Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.
#21 casava 15 år siden
Slutningen er også åndsvag, hvordan er stephen king's slutning?
#22 BN 15 år siden
Næh, må jeg bede om flere film som 'The Shawshank Redemption' og 'The Green Mile' - disse film er ganske rigtigt milepæle, når det gælder om at fortælle gode historier, ja, skabe sand magi på biograflærredet!
Jeg holder også meget af 'The Majestic'. Darabont kan bare et eller andet med film, der foregår i gamle dage.
#23 filmz-Bruce 15 år siden
4/6
#24 The Insider 15 år siden
#25 filmz-Bruce 15 år siden
#26 BN 15 år siden
Hen i skammekrogen med jer to! Så kommer jeg lige om lidt med en kæp!
#27 filmz-Bruce 15 år siden
#28 BN 15 år siden
hehe
#29 filmkorn.dk 15 år siden
Jeg synes The Mist er helt igennem fremragende, og det ville være synd at snyde sig selv for den oplevelse. Men som med Starship Troopers, som blev misforstået af mange uoplyste mennesker, der slet ikke så hverken satiren eller de mange allegorier, kræver The Mist også, at man forstår de underliggende temaer for at få max ud af filmen.
6/6 stjerner.
#30 ChrisNoe 14 år siden
Hvis man er til de dybere film, de film som rent faktisk har andet at fortælle end det, man umiddelbart ser, og hvis man tør se ondskab i den essentielle forstand, så se The Mist. Og så bliver du ikke skuffet.
Det er efter min mening et mesterværk uden lige.
6/6