Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 elwood 17 år siden

#60 hehe yep jeg bemærkede det, men aligevel synes jeg stadig det var lidt voldsomt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#62 filmz-DocDoom 17 år siden

58: Touchy? :-) Jeg drillede bare lidt. Sammenhængen er, at folk med let påvirkelig balancefornemmelse gerne får hovedpine af skiftende, rystende billeder af dén karakter. Jeg skrev ikke, at du gerne ville være jagerpilot; men at det er heldigt, at du ikke er jagerpilot, fordi det er det job, som jeg lige kunne komme på, hvor det er mest afgørende, at man kan bevarer fatningen trods balance-påvirkninger o.l. Jeg så i sin tid Pusher i bio med et par venner; pludselig rejste en af dem sig med tårer i øjnene og forlod salen i vaklende tilstand og med dundrende hovedpine. Han forklarede bagefter at hans sarte balancefornemmelse blev forstyrret af dogme-kameraføringen, og vi hånede ham naturligvis behørigt.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#63 BN 17 år siden

Så fik jeg endelig set filmen, og min bedømmelse lyder:

6 stjerner (ligesom til de to første i trilogien)

Jeg synes afhjort ikke, de skal lave en 4'er, nu hvor
alle de overlevende hovedmænd bag Treadstone/Blackbriar er blevet arresteret og Jason Bourne alias David Webb har fundet ud af hvordan det hele startede.
Nej, stop mens legen er god. 3'eren er en perfekt afslutning på historien.

P.S. Jeg forstår slet ikke kritikken af Julia Stiles og hendes samspil med Matt Damon. Deres scener sammen var virkelig gode. Sikke meget de to skuespillere kan sige med blot et blik eller et ansigtsudtryk!



http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#64 The Insider 17 år siden

#63, det var ikke så meget deres sammenspil, som jeg personligt havde et problem med. De er begge glimrende skuespillere. Som så mange andre følte jeg, at forholdet mellem karaktererne føltes ret påklistret.
War. War never changes.
Gravatar

#65 filmz-DocDoom 17 år siden

Meget god symbolsk parallel, hvor Nicky står ved vasken og f...
...arver hår, og man ser Bournes ansigtsudtryk. Det er åbenlyst, at han får deja vu til den gamle kæreste. Denne gang vælger han imidlertid - rent bogstaveligt - at sætte pigen på bussen ud af byen, frem for at tage hende med på sin færd.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#66 filmz-rupert giles 17 år siden

#64 og 65 Jeg synes også at hendes opdukken i filmen er lidt påklistret. Begrundelsen for hendes tilstedeværelse er jo blot, at hun tilfældigvis var der. Hov. Vupti. Lidt for bekvemt. Men så kørte filmen atter i overdrive og det gik over stok og sten, så jeg glemte at være irriteret. Så det rykker altså ikke ved min topkarakter :-)

Desuden synes jeg, at Stiles' figur bliver brugt fint i filmen.
Hun tilhører en fortid, som Bourne har forladt og aldrig kan vende tilbage til. Sandheden er velsagtens, at han hverken er Bourne eller Webb længere, så hvad end der har været imellem de to betyder ikke noget længere. Desuden lærer han af fortidens fejltagelser og sætter ikke hendes liv unødigt på spil. Det er herligt med en helt, der lærer af sine fejltagelser. Ligeledes viser det også Stiles som endnu et offer i hele affæren. Men det fedeste er nok, at det er det mest u-Bondede, han gør i hele filmen. Sætter en babe på en bus uden at give hende en rusketur i dobbeltsengen først. Det handler om missionen for Bourne. Ikke martini og kvinder :-) Desuden er han jo sin afdøde kæreste tro. Det giver ikke rigtigt mening at ville hævne hende samtidigt med, at man dusker den første den bedste, der byder sig.


Jeg elsker sgu den film :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#67 filmz-DocDoom 17 år siden

66: Din spoiler: "Det giver ikke rigtig mening at ville..."

Det havde jeg gjort! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#68 filmz-rupert giles 17 år siden

#67 Yo dirty dawg

Men okay, jeg havde også overvejet det med Julia Stiles... :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#69 HonoDelLoce 17 år siden

#62

Nej, overhovedet ikke touchy.. Blot lidt overrasket over at du har en idé om, at du lige kan præcisere årsagen til mine migræne-anfald, som normalt kommer fuldstændig uanmeldt, men somme tider efter at jeg har været udsat for flakkende billeder og skarpt lys, når nu lægerne, der har forsket i migræne hele deres karriere, ikke kan..

Klapsalve..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#70 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#69, #62: Bør man ikke også huske på, at det i disse scener ikke kun handler om shaky-cam, men i høj grad også om den hurtige klipning (f.eks. netop i kampen mellem Bourne og Desh). Jeg synes selv den til tider var for hurtigt klippet (mindede mig enkelte gange om Michale Bay) og kombineret med det rystende kamera, så er der vel ikke noget at sige til, at man bliver lidt træt i hovedet og let mister orienteringen...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: