Rollebesætningen er af den type, drømme er gjort af. Lige fra Maggie Gyllenhaal som en mærkbar forbedring fra Katie Holmes som Bruces barndomsveninde Rachel Dawes til Gary Oldman som James Gordon leverer de alle præstationer, der løfter filmen over ikke bare de fleste superheltefilm men generelt de fleste film. Men lige meget hvad så kommer vi ikke udenom Heath Ledgers Joker, som langt overstiger noget, vi har set før. På overfladen lader Ledger publikum fornemme en eller anden form for indre logik, men samtidig nægtes vi indsigt i karakteren, og hans vanvid fremstår derfor det mere skræmmende. Som en nihilistisk naturkraft forbliver mennesket bag uhyrets sminke ukendt, og det samme gør hans motiver. Moral eksisterer ikke, og tilbage bliver kun hans bestialske gerninger. Og det er sgu skræmmende.

Som tegneseriefilmatisering er “The Dark Knight” en monumental præstation. Effektjageriet, som plagede forgængeren, er nedtonet i en sådan grad, at det hele glider ned uden at aflede fra Nolans egentlige ærinde med filmen. “The Dark Knight” placerer sig nemlig som en pragtfuld fortælling om menneskelige ambitioner og de valg, de driver os til. Filmen er muligvis ikke perfekt, men den er heller aldrig kedelig. Billederne er altid betagende, fortælletempoet effektivt og lydsiden anderledes foruroligende. Resultatet er solid blockbuster-underholdning, der stikker langt dybere, end vi er vant til i denne type ofte bøvede actiondrøn.

Læs mere om Batman i Moviola: Den mørke ridders mange ansigter

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#301 Chili bom bom 16 år siden

#263 Ja det har jeg nemlig, jeg sidder bare ikke lige i den afd. der står for at hente film hjem. Men jeg vil da gerne spørge dem for dig, hvis det skulle være.

I øvrigt synes jeg denne tråd har været off-topic helt uendeligt mange gange! Findes der ingen modetator på dette forum?
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#302 Chili bom bom 16 år siden

Note to self : ARGH det var da helt utroligt med de tryk fejl jeg laver for tiden...Moderator sku der ha stået......ikke modetator..:P
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#303 casper 16 år siden

jeg fik den set i går, og jeg må sige at jeg syntes den er så fed.

jeg syntes slev ikke ma kan finde noget og sætte en finger på noget, det skulle da lige være at den må godt have været længere, tiden fløj af sted
Gravatar

#304 filmz-Kadann 16 år siden

#301/302 -

Du kan redigere dit indlæg 10 min. efter du har lavet det, så du har mulighed for at rette fejl.

Nej, der er ikke moderatorer som sådan og trådene har en tendens til at ryge off topic herinde.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#305 filmz-DocDoom 16 år siden

#301/302: Det er en del af charmen, at trådede ryger OT. Når det bliver for slemt, plejer brugerne at rette ind af sig selv eller oprette en tråd til OT-emmet. Deciderede trollz plejer at blive spanket eller ignoreret. Jeg har selv prøvet det nogle gange, når jeg bliver lidt for plat, bl.a. af ovenstående Hr. Kadann :-)

Du redigerer et indlæg ved at trykke på det lille, hvide felt, der findes ude til højre ved dit indlæg. Alternativt kan du redigere ved at trykke backspace. Du kan dog kun redigere dit seneste indlæg, også selvom der ikke er gået 10 min. endnu.

Husk at ændringerne skal være GEMT indenfor 10 minutter - ellers går dine ændringer tabt, når du forsøger at trykke gem. Det er altså ikke nok, at du er begyndt at redigere inden fristen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#306 filmz-Erlingur666 16 år siden

please anywon answer my cuestion. Just do it.
Gravatar

#307 elwood 16 år siden

Advarelse følgende Tekst indeholder ekstreme spoilers for filmen, men her er grunden til medierådet har givet den en censur på 15

Filmen er fortalt i et voldsomt tempo med en meget dramatisk lydside. I filmen forekommer der er lang række scener med meget voldsomme overfald, drab og vold. I flere scener ses disse overgreb meget tydeligt og volden er meget detaljeret. I en scene efterlades en person med en bombe i munden som derefter springes, en person skades så voldsomt at hans ansigt bliver voldsomt vansiret. Det vurderes derfor at filmen vil kunne virke skræmmende på unge under 15 år.

Egentlig meget munter grund, at hvis en lydsiden er meget dramatisk så er det fyfy, argg shit spoiled!

Slightly off topic.
Jeg synes nu stadigvæk at Peter Gantzler aka. Total kredit manden sku ha sin egen kategori også, som gør at så snart han er med i en film får den pr. automatik en censur på 7, så man undgår at børnene får traume resten af livet.

Og on topic igen, The Dark Knight go film.

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#308 filmz-Bruce 16 år siden

#301 Det må du meget gerne!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#309 elwood 16 år siden

mere info

hmm medierådet, endten vil de ikke spoile filmen, eller også har de en lidt anden opfattelse af en
Bombe
end de fleste af os har.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#310 metabolid 16 år siden

#301 Er den lange diskussion om kopholderne kontra digitale kopier og visninger i Imperial off topic? Og hvad med mit #300 "indlæg" eller det her? Jeg mener det ok, og som #305 er inde på, en del af charmen. Menok hvis det kommer totalt ud af sammenhæng, bliver for omfattende og vi ikke selv retter lidt ind, er det måske en idé at starte en ny på f.eks. tagwall'en og fortsætte der istedet.

Skriv ny kommentar: