Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.
Skriv ny kommentar:
#131 Bobby Singer 15 år siden
Desuden synes jeg ikke at ligheden er voldsomt stor, hvis du prøver hører numrerne lige efter hinanden, kan man godt høre at de har omkring samme tempo. Min igen tror jeg barem, at der er tale om en tilfældighed og ligheden er ikke så stor, at jeg tænker at der er tale om et decideret rip off.
#132 filmz-Bruce 15 år siden
Nu er det sjældent, at jeg har et nummer fra Top Gun siddende i øregangen, men den faldt lige ind, første gang, især omkvædet. Men der er jo stor forskel på, hvad vi mennesker nu engang "hører" og indimellem skal der jo laves musik, som lyder af noget andet ... det kan ikke undgåes :)
#133 BN 15 år siden
Nemlig. Alt efter behag kan de første toner af John Barry's 'Goldfinger' føre én videre til resten af den kendte titelsang ... eller videre over i Henry Mancini's 'Moon River'. Frit valg. ;-)
#134 PredatorX 15 år siden
Sangen var skrevet før Top Gun udkom.
#135 Horrormaster 15 år siden
#136 HighFlyer15 15 år siden
Hvis de havde fjernet Arnold grafikken og ikke haft "hans" robot med i filmen kunne de have kaldt den hvad som helst end Terminator og stadig solgt et par billetter, men en rigtig Terminator film var det sgu ikke..
Og hvad lavede Batman i filmen? Troede ik at vokal-styrker gik fra film til film, men jeg sad hele tiden og forestillede mig Bale som Batman når han snakkede.. :P
Anyways god action, men ingen Terminator titel værdig..
#137 filmz-bigemaster666 15 år siden
#138 BN 15 år siden
Og jeg som troede, at Arnold virkelig VAR blevet 25 år yngre! :-D (Har set scenen på Youtube, og jeg synes nu, det ser meget naturtro ud.)
#139 Ericmase 15 år siden
#140 kasper0204 15 år siden