Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.
#41 ChrisNoe 14 år siden
Jeg er ganske enig i, at Antichrist er et af de største kunstværker filmverdenen har at byde på.
Til gengæld synes jeg bare ikke, du har ret, når du siger at the Mist ikke er dybsindig. Det mener jeg uden tvivl den er. Du har ret i, at man ser det meste. Men til gengæld er der så meget at se, at de fleste jeg har snakket med den film om, har misforstået den, og endda troet at monstrene var væsentlige. Den tør tage fat i så mange essentielle spørgsmål og konflikter, og den formår at koge det hele sammen til et stort helvede. Pointerne er i den grad dybe. - Og essentielle.
Film, der ikke er dybe, er sådan noget som typiske amerikanske komedier og actionfilm (007, Die Hard). De fleste film har ikke ret meget man kan tænke over bagefter. Det er muligt, at man kan se det meste i The Mist, men når den er slut, så er der altså stof til eftertanke. Der er meget af det, og det er meget essentielt.
#42 Lord Beef Jerky 14 år siden
#43 ChrisNoe 14 år siden
#44 Lord Beef Jerky 14 år siden
#45 ChrisNoe 14 år siden
#46 Lord Beef Jerky 14 år siden
#47 ChrisNoe 14 år siden
#48 filmz-Bruce 14 år siden
#49 Lord Beef Jerky 14 år siden
#50 ChrisNoe 14 år siden