Havde Darabonts filmatisering af Stephen Kings “The Mist” været fortalt med blot et enkelt glimt i øjet, så havde oplevelsen måske været bedre eller i hvert fald mere fornøjelig. Det ændrer dog heldigvis ikke ved, at filmen langt hen ad vejen er hæderligt håndværk. Darabont forstår at opbygge en spændt stemning. Og selvom spændingen aldrig får lov til rigtig at bide sig fast takket være det forudsigelige plot viser han, at han har et godt greb om fortælleteknik, og det er svært ikke helt at lade sig rive med i perioder.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 vapor 16 år siden

Jeg havde nu nok givet den 4 eller måske 5 stjerne.
Den var fascinerende og underholdende.
Gravatar

#2 Patriarch 16 år siden

Darabont ville gerne have lavede den sort/hvid. Denne sorthvide version findes på 2-disk DVD'en og skulle være cool. :)

Jeg synes også filmen var ganske fed. Nogle af effekterne haltede mens andre var ret gennemførte.

Ganske fed.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-Anarion 16 år siden

Kunne generelt godt lide filmen, sad og blev helt vred på jesus-freaken.
Gravatar

#4 AkA 16 år siden

Synes den suttede røv. Ringe animationer, og dårligt plot. Det der virkelig gik mig på nerverne var Mrs. Carmody, og hendes fanatiske jesus tilbedelse og den sidste scene i bilen. (vil ikke afsløre den hvis der nu var nogen som ikke skulle have set den)

Kunne ligeså godt have være et stv release.

1 stjerne ud af seks.
Gravatar

#5 x marks the spot 16 år siden

Det er lige præcis det glimt i øjet, som filmen skal holde sig fra. Rart for en gangs skyld at se en Stephen King film, der vil tages alvorligt som en gyserfilm - og den holder! Er personligt glad for at der ikke var dumme one-liners eller teenagere med til at ødelægge stemningen. Samtlige karakterer virker solide og reelle og man føler for dem. Jeg var underholdt helt til sidste scene!!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#6 filmz-allando 16 år siden

En lidt underlig film. Men samtidig facinerende. 4 stjerner herfra. Kedede mig ikke et øjeblik.
Gravatar

#7 Spade_skuret 16 år siden

Jeg blev virkelig overrasket over denne film. Havde virkelig lave forventninger, men blev mildest talt posivtivt overrasket. Ville nok give den 4 ud af 6. Nu og da haltede den lidt, men det ændrer ikke på, at jeg var rigtig godt underholdt under hele filmen.
Jeg vil faktisk gå så langt og anbefale den, hvis man vil have lidt god underholdning.
Jep
Gravatar

#8 FixX 16 år siden

Jeg havde forventet mere og synes slutningen var alt andet end stephen king agtig.

Fint nok han skød alle i bilen og selv overlevede men det er ikke ret stephen king agtig at han så bliver reddet af militæret der kommer og redder alle de andre også. Havde forventet mere.


Den får dog 4/6 herfra pga enkelte perler her og der. Synes Thomas Jane klarer sig godt og ærger mig over han ikke har påtaget sig rollen som the punisher i nr 2.
Gravatar

#9 tranberg 16 år siden

Forudsigelige plot? Tror du skal se slutningen igen, mester...
The end is closest to the beginning
Gravatar

#10 cans 16 år siden

Jeg må sige at jeg var særdeles godt underholdt igennem filmen, dog var der et par enkelte ting der gik mig lidt på. F.eks. synes jeg til tider at Tjomas Janes skuespil haltede en anelse, og så var der en lille rolle i starten som jeg synes var slemt fejlcastet
Sherminator fra American Pie, men han døde heldigvis hurtigt
Men jeg var helt grebet af stemningen, og især hver gang der var gru, uhygge og diverse "klamme" scener, der var jeg helt revet med!
4,5 af 6
Famous last words: "what duck?"

Skriv ny kommentar: