Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Nicki52 14 år siden

Har du tabt småkagen? Du kan ikke samligne The Mist og Antichrist. Det to vidt forskellige genre og film. Det er ligesom at samligne is med mursten.

Hvis man er til de dybere film, de film som rent faktisk har andet at fortælle end det, man umiddelbart ser, og hvis man tør se ondskab i den essentielle forstand, så se Antichrist. Og så bliver du ikke skuffet
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 ChrisNoe 14 år siden

Jeg sammenligner på ingen måde antichrist og The Mist. Jeg sammenligner heller ikke The Exorcist med Antichrist eller the Mist.. Bare fordi jeg har skrevet titlerne i samme tekst, betyder det ikke at jeg sammenligner..

Nej, det er åbenlyst, at man ikke skal sammenligne den slags film. Jeg brugte dem bare som eksempler på andre film, man ikke kan kalde ringe.. Om man så kan lide dem eller ej.. Det er to andre film, som ikke udelukkende er lavet for underholdningens skyld.. Ligesom the Mist heller ikke er det.

Anmelderen kalder The Mist middelmådig, fordi han ikke lige synes den fangede.. Det er bare for nemt. De få film, der rent faktisk er en smule dybe, skal have point for det!
Gravatar

#33 Nicki52 14 år siden

#32
Det du skriver fra "Hvis man er til dybere film..." lyder sådan som du ikke siger Antichrist er dyb. Den er handler om noget meget alvorligt. Og The Mist underholder jo kun. Jeg glemte den efter tre dage. Men jeg vil indrømme den var god. Men ikke mere end det. Men filmen er en science fiction film. Selvom hovedpersonens forhold til sin søn er dyb og rørene, betyder det ikke at det være bedste film. F.eks. hende der den kristne dame fra Jehovas vidner sad jeg bare og ventede på at hun skulle dø. Hvis man vil lave en seriøs film skal man bygge karakteren ordentlig op, så man rent faktisk tror på hende, istedet for at tænke "Hold kæft eller dø!" for hun var så irriterene. Sådan skal man ikke have det med en karakter, eller en person for den sags skyld.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#34 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

The Mist brude have været Oscar nomineret for bedste film.
Gravatar

#35 ChrisNoe 14 år siden

#33
Jeg mener bestemt ikke, at Antichrist er tom underholdning. Jeg mener absolut det modsatte :) Du har bare misforstået mig, men det kan jo ske :)

Jeg mener til gengæld også at The Mist er en af de få dybere film, som vil fortælle noget udover bare at underholde.

Man kan have forskellige holdninger til, hvorvidt en karakter er god eller dårlig. Hende den kristne synes jeg er genial. Ja, man vil gerne have at hun bare skal dø, men det er jo fordi ens sympati skal ligge hos Thomas Jane. Han synes damen er pisse irriterende, derfor skal vi også synes det. - Medmindre man selv er meget kristen. Så synes man sikkert godt om hende xD
Gravatar

#36 Nicki52 14 år siden

#35
Tolkede du at jeg sagde at Antichrist er tom underholdning? Fordi det er det bestemt ikke. Men jeg mener ikke The Mist er dyb for den viser bare folks frygt. Men jeg synes bare filmen faldt på jorden
at de blev reddet, lige efter han har myrdet sin søn, ligesom den også faldt på jorden i den nyeste Texas Chainsaw Massacre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#37 MOVIE1000 14 år siden

The Mist super underholdning 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 ChrisNoe 14 år siden

#35
Nejnej, jeg er skam ikke i tvivl om, hvad du mener om Antichrist. Og vi er ganske enige omkring den :)

Dyb synes jeg, den er, da man så præcist og sikkert får vist, hvordan mennesker er. Den tør prøve grænserne af, og jeg synes den når dem uden at det bliver fjollet at se på. Det er svært, og det gør Frank Darabont godt. Plus at når man får en religiøs vinkel på, og også rammer den så godt, bliver den dybere end bare underholdning. Der er meget at tænke over, når filmen er slut. The Mist fortæller os noget. Og den har ret i det, den vil sige.
Gravatar

#39 frankdrebin 14 år siden

Jeg elskede The Mist! Fed historie, godt skuespil, godt castet, god slutning osv osv. Det eneste der lige ødelagde det lidt, var den dårlige CGI..

ellers synes jeg ligesom en anden her sagde det, en lille perle!

5/6
Gravatar

#40 Lord Beef Jerky 14 år siden

#36 Hold da op, det synes jeg ellers er The Mists force. At den slutter af med en pointe som både er så hudløs ærlig, men samtidig så barsk og morbid, at man sidder med en lille klump i halsen. The Mist er ikke dybsindig, den har ikke meget mere at byde på, end det som den viser os direkte... derimod har den nogle fine pointer, og en dejlig soap-opera approach til det hele, og kommer igennem flere handlingsforløb og genrer igennem dens spilletid. Personligt står den til 5/6 hos mig. Antichrist er en helt anden sag. Dette er jo ikke underholdning, det er filmkunst. Satans til forskel. Den har mange lag under selve fortællingen, faktisk i en sådan grad at selve historien skrider i baggrunden for dens metaforiske univers.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: