Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 natterjack 15 år siden

(7) skrev:
Vores hovedperson med følge tænker rationelt gennem hele filmen, og gør alt for at overleve uden at tolke alt muligt ind i det der sker. Der hvor de giver op til frygten, er da de ser den gigantiske behemoth traske hen over land. Der indser de, at de intet kan stille op og tager den på det tidspunkt rationelle beslutning at begå selvmord (for at undgå en smertefuld død), for kun få sekunder efter at måtte indse, at de alle kunne have klaret den, hvis de ikke havde opgivet og var blevet overvældet af frygten. De nåede en grænse, og gav op til frygten. De skulle have bevaret håbet.


Jo, jeg har forstået hovedtemaet er hvad frygt kan gøre ved mennesket.
Jeg tolker dog ikke deres opdagelse af Behemoth'en som grund til at de vælger selvmordet. Det er derudover på ingen måde en rationel beslutning at begå selvmord, og da slet ikke pga. Behemoth'en, eftersom den er på vej væk. Selvmordet skete absolut heller ikke fordi de blev "overvældet af frygt", de sad helt stille og roligt og blev enige om det.
Gravatar

#12 Slettet Bruger [1393443286] 15 år siden

Jeg synes klart, at det er en af årets værste fusere.
Personerne er overfladiske og vildt irriterende, og filmen mulighed for at være uhyggelig tabes på gulvet, da "fangearmene" gør deres entré; derfra har jeg i hvert fald svært ved at tage truslen alvorlig.

2/6
Gravatar

#13 filmz-Bruce 15 år siden

Den havde jeg sgu afskrevet, men da jeg så "smugkiggede" på professor Tournesols lille spoiler i #7, så er jeg sgu blevet hooked på et syn.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Corgan 15 år siden

Jeg har ikke set filmen, så jeg har ikke nogen kritik til selve anmeldelsen, men hvordan kan filmens samlede antal stjerner ende på 3/6 når den bliver tildelt 3+5+5+5 stjerner. Lægger man det antal stjerne sammen og deler med 4, giver det da 4.5, så udgivelsens samlede vurdering burde da ligge på et sted mellem 4 og 5 stjerner. Eller hvordan regner I det sammen?
Gravatar

#15 Slettet Bruger [1393443286] 15 år siden

# 14: Karakteren er jo netop ikke en gennemsnitskarakter, men en vurdering af det samlede indtryk.
Gravatar

#16 filmkorn.dk 15 år siden

#15 En vurdering af det samlede indtryk??? Så skal de sku tage og droppe at give enkeltdelene karakter, for det giver ikke mening at give en samlet subjektiv vurdering der taler imod det objektive gennemsnit af stjernerne.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#17 Corgan 15 år siden

#15:
Men filmens vurdering ligger jo allerede på 3 stjerner. Det er underligt at end ikke et næsten perfekt lydspor og billede samt interessant ekstra materiale kan være med til at hive udgivelsens samlede indtryk bare en enkelt stjerne højere op.
Det hænger jo bare ikke rigtigt sammen.

Er der ikke lige en admin eller anmelder der kan forklare systemet?

#16:
Netop.
Gravatar

#18 Spanner 15 år siden

#16+17 nemlig

Jeg nævner det også i #2

Jeg er helt klar på, at det vigtigste naturligvis er filmen, men når man vurderer udgivelsen som helhed, er man nødt til at tage de andre elementer med.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 keitel 15 år siden

Er ret enig med anmelderen, personerne bliver fremstillet overfladisk, og er svære at tage seriøse, men den slutning er bare for fed.
Gravatar

#20 The-new-meister 15 år siden

Jeg synes den her film var en af Stephen King's vellykkede filmmastiseringer. Godt nok var nogle af karakterene ikke så troværdig, men stemningen hjælper med at holde stmningen op:)

4/6

Skriv ny kommentar: