Under normale omstændigheder ville jeg muligvis have været mindre sur på “Terminator Genisys”, men når den får premiere kun halvanden måned efter “Mad Max: Fury Road”, så bliver dens uinspirerede ligegyldighed sat i perspektiv. “Mad Max” formåede at give nyt liv og nye perspektiver til en gammel 80’er-klassiker. I “Terminator Genisys” kører alt på det samme gamle samlebånd. Tomgang!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 8 år siden

Cinemazone - 3/6
M - 5/6
Cinemaonline - 5/6
Ekko - 2/6
DR - 2/6

Kan ikke finde Jyllandsposten og BTs anmeldeler. Vi kan godt forvente en artikel, der siger at de danske anmeldere dumper den nye Terminator på Filmz snart.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 Geekalot 8 år siden

#11 ud fra dem du har vist der, vil jeg da også mene den ligger lige under middel :)

Rettelse, det viste sig så lige lidt modsat lige over middel hehe :)
Gravatar

#13 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#11

JP giver 3, Berlingske 4, BT 4.

Så tager vi udgangspunkt i Danske Filmkritikere, så har vi et snit på 3,1 :)

Skal nok lade være med at 'dumpe', men den er i hvert fald dårligere modtaget end JW ;)
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 8 år siden

Filmz - 2/6
EB - 5/6
Politiken - 3/6
Cinemazone - 3/6
M - 5/6
Cinemaonline - 5/6
Ekko - 2/6
DR - 2/6
JP - 3/6
Berlingske - 4/6
BT - 4/6

Er det virkelig værre end Jurassic World? Hvis det er, er det vel med 0,1-0,2 karakters forskel i gennemsnittet. De ligger i hvert fald meget tæt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#14 Nu kan vi jo altid diskutere anmelderudvalget, man skal tage med. Det er nok svært at blive enige om, men der er jo mindst 10-15 anmeldelser mere, man kunne tage med fra diverse podcasts og filmsites.

Jeg tager udgangspunkt i medier fra Danske Filmkritikere, for så er man rimelig sikker på, at anmeldelsen er skrevet af en anmelder, der anmelder film på fast basis og ikke blot en gang imellem. Det kan jeg godt lide, at de anmeldere, jeg læser, gør. Så i dit udvalg ville jeg ikke tage Cinemaonline eller M med - og det har ikke noget at gøre med, at de anmelder til 5 - jeg har ikke selv set Terminator, så har ingen holdning til den.
Gravatar

#16 moulder666 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (8) skrev:
Det blev nu kun til 3 ud af 6: http://politiken.dk/kultur/filmogtv/filmanmeldelse...

Ret sej anmeldelse i øvrigt, hvor hun anmelder alle fem film - de to første får henholdsvis 5 og 6 Politiken-hjerter :)


Huh - syret - så aner jeg sgutte hvad jeg har kigget på! :-)

Nårh, overskriften viste 5/6 - men det var så ikke for den nye...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 8 år siden

#15 men selv da er der da ikke den store forskel?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#17 Nej, det er en minimal forskel, blev vi ikke enige om 3,4 til JW og så 3,1 til TG? Det er i hvert fald vildt så forskelligt folk filmoplever! :)
Gravatar

#19 Sentrax 8 år siden

Jeg er helt enig med denne anmeldelse.

Har selv skrevet en for en anden side, og jeg kan se, vi når mange af de samme konklusioner inklusiv 2 stjerner.

Jeg synes dog at Emila clarke er for blød som sarah Connor og at det er enskam at arnold er blevet til pauseklovn..
Gravatar

#20 Joeyvind 8 år siden

Skal helt sikkert se den, da jeg er en sucker for Terminator film.

Ville dog til hver en tid hellere se Terminator Salvation 2. For nu har de leget tilbage-til-fortiden-katten-efter-musen hele 4 gange.
"You can shoot my body full of holes but you can't kill the spirit of rock 'n roll Baby"..

Skriv ny kommentar: