at det er ægte brandbiler og motorcykler som hvirvler gennem luften. Præcis det samme gør sig gældende for slåskampene mellem de to tonstunge robotter, hvor betonfliser og stålvægge pulveriseres som var de lavet af papmaché.

Naturligvis forekommer der også en del computergenererede special effects, der alle er på samme høje niveau som de pratiske. Målet har været at skabe billeder som ingen af os før har set og det opfylder Mostow og hans troldmænd. Det er i actionsekvenserne at “Terminator 3” lever og den gode klipning samt lyddesign truer flere gange med at hive os ud over stolekanten. Det høje tempo og sparsommelige plot forvandler filmen til en massiv underholdningsmaskine, der både er sjovere og mere uforpligtende end eksempelvis den gumpetunge “Hulk”.

Konklusionen må derfor lyde, at “Terminator 3” på trods af alvorlige indholdsmæssige problemer nok ikke er helt så dårlig, som man kunne have frygtet. Det værste er, at Mostow i modsætning til James Cameron ikke er i stand at finde en passende balance mellem de intime og de store, eksplosive scener. “Terminator 3” mangler afgjort sjæl og Jonathan Mostows film vil sikkert ikke blive husket for meget andet end Arnolds comeback, der godt nok redder “Terminator” seriens ære men ikke den skuffende sommer.

Klik [url=articles/view/322/]her[/url] for at læse meget mere om Terminator-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

Jeg må sige jeg er ikke helt enig.

Nick Stahl synes jeg leverer en middelmådig præstation og karakteren John Connor virker tam og til tider ligegyldig. Jeg synes Arnold gør det glimrende, ligeledes Clare Danes, omend vores norske skøge rigtigt nok ikke helt kommer på højde med Robert Patrick i 2'eren.

Jeg er nu også en sucker for fede stunts og actionscener, og især det at effekterne er meget virkelige og ikke virker computeranimerede, synes jeg er et stort plus.

Lyden var helt utrolig.. Da Arnold (som man kan se på billedet) hiver fat i en minigun og bare fyrer den af, blev jeg nærmest bekymret for Imperials ellers glimrende stole, da jeg mærkede rystelserne.

Det ER ikke cameron der har lavet T3, men jeg synes stadig Mostow leverer varen - han formår at bruge en masse ting fra de gamle film på en god måde, og T3 er så god en 3. film man kunne have ønsket sig, når nu det ikke er Cameron himself der har instrueret.

Jeg kunne godt lide den åbne slutning, hvor de lige twister den lidt, og lad os så få Cameron tilbage og lave 4'eren!

Indtil videre den næstbedste actionfilm denne sommer... (Pirates slår den :)

5/6
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#2 Spanner 20 år siden

Jeg synes at den var glimrende underholdning. Læg hjernen ved døren og bliv blæst væk i små to timer.

Som nævnt tidligere er Kristina Loken ikke farlig nok som T-X (det er forøvrigt blevet udvidet lidt, hvad man kan tage med igennem tidsmaskinen siden etteren ser det ud til).
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 Hasselguff 20 år siden

#1 Fair nok - hver sin smag. Det er dog fedt at du har haft så god en biografoplevelse :)

Jeg synes bare at "T3" tager to skridt tilbage i forhold til "T2". I virkeligheden kan det minde lidt om "Alien 3" der heller ikke formåede at udvide Alien-universet specielt fedt i forhold til "Aliens".
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#4 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

#3 se.. der er vi heller ikke enige.. ;)
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#5 Spanner 20 år siden

*SPOILER*


Der kunne godt have været noget information om hvordan de har lavet Skynet og T1 robotterne.


*/SPOILER*
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 filmz-west 20 år siden

Spanner

ARGH

ROT-13 plz. Eller noget. Det der er belastende ;)
Gravatar

#7 Skobbolop 20 år siden

jeg er mere eller mindre enig...dog synes jeg godt den kunne have været lidt længere. Måske var det bare fordi at den avr så underholdende at den virker så kort..

Alt det med skynet og hvordan det var blevet til kunne jeg også godt have tænkt mig noget mere med

og så lige det amerikanske flag i fremtiden...(jaja..vi har snakket om det før, men FØJ hvor kan jeg ikke ha det)
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#8 filmz-Elvis-SUN- 20 år siden

#7 Har du set dender forfærdelige Mel Gibson krigsfilm "We were soldiers" ? Der gør de, så ofte det OVERHOVEDET er muligt, brug af liiiige at sætte et stars n stripes ind og flagre lidt i vinden.

Det går så vidt at selv den vietnamesiske hærleder nikker anerkendende på det lille amerikanske flag en af de amr soldater planter, da de er ved at tage hjem (efter de havde fået røvfuld) ..rigtig flot!
__________________________________________
...it's chocolate, it's mint ...it's very refreshing!
Gravatar

#9 b e c h 20 år siden

Jeg må erklære mig fuldstændig enig i din bedømmelse Hasselguff.

Der kan ikke herske nogen tvivl om at man er underholdt gennem hele filmen. Virkelig fede action scener, biljagten er noget af det mest blærede jeg længe har set, og humor er der masser af.

Men netop humoren synes jeg er kørt totalt af sporet, i åbningsscenen på baren, og regelmæssigt gennem hele filmen begyndte det at ligne mere en parodi på terminator konceptet, end en seriøs fortsættelse. T800 er mere funnymann end han er en farlig destruktiv ødelæggelses maskine. I T2 formår man at holde humoren på et velafbalanceret niveau, hvor terminatoren stadig forekom at være en dræbermaskine, i stedet for komiker.

hvor de to første var meget beskrivende. bliver man i almindelighed spist af med kortfattede forklaringer. Dette giver nogle alvorlige huller i historien.

Som simpel action film holder den 100 - men som efterfølger til terminator og T2, synes jeg den falder totalt igennem.

De 3 sjerner retfærdiggøres af den benhårde action. Men sjælen, den er væk!
Gravatar

#10 azathoth 20 år siden

#7, #8: Well, det er og bliver amerikanske film med meget patriotiske temaer... man kan vel ikke forvente andet???
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: