Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 ChrisNoe 14 år siden

#40
Jeg er ganske enig i, at Antichrist er et af de største kunstværker filmverdenen har at byde på.

Til gengæld synes jeg bare ikke, du har ret, når du siger at the Mist ikke er dybsindig. Det mener jeg uden tvivl den er. Du har ret i, at man ser det meste. Men til gengæld er der så meget at se, at de fleste jeg har snakket med den film om, har misforstået den, og endda troet at monstrene var væsentlige. Den tør tage fat i så mange essentielle spørgsmål og konflikter, og den formår at koge det hele sammen til et stort helvede. Pointerne er i den grad dybe. - Og essentielle.

Film, der ikke er dybe, er sådan noget som typiske amerikanske komedier og actionfilm (007, Die Hard). De fleste film har ikke ret meget man kan tænke over bagefter. Det er muligt, at man kan se det meste i The Mist, men når den er slut, så er der altså stof til eftertanke. Der er meget af det, og det er meget essentielt.
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 14 år siden

#41 Jamen pointerne er da væsentlige, og der er da stof til eftertanke - det gør den dog ikke dybsindig i min verden. Den behandler sine temaer forholdsvist overfladisk, hvor alt bliver udpenslet, og ikke overlader meget til fantasien. Alle pointerne er ligeså skåret ud i pap, og den har simpelthen ikke den "dybde" der gør, at man kan sidde og fortolke og analysere i dagevis. Det er forklaret, og forklaringen er netop ikke bakket op med de mest solide argumenter. Men som underholdning, karakterstudie og soap-opera synes jeg den er fantastisk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 ChrisNoe 14 år siden

Ja'jo, sådan kan man godt se på det. Men imidlertid er det bare sjovt, at rigtig mange, der har set The Mist, IKKE kan se alle pointerne.
Gravatar

#44 Lord Beef Jerky 14 år siden

#43 Det er fordi langt størstedelen af mennesker er idioter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#45 ChrisNoe 14 år siden

#44 eller også er det bare kun de mest intelligente, der forstår The Mist?
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 14 år siden

#45 Jeg doretrækker min teori... den passer overens med min verdensopfattelse =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 ChrisNoe 14 år siden

Haha xD fair nok :) Du mener med andre ord, at alle, der har en IQ under 120 er idioter :P sådan kan man også se på det
Gravatar

#48 filmz-Bruce 14 år siden

#47 IQ er en måling af intelligens, som ikke nødvendigvis siger noget om det at være et intelligent menneske.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 Lord Beef Jerky 14 år siden

#48 Det er sandt... det begreb er håbløst forældet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#50 ChrisNoe 14 år siden

Evnen til at forstå er det eneste, IQ siger noget om.. Men den skal man også bruge, når man ser The Mist.. Selvfølgelig er der mere end det, men du skal bruge evnen til at forstå, når du ser sådan en film

Skriv ny kommentar: