Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 nygaardpetersen 14 år siden

God anmeldelse.
Det glæder mig at dette ikke er en fuser i stil med T3. Og når det kommer til alt er der vel også umuligt at leve op til T1+T2. Glæder mig ihvertfald til at se denne.
Gravatar

#2 BN 14 år siden

Der er dog stadig nok sprængninger, ildkugler, flammehav og altfortærende lava i McG's temperamentsfulde blockbuster til at tilfredsstille selv den mest psykotiske pyroman og Michael Bay.


hahahahaha
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 rockysds 14 år siden

Jeg tror, at og'et skulle have været et komma. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#4 Bohemian 14 år siden

Uha uha ! Det lyder jo som om det ikke er gået helt galt :) Skal klart ses en af de nærmeste dage !
Free in serenity.
Gravatar

#5 BN 14 år siden

#3:

:-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 DemoMan 14 år siden

Jeg ikke lige fået set Terminator Salvation, men jeg har dog lige nogen ting jeg vil indvende:

Jeg vil nu ikke kalde John Connor i Terminator 2 for en nørd, mere en "ballademager":p

Jeg mener nu, at der var nogen gange i Terminator 3 hvor John Connor begynder at træde ud som leder.

Og sidst, men ikke mindst, Christian Bale har nu senere sagt, at ham der Shane har gjort et rigtig godt stykke arbejde ;D
Ernest Hemingway once wrote, "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part.
Gravatar

#7 Christian Voldborg 14 år siden

Jeg glæder mig til at se årets drengerøvsactionfilm i biffen snarest muligt. Christian Bale er jo altid fantastisk og Sam Worthington virker mere end lovende.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#8 Bobby Singer 14 år siden

Jeg har ikke de store forventninger til den her film og anmeldelsen bekræfter rimelig godt det, som jeg regner med at få ud af den her film. Nemlig lidt drengerøvs action med store eksplosioner og alt det der hører med.
Idjit
Gravatar

#9 balder 14 år siden

Jeg fortryder til den dag i dag, at jeg så Terminator 3. Serien stoppede for mit vedkommende ved T2, og nu hjemsøges jeg blot af T3's elendighed.

Hvis I SKAL se den, kan I så i det mindste ikke vente med at se den, til den kommer på dvd. Så kan man da ramme dem lidt på pengepungen og signalere, at der er ringe interesse. Jo dårligere succes, jo større sandsynlighed for at de opgiver videre færd i emnet. Et meget spinkelt håb, but still..
Gravatar

#10 Bobby Singer 14 år siden

#9 - Held og lykke med missionen, du får brug for det.
Idjit

Skriv ny kommentar: