Havde Darabonts filmatisering af Stephen Kings “The Mist” været fortalt med blot et enkelt glimt i øjet, så havde oplevelsen måske været bedre eller i hvert fald mere fornøjelig. Det ændrer dog heldigvis ikke ved, at filmen langt hen ad vejen er hæderligt håndværk. Darabont forstår at opbygge en spændt stemning. Og selvom spændingen aldrig får lov til rigtig at bide sig fast takket være det forudsigelige plot viser han, at han har et godt greb om fortælleteknik, og det er svært ikke helt at lade sig rive med i perioder.
#21 filmz-Fuglen 16 år siden
En god film der nok lå til 4/6, men pga. den absolut fremragende affslutning får 5/6 herfra.
#22 BN 16 år siden
Jeg håber, at Darabont laver nogle flere film af dem, der foregår i gamle dage, for det er hans absolutte force.
Fik lyst til at brænde anmelderens hus ned til grunden, da jeg læste at kvaliteten af Darabont's film er dalet siden 'En verden udenfor' - 'Den grønne mil' er en virkelig god, stærk film, og 'The Majestic' er en vidunderlig klassisk Hollywood-lovestory.
#23 The Insider 16 år siden
#24 filmz-Screamer 16 år siden
#25 BN 16 år siden
Hehe. Skægt så forskelligt som man kan se på tingene. :-)
Jeg foretrækker Jim Carrey i de mere seriøse roller (Number 23 undtaget!!!!). Jeg tog i den forbindelse lige et kig på din liste over favoritfilm og glædede mig over at se 'Truman Show' figurere på den.
I øvrigt skal du have den ros, at dine anmeldelser statistisk set er dem, jeg oftest tager efter, når jeg skal vurdere, om en ny film i biografen er et must eller ej.
#26 The Insider 16 år siden
#27 filmz-Flaming Homer 16 år siden
#28 thomas040 16 år siden
Og var vild med den måde den behandlede religion på, som et sidste strå mennesker klamrer sig til på grund af frygt. Der var mange lag i den film, og det var jo bare en gyser.
5 her fra. Thomas Jane spillede fremragende. Hans scene til sidst var frygtelig at overvære, på en god måde.
#29 keitel 16 år siden
3/6
#30 Tylerdurden 16 år siden
Damn jeg blev skuffet!
Og så syntes jeg det er unødvendigt at forklarer hvor uhyrerne kommer fra. At det skulle være militæret, der har åbnet en port til en anden dimension virker latterligt. Det fik mig til at tænke at det var et afsnit af X-files jeg sad og så nærmest.