Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-DocDoom 17 år siden

85: Hæ, jeg har også på et tidspunkt forsøgt at lave quote/fed inde i en spoilerbox. Det ka' man ikke på én gang! :-) Meningen med dit indlæg fremgår dog selvsagt anyhow.

87: Blackadder - hæ.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#92 BN 17 år siden

#90:

Og snakken om folks forhold til ubehageligt arbejde er ligesom snakken om pludselige møder under ferieophold lettere irrelevant :-)


Ergo har uventede, overraskende møder mennesker imellem aldrig fundet sted i den virkelige verden - alene fordi du synes, manuskriptet på dette punkt er tyndt? Og der findes ingen mennesker på denne klode der bliver hængende i et job, som egentlig giver dem visse skrupler? ;-)

Jeg for min part fastholder, at alt hvad der kan ske i virkelighedens verden, også er troværdigt, sandsynligt og realistisk på film. Ellers måtte man jo konkludere noget så ravruskende absurd som, at fiktionen dikterer virkeligheden!

M.h.t. til dit eget bud på en "bedre" måde at lade Bourne og Nicky mødes på, så var det jo heller ikke Nicky der opsøgte Bourne (og ejheller omvendt). Nicky arbejdede dér på stedet, hvilket Bourne ikke vidste.

Øh, og? :-)



Og ... et tilfældigt møde, modsat sidste gang i "Supremacy", hvor Bourne bad dem sende Nicky, er akkurat ligeså realistisk som et planlagt møde.

P.S.

Har du forresten tænkt på, at grunden til at Nicky er blevet endeligt overbevist om at hun også selv må ud af Treadstone/Blackbriar, er at hun har talt med den agent der har lækket oplysningerne til journalisten? For var det ikke netop hos HAM hun var ansat?

Hun kan jo også have kalkuleret med at Bourne på et tidspunkt ville dukke op, eftersom hun også har fulgt med i avisernes skriverier om den myrdede journalist med den hemmelige kilde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#93 BN 17 år siden

#91:

Ja, det er da irriterende. Men så må jo bare lade [ ], i, b og quote stå, så folk kan se hvad der er hvad, og hvad man ønskede at betone.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#94 The Insider 17 år siden

92#, Ergo har uventede, overraskende møder mennesker imellem aldrig fundet sted i den virkelige verden - alene fordi du synes, manuskriptet på dette punkt er tyndt? Og der findes ingen mennesker på denne klode der bliver hængende i et job, som egentlig giver dem visse skrupler? ;-)

Nix, det er ikke dét, jeg siger :-)

Og ... et tilfældigt møde, modsat sidste gang i "Supremacy", hvor Bourne bad dem sende Nicky, er akkurat ligeså realistisk som et planlagt møde.

Uenig i at de to ting i de to film virkelig lige realistisk :-)

Har du forresten tænkt på, at grunden til at Nicky er blevet endeligt overbevist om at hun også selv må ud af Treadstone/Blackbriar, er at hun har talt med den agent der har lækket oplysningerne til journalisten? For var det ikke netop hos HAM hun var ansat?

Det bliver ikke brugt i filmen som argumentation. Da hun bliver adspurgt om argumentation for sin hjælp, siger hun mere eller mindre, at hende og Bourne har haft et eller andet. Det virker altså lige lovlig pludseligt for mig :-)
War. War never changes.
Gravatar

#95 BN 17 år siden

Ikke enig. ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#96 king b 17 år siden

Sikke I diskuterer, bn og Insider. Jeg mødte Eric Bana i lufthavnen forleden, men han sagde altså ikke, hvorfor han var der. Det vil jeg gerne debattere med en eller anden i dette forum.
Gravatar

#97 filmz-michaell 17 år siden

#96 Ja, man skule jo næsten tro at dette var et debat-forum ;)
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#98 elwood 17 år siden

Jeg vil ha en undskyldning fra Paul Greengrass, fordi når jeg ser action film nu her med slåskampe, er det lige før jeg Gaber.

Mr. Greengrass har lagt en ny standard for Action film.

Ps. hvem er det, som er formand for Paul Greengrass foreningen ?

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#99 king b 17 år siden

#98 ...jeg tror det er Insider....
Gravatar

#100 Outbound Sith 17 år siden

ARGH! Jeg havde skrevet en lang smørre om Bourne, the universe and everything, og så gik min browser ned!

Humlen: I like. 5/6

#98 Jeg er vist også med i den klub. Medlemsregistreret er lidt flydende.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: