Hvor den tredje “Terminator”-film ofte direkte parodierede forgængerne, behandler McG mytologien med enorm respekt. Selv seriens tilbagevendende citater – ”I’ll be back” og ”come with me if you want to live” – leveres sobert. Danny Elfmans udmærkede score genbruger heller ikke Brad Fiedels gamle, iørefaldende “Terminator”-tema i tide og utide, og introsekvensen med dens flyvende bogstaver er en herlig nyfortolkning af titelsekvensen i seriens allerførste kapitel. Men måske er “Terminator Salvation” alligevel for respektfuld. I sin iver efter at falde i hak med de forrige films handlingsforløb og ære sine rødder glemmer filmen indimellem at slippe tøjlerne og have det sjovt. En seværdig, men forglemmelig tilføjelse til en filmføljeton, der sagtens kunne være stoppet med kapitel to.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Highland Park 14 år siden

#19: Det er sgu trist, at det forholder sig sådan, men desværre er det jo set (eller rettere; hørt) før. :(
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 Dragon_Claw 14 år siden

Glæder mig til at se den og blive positivt overrasket...

Men McG´s navn sutter stadig kogler!
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#23 Ericmase 14 år siden

Skal ind og se den i morgen og glæder mig vanvittigt! Nu skal jeg se "Freinds"! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#24 filmz-Bruce 14 år siden

#9 Jeg skal nok :) Det bliver en straight to blu-ray for mig, nu hvor man alligevel har set 75% af filmen via trailere og klip, hvilket så nok bliver en julesag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 mr gaijin 14 år siden

Jeg interesserede mig mere for den for et par måneder siden end nu, hvor den har premiere. Sært.

Måske er det en mæthed af alle klip og info om filmen.

Måske er det middelkaraktererne fra anmelderne.

Måske er det fordi, sommervejret gør, at jeg har mere lyst til at være ude i det grønne og drikke en kold øl.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#26 evermind 14 år siden

balder (9) skrev:
Hvis I SKAL se den, kan I så i det mindste ikke vente med at se den, til den kommer på dvd. Så kan man da ramme dem lidt på pengepungen og signalere, at der er ringe interesse. Jo dårligere succes, jo større sandsynlighed for at de opgiver videre færd i emnet. Et meget spinkelt håb, but still..


Det kan godt være, det bare er mig, der er lidt "puzzled" over denne udtalelse.

Hvis man faktisk har det sådan med filmen, at man SKAL se den, må det da skyldes en interesse, hvorfor det da ville virke mærkeligt og ulogisk at signalere mangel på samme.

De, der synes, det er det fedeste, at der er kommet en ny Terminator-film, håber vel umiddelbart netop, at der kommer flere af slagsen, så hvorfor skulle netop DE dog vente på dvd'en?

Anywho, jeg kan kun forholde mig seriøst til vurderinger, positive som negative, fra nogen, der faktisk har set giraffen - lidt ligesom det forholdt sig i den dér anden (meget lange) tråd om den dér anden film, der florerede så mange gisninger om ...

Selv regner jeg da med at ofre en biografbillet på den og håber så, at den viser sig at være det værd.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#27 mimic 14 år siden

Synes det ret morsomt at se at selv Nick Stahl lavede en mere dynamisk connor end all mighty Bale. Bale var bare en regular GI Joe.

Not to mention, denne film sku have heddet Throwminators! :)

Bedre end Serien, men ikke engang bedre end 3eren. Mostow fik også nogle meget bedre performances ud af since actors and McG gjorde. McG ka action, dog blev den ligelovlig meget urealistisk til tiden, også for en terminator film. T3 havde også et bedre flow til det hele, hvis man ka sige det sådan. Virkede ik som om TS rigthg vidste hva den ville.

Hvis de laver en T5, så ud med de samme writers, og skift McG ud også.
Gravatar

#28 filmz-machinae 14 år siden

Rotten Tomatoes: 34%

Jeg har efterhånden kun hørt skidt om den her film, så jeg regner helt klart med at springe den over i biffen.

Må vente på blu-ray før jeg ved om MCG har fejlet lige så meget som jeg tror..
Gravatar

#29 duuk74 14 år siden

Jeg var desværre ikke imponeret. Filmen havde masser af plothuller, ting der ikke gav mening, og en generel vægt lagt på action og mindre på karakterene.
Som anmelderen også skriver så får vi aldrig fundet ud af hvorfor Connor er en så betydningsfuld person for oprørsbevægelsen.
Filmens score imponerer heller ikke, og bliver druknet i effekternes bulder og brag.
Computereffekterne og produktionsdesignet synes jeg ikke rigtig der er noget at sætte en finger på, det er dejligt dystert og beskidt det hele.
Alt i alt synes jeg at det var en rodet og forhastet affære der ofte virkede ufrivilligt morsom.
"come with me if you want to live" var blandt andet mega cheesy.

6/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#30 squee 14 år siden

duuk74 (29) skrev:
Jeg var desværre ikke imponeret. Filmen havde masser af plothuller, ting der ikke gav mening, og en generel vægt lagt på action og mindre på karakterene.
Som anmelderen også skriver så får vi aldrig fundet ud af hvorfor Connor er en så betydningsfuld person for oprørsbevægelsen.
Filmens score imponerer heller ikke, og bliver druknet i effekternes bulder og brag.
Computereffekterne og produktionsdesignet synes jeg ikke rigtig der er noget at sætte en finger på, det er dejligt dystert og beskidt det hele.
Alt i alt synes jeg at det var en rodet og forhastet affære der ofte virkede ufrivilligt morsom.
"come with me if you want to live" var blandt andet mega cheesy.

6/10


Ja, er stort set helt enig.
De mange referencer til de gamle film var sjove til at starte med, men de blev hurtigt irriterende, og det virkede mest af alt, som om folkene bag filmen havde taget udgangspunkt i, at det skulle være et glædeligt gensyn med nogle folk, der har dårlige vaner.
www.myspace.com/maskine

Skriv ny kommentar: