Paul Greengrass har et sikkert greb om spænding såvel som karaktertegning, og hans visuelle flair (ligesom Doug Limans på “The Bourne Identity”) gør filmen både lækker at se på, samt tilfører en anderledes rå realisme. Cirklen sluttes på behørig vis i filmens sidste indstilling, og var man glad for de to første film, vil man helt sikkert også hænge med på dette stormridt. Noget tyder i hvert fald på på, at actionfilmen efterhånden er blevet voksen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 BN 17 år siden

#64 - The Insider:

Fair nok, at du følte sådan under filmen.

M.h.t. til forholdet mellem Bourne og Nicky, så kan jeg fuldt ud tilslutte mig rupert giles' spoiler-markerede kommentar i #66.

Jeg kan ikke se noget påklistret i, at Nicky var på den Treadstone-afdeling, eftersom hun jo hele tiden er blevet flyttet rundt mellem de p.t. fungerende afdelinger i Europa: i 1'eren var hun i Paris, i 2'eren var hun i Berlin og i 3'eren
er hun i Madrid
. Alle tre gange helt tilfældigt i forhold til personen Bourne ... hvorfor er der ingen der har kaldt hendes tilstedeværelse "påklistret" i 2'eren? ;-)

Og hendes figur bruges jo netop ikke i 3'eren
til at smide en romance ind i filmen, men til at spejle Bourne-karakterens udvikling og til at vise, at Bourne er blevet klogere.
Jævnfør igen rupert giles' tekst.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 BN 17 år siden

Iøvrigt en genial slutscene i 3'eren !!!

Og hvor er Moby's skrigende synthesizer-lyd dog perfekt anvendt!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#73 filmz-DocDoom 17 år siden

69: De er ikke altid for kvikke.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#74 The Insider 17 år siden

#71, men som rupert giles også skriver (og som jeg også er enig i) så dukker hun op på et utrolig usandsynligt tidspunkt. Og hvor hun i etteren blev chokeret ved synet af Bourne, og hvor hun i toeren højlydt annoncerede, hvor vigtigt det var at eleminere agenten ("We're talking about killing Bourne!") skal
der ikke ét sekunds overtalelse til, før hun smider både karrieren og endda hele sin normale fremtid på porten for at hjælpe Bourne. Hvorfor prøvede hun så aldrig at hjælpe ham før? :-)


Alle tre gange helt tilfældigt i forhold til personen Bourne ... hvorfor er der ingen der har kaldt hendes tilstedeværelse "påklistret" i 2'eren? ;-)

Måske fordi hun ikke dukker fuldstændig op ud af det blå indenfor de utrolig få minutter på et lille kontor, hvor Bourne tilfældigvis også er til stede? :-) I Supremacy bliver hun jo opsporet og fløjet med til Berlin. Derudover har jeg jo på intet tidspunkt insinueret, at der er antydninger af romance mellem de to karakterer - forhold behøver jo ikke være relateret til kærligheden :-)
War. War never changes.
Gravatar

#75 filmz-Bruce 17 år siden

#74 ...forhold behøver jo ikke være relateret til kærligheden :-)

Nej bare se på ægteskaber! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#76 The Insider 17 år siden

hehe, ja - præcis! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#77 HonoDelLoce 17 år siden

#75

That's the words of a bitter man :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#78 filmz-michaell 17 år siden

Jeg synes derimod at Julia Stiles' rolle er ret vigtig for Jason Bourne karakteren. Påskudet for hendes konstante sammenstød med Jason er ret tyndt, men hun påvirker ham dog. Jeg siger ikke hun er uunværlig for Bourne, men hun er dog heller ikke intetsigende.

Jeg elskede simpelthen Ultimatum. Det var virkelig den bedste treer jeg har set nogensinde. The Bourne Ultimatum byder på action af episke propotioner og slutter trilogien af mesterligt. Greengrass beviser endnu engang at han er den bedste actioninstruktør i øjeblikket (for ikke at sige den bedste instruktør overhovedet). Matt Damon er hårdere, sejere og hurtigere end nogensinde og han bliver ledsaget af fantastiske skuespillere som f.eks. David Strathairn og Albert Finney. Årets bedste film, unquestionable. 6/6
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#79 filmz-Bruce 17 år siden

#77 Først bitter, siden lykkelig! En erfaring 75% gør sig med tiden :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#80 HonoDelLoce 17 år siden

#79

Og statistik lyver aldrig! :D

Njaa, kan skam sagtens følge hvad du mener :) Og så er det jo kun grund til et ekstra smil på læben :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: