Havde Darabonts filmatisering af Stephen Kings “The Mist” været fortalt med blot et enkelt glimt i øjet, så havde oplevelsen måske været bedre eller i hvert fald mere fornøjelig. Det ændrer dog heldigvis ikke ved, at filmen langt hen ad vejen er hæderligt håndværk. Darabont forstår at opbygge en spændt stemning. Og selvom spændingen aldrig får lov til rigtig at bide sig fast takket være det forudsigelige plot viser han, at han har et godt greb om fortælleteknik, og det er svært ikke helt at lade sig rive med i perioder.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Fuglen 16 år siden

Så vidt jeg har forstået ender bogen The Mist med at de fem i bilen kører ud i tågen, slut. Slutningen i filmen med at David skyder dem alle og derefter tågens forsvinden er Darabonts værk. Har dog ikke læst bogen så ved det ikke 100%


En god film der nok lå til 4/6, men pga. den absolut fremragende affslutning får 5/6 herfra.
Gravatar

#22 BN 16 år siden

Uinteressant novelle og uinteressant film.

Jeg håber, at Darabont laver nogle flere film af dem, der foregår i gamle dage, for det er hans absolutte force.

Fik lyst til at brænde anmelderens hus ned til grunden, da jeg læste at kvaliteten af Darabont's film er dalet siden 'En verden udenfor' - 'Den grønne mil' er en virkelig god, stærk film, og 'The Majestic' er en vidunderlig klassisk Hollywood-lovestory.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 The Insider 16 år siden

#22, hold da fest. Så var det måske også derfor, en bil blev påsat på min boligbloks parkeringsplads for en uge siden? ;-) Jeg synes, The Green Mile er en uendelig lang og ekstremt overvurderet tåreperser, mens der er intet at råbe hurra for i The Majestic udover den fantastiske begyndelse og den medrivende klaverscene. Derudover nåede den slet ikke de Frank Capra film, den tydeligvis efterlignede, til sokkeholderne. Jeg ved ikke, om jeg var den eneste, som fandt champagnen frem, da hans manuskript til Indy IV blev skrottet. Det ændrer dog naturligvis ikke ved, at Shawshank er en af filmhistoriens mest opløftende oplevelser til dato :-) Er i øvrigt enig med anmelderens vurdering af The Mist.
War. War never changes.
Gravatar

#24 filmz-Screamer 16 år siden

The Mist er virkelig en original og spændende film. Karakterene er virkelig solide og stærke, og det bedste af det hele er at deres reaktioner på de mystiske hændelser er bundrealistiske. Og slutningen er måske en af de mest geniale jeg nogensinde har set. 5 ud af 6!
Gravatar

#25 BN 16 år siden

#23 - The Insider:

Hehe. Skægt så forskelligt som man kan se på tingene. :-)

Jeg foretrækker Jim Carrey i de mere seriøse roller (Number 23 undtaget!!!!). Jeg tog i den forbindelse lige et kig på din liste over favoritfilm og glædede mig over at se 'Truman Show' figurere på den.

I øvrigt skal du have den ros, at dine anmeldelser statistisk set er dem, jeg oftest tager efter, når jeg skal vurdere, om en ny film i biografen er et must eller ej.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 The Insider 16 år siden

#25, godt at høre, at du fortsat kan bruge mine kommentarer til noget, på trods af vores Darabont-uoverensstemmelser :-) Og yes, jeg synes også, Carrey fortsat ikke respekteres nok for hans evner indenfor drama. Lidt ligesom Shawshank formår Truman Show at opmuntre og opløfte mig, uanset humøret :-)
War. War never changes.
Gravatar

#27 filmz-Flaming Homer 16 år siden

#9 Fem min til slut gør ikke en hel film. Desuden blev jeg ikke synderlig overrasket.
Gravatar

#28 thomas040 16 år siden

Jeg var naglet til sædet fra start til slut....elskede den sparsomme brug af musik, og den realistiske stemning og reaktioner fra folk.

Og var vild med den måde den behandlede religion på, som et sidste strå mennesker klamrer sig til på grund af frygt. Der var mange lag i den film, og det var jo bare en gyser.

5 her fra. Thomas Jane spillede fremragende. Hans scene til sidst var frygtelig at overvære, på en god måde.
Failure is a zero out.
Gravatar

#29 keitel 16 år siden

Standard gyser, med en kanon slutning.
3/6
Gravatar

#30 Tylerdurden 16 år siden

Synes generelt godt om filmen. Jeg var lige ved at være helt oppe at kører i slutningen, da han skyder alle i bilen. Jeg tænkte, hvis den slutter nu med at han går ud af bilen og så uhyrerne ikke kommer og spiser ham og han bare er fortabt i tågen, så er det en fed film. Samtidig tænkte jeg. Hvis han bliver reddet nu, så er det en latterlig b-film agtig slutning. OG hvad skete der så!!!! :-(
Damn jeg blev skuffet!
Og så syntes jeg det er unødvendigt at forklarer hvor uhyrerne kommer fra. At det skulle være militæret, der har åbnet en port til en anden dimension virker latterligt. Det fik mig til at tænke at det var et afsnit af X-files jeg sad og så nærmest.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: