Havde Darabonts filmatisering af Stephen Kings “The Mist” været fortalt med blot et enkelt glimt i øjet, så havde oplevelsen måske været bedre eller i hvert fald mere fornøjelig. Det ændrer dog heldigvis ikke ved, at filmen langt hen ad vejen er hæderligt håndværk. Darabont forstår at opbygge en spændt stemning. Og selvom spændingen aldrig får lov til rigtig at bide sig fast takket være det forudsigelige plot viser han, at han har et godt greb om fortælleteknik, og det er svært ikke helt at lade sig rive med i perioder.
#31 duuk74 16 år siden
Temaet og fauna'en minder meget om
Havde lidt problemer med Thomas Jane's skuespil til tider - der var andre der gjorde det bedre. Effekterne var desværre lidt svingende i kvalitet, men det var overordnet ikke noget der trak gevaldigt ned.
Den skal alligevel have 8/10 herfra.
nb. Sjovt folk siger slutningen er typisk King. Hvad jeg har læst mig til, har de ændret slutningen på filmen i forhold til novellen.
#32 Patriarch 16 år siden
#33 Åkepool 16 år siden
Men slutningen irriterer mig en smule
#34 filmz-gofferoffer 16 år siden
Er ret så enig.
#35 filmkorn.dk 16 år siden
#36 filmkorn.dk 16 år siden
Jeg er i øvrigt dybt uenig med anmelderen,som jeg slet ikke synes fanger filmens essens.
#37 colocho 16 år siden
#38 Bohemian 16 år siden
Ret fed film der dog mangler lidt, og synes det religiøse tog lidt overhånd. mrs. carmody WHAT A BITCH!
7/10
#39 filmz-Le Samouraï 16 år siden
Ikke at jeg tror, man skal lægge for meget vægt på det. Jeg synes, filmen er rimelig klar i sin holdning til Mrs. Carmody og hendes tro.
#40 filmkorn.dk 16 år siden