Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmkorn.dk 14 år siden

#33 The Mist "underholder" sku ikke "bare".

Det er en hamrende underholdende film med DYB indsigt i den menneskelige natur. Den er MEGA aktuel i disse polariserede tider, hvor religion og fanatisme desværre alt for ofte går hånd i hånd.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#52 filmkorn.dk 14 år siden

#42 "Den behandler sine temaer forholdsvist overfladisk, hvor alt bliver udpenslet, og ikke overlader meget til fantasien."

Øhh, hvorfor er det så at ingen fatter dem og kun ser filmen som underholdning?

The Mists handling er og bliver en af de mest rammende allegorier over verdens tilstand netop nu.

Fremragende film!

6/6
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#53 Thomsen 14 år siden

Jeg er bragende enig! The Mist gav mig virkeligt troen tilbage på, at der er håb for amerikansk mainstream-horror.

6/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#54 Nicki52 14 år siden

Okay, lad mig prøve noget, Hvis der kommer en velspillet, dyb og god film fra Danmark, giver i den så seks ud af seks. Jeg skal lige se om i overdriver, for det mener jeg, I gør.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 14 år siden

#51 Jamen jeg er helt enig med dig i, at den har et rammende tema... den behandler dog ikke dette tema med dyb indsigt ej heller når det kommer til menneskets natur. Jeg står fast ved min holdning, og synes bestemt ikke at dit angreb er særligt overbevisende.

#52 Det må du så spørge dem om.

Jeg synes stadig The Mist er en fremragende film. Den har en masse interessante ting at byde på, og er kanonunderholdende oveni hatten. Jeg kan simpelthen bare ikke se, at det skulle være en særlig dyb film. Den fortalte på ingen måde mig noget nyt, og den viser i mine øjne kun en side af flere interessante temaer. Det er der dog intet galt med, jeg har bare svært ved at se, at dette skulle være særligt indsigstfuldt og/eller dybsindigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 Kruse 14 år siden

Jeg må erklære mig helt enig med Lord Beef Jerky her. Jeg var rigtig godt underholdt af The Mist, som bød på fremragende stemning og super hunderholdning. Den udviser sine temaer og emner på rigtig god vis, men jeg finder ikke filmen speciel dyb.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#57 filmz-ab 14 år siden

Frank Darabonts nye film The Mist er ondskabsfuld. Den udstiller mennesket på det skammeligste. Man er nærmest tilbøjelig til at tro, at Darabont har et pessimistisk menneskesyn efter at have overværet hans mørke The Mist. Uanset hvad man måtte tro, så er kritikken rettet mod det egoistiske menneske.

Udadtil ligner det en simpel invasion-film, og man er også knald godt underholdt og holdt i spænding (og skræmt), men Darabont er dygtig nok til at give filmen den nøjagtige portion af dybde, så man ikke går tomhændet hjem. Filmen sætter konstant mennsket på store prøver. Mennesket står overfor fremmede væsner, som udsletter dem en efter en. Men den virkelige kamp udkæmpes blandt menneskerne selv, og på tragisk vis, lykkes det instruktøren at sende et foruroligende budskab. Filmen kommer også med en fin kritik af religiøse fanatikere, som desværre findes iblandt os, der distraherer vores evner til at tænke rationelt.

The Mist er en meget stemningsfuld film. Det hele udspiller sig på få steder. Men det lykkes at ramme en særdeles uhyggelig og nervepirrende stemning med konstant tåge og fare-på-færde-atmosfære, som næsten er ligeså snigende som i Alien filmene. Filmen har et beskedent budget, så man skal nok ikke forvente effekter i "World of the worlds" klasse. Alligevel synes jeg at The Mist overbeviser, og føles ikke så billig, som man umiddelbart kunne tro, og det er faktisk godt gået når man tænker på budgettet. Lydsiden er også hamrende effektiv.

Thomas Jane skinner virkelig igennem i filmen. Måske hans bedste præstation. Her spiller han en far, der forsøger at overleve begivenhederne, men ender med at træffe nogle forkerte beslutninger, som mennesker nu gør under pres og ekstreme forhold.
Hans skæbne er virkelig tragisk. De andre medvirkende bemærker man ikke meget, og det er også en af mine kritikker til filmen. Men det er Jane's film.

Men ellers en fremragende film, som også er med til at skabe en debat og giver stof til eftertanke. Jeg elskede den....6/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#58 evermind 14 år siden

Siden tråden nu ikke kan få lov at hvile, vil jeg også lige skrive, at The Mist er en fremragende gyser. :) Absolut blandt mine favoritter af nyere dato i genren!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#59 Nicki52 14 år siden

evermind (58) skrev:
at The Mist er en fremragende gyser. :)

Haha, det er sgu den bedste joke jeg har hørt til dato. Den var alt for forudsigelig til at jeg kunne blive skræmt ordentligt.

Men måske skal jeg se den igen. Det er bare hvad jeg husker den for. Køber den i næste måned? Koster den ikke kun en halvtredser?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#60 MOVIE1000 14 år siden

#59 hvordan bliver man da skræmt ordentlig? :P

HOV nu er jeg pludselig med :)

The mist er ok, måske ikke de bedste effekter, men en go historie, som kommer ind på en del emner, hvis effekterne var en smule bedre, ville den helt klart være på min favorit liste, men effekterne gør det en del utroværdig, som trækker en del ned så den får 4/6 af mig ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: