Man kan nemt få øje på, hvad “The Killer Inside Me” prøver på, men intentioner er desværre ikke nok. Filmen er temmelig mislykket og går flere gange fejl i sit filmsprog og kommer dermed til at kommunikere uhensigtsmæssigt. Det dårlige videospor og for så vidt også de katastrofalt ringe undertekster gør ikke oplevelsen bedre, og det ellers hæderlige audiospor er ikke nok til at retfærdiggøre anskaffelsen af så svag en udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BTA 13 år siden

Jeg mener bestemt også, at anmelderen har misforstået filmen fuldstændig.

" - i "The Killer Inside Me" er selve pointen, men hvor interessant er det blot at påpege, at der eksisterer meningsløs vold?"

Det er langt fra den pointe, jeg ser i filmen. Jeg kan selvfølgelig være lige så forkert på den i anders øjne, som anmelderen er i mine - men jeg mener helt klart, at filmen forsøger at fortælle langt mere, end bare "der findes meningsløs vold".
Det er ærgerligt, at anmelderen ikke har set mere end det, men sådan er det ofte. Natural Born Killers fortæller også tusinde ting, men retter aldrig en kritik af 'meningsløs vold' - og fejlagtigt tror mange anmeldere det, som de så kritiserer den for. "Kritik af vold, men ender med selv at vise en masse vold" - ja, og netop derfor kan det jo ikke være en kritik af vold. Ligesom The Killer Inside Me ikke er en ren konstatering af, at der findes meningsløs vold - ellers ville vi ikke få så dybt et billede af Lou, og netop voiceoveren er meget vigtig for genrefilmen (film noir, som anmelderen fuldstændig overser) og filmens pointe.

....men alle har jo hver sin holdning, og jeg deler bestemt ikke anmelderens vurdering.
Gravatar

#22 BN 13 år siden

amadoR (19) skrev:
Men at i begge to, kan skyde i hver sin retning forekommer mig underligt. Det siger mig blot at én af jer, ikke er i stand til at identificerer kvalitet i film.


Den udtalelse må du lige du lige forklare nærmere. Hvorfor skal de to anmeldere være enige for at kunne siges at være i stand til at identificere kvalitet?

En bruger som Myrepip/Bruce og jeg selv hylder f.eks. begge 'Vertigo', '2001: A Space Odyssey', Barry Lyndon' og 'The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring' som mesterværker og nogle af verdens bedste film, så her er der enighed om, hvad der er kvalitet. ... Men mener du, at en af os (eller måske vi begge) ikke kan tilskrives evnen til at identificere kvalitet, fordi Myrepip giver 'There Will Be Blood topkarakter, mens jeg selv giver den en ret lav karakter? Eller fordi JEG giver 'Star Episode II' topkarakter, mens Myrepip giver den bundkarakter?

Er lejlighedsvis uenighed pludselig blevet identisk med manglende kvalitetssans?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 BN 13 år siden

BTA (21) skrev:
jeg mener helt klart, at filmen forsøger at fortælle langt mere, end bare "der findes meningsløs vold".


Hvad forsøger filmen så at fortælle?

(Jeg er nysgerrig, da jeg ikke selv har set filmen.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 BN 13 år siden

BN (22) skrev:
du lige du lige


Jeg stammer vist idag!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 wimmie 13 år siden

Jeg synes ikke det lyder som om at anmelderen har misforstået filmen og dens tema - tværtimod; det virker som om han ved lige præcis hvad Winterbottom har forsøgt at fortælle med filmen og dens hovedperson... at anmelderen bare ikke kunne lide filmen er jo så noget helt andet.

Jeg synet det er et tyndt argument bare at skrive at anmelderen ikke har forstået filmen hvis han giver en dårlig anmeldelse.

Erkend nu bare at der findes forskellige folk med forskellige meninger - selv filmanmeldere der jo også er en slags mennesker ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#26 filmz-ab 13 år siden

"fordi Myrepip giver 'There Will Be Blood topkarakter, mens jeg selv giver den en ret lav karakter? Eller fordi JEG giver 'Star Episode II' topkarakter, mens Myrepip giver den bundkarakter?

Er lejlighedsvis uenighed pludselig blevet identisk med manglende kvalitetssans?"

Ja, og her er du selvfølgelig forkert på den mht. There Will... :-) Og det er fordi:


BN (24) skrev:
Jeg stammer vist idag!


Ja, fordi du drikker for meget og ofte ser filmene i sløret tilstand :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#27 filmz-ab 13 år siden

wimmie (25) skrev:
Jeg synet det er et tyndt argument bare at skrive at anmelderen ikke har forstået filmen hvis han giver en dårlig anmeldelse.


Det gør BTA så ikke helt, faktisk. Han forsøger pænt at forklare sig..



wimmie (25) skrev:
Erkend nu bare at der findes forskellige folk med forskellige meninger


hmm så var verdenen et kedeligt sted, hvis alle bare gjorde det :-) lidt modspil må der gerne komme.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#28 BN 13 år siden

#26:

Ja, og mine to yndlingsfilm er:

'The Alcoholic Inside Me' +

'There Will Be Wrong Opinions'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 wimmie 13 år siden

#27

Nu hentyder jeg nok mere til #1 og #7 der bare skriver at anmelderen må have misforstået filmen... det er da et fesent argument at bruge bare fordi man ikke er enig.

Og ja, der må sagtens være modspil, jeg elsker skam modspil - men der er forskel på at diskutere smag og så den evindelige diskussion omkring hvorvidt Filmz kan tillade sig at give forskellige karakterer og bruge forskellige anmeldere til den samme film...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#30 filmz-ab 13 år siden

#28

haha!

wimmie (29) skrev:
Nu hentyder jeg nok mere til #1 og #7 der bare skriver at anmelderen må have misforstået filmen


Nåhh :-) Så er jeg enig.

wimmie (29) skrev:
hvorvidt Filmz kan tillade sig at give forskellige karakterer og bruge forskellige anmeldere til den samme film...


alt herinde kan vist diskuteres, men lidt tåbelig debat, ja..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: