Faktisk er de største værdier ved dvd-udgivelsen af “The Mist” ikke at finde i selve filmen, men derimod blandt de tekniske specifikationer, hvor både billede, lyd og ekstramateriale stikker ud. Det gør filmen som sådan ikke, og selv om der er strejf af både underholdning og mere dybfølte passager, så letter tågen desværre aldrig. Dertil er “The Mist” for forudsigelig og for traditionel.
#61 evermind 14 år siden
This is my serious face, kid. Jeg ved godt, The Mist ikke kan hamle op med den sikkert ovenud intelligente og overraskende plotstruktur, der er i dine egne foretrukne film, såsom Twilight og New Moon, men jeg er nok også bare et underligt gammelt fjols, der kan lide The Shining o.lign.
Men når dét er sagt, giver jeg egentlig ikke en rottes røv for din mening med din måde at udtrykke dig på, når dit udgangspunkt er at kalde andre mening en joke. Når jeg siger, at det er en fremragende gyser, er det jo nok dét, jeg synes, eh?
#62 filmkorn.dk 14 år siden
Hele filmen handler om hvad der får mennesket til at overgive sig til frygten og enten give op eller handle irrationelt.
Vores hovedpersoner handler rationelt hele filmen igennem, mens de ser alle omkring sig falde fra på den ene eller den anden måde. Først i slutscenen vinder frygten over vores hovedpersoner, og de foretager en irrationel handling, som efterfølges af en af de sejeste og sorteste slutninger i filmhistorien.
#63 ChrisNoe 14 år siden
#64 stoffer 14 år siden
Jeg var også ganske tilfreds med The Mist, bare lidt ærgeligt at den ikke startede ny skole for mainstream horror.
#65 filmkorn.dk 14 år siden
The Mist ligner på overfladen 100 vis af andre film, men det er sjældent at en film blander underholdning og dybde så godt.
Gad godt at vide, hvad du synes om Avatar ;-)
#66 ChrisNoe 14 år siden
#67 stoffer 14 år siden
Synes at Avatar var en rigtig flot film visuelt, men historien var ikke noget at råbe hurra for. Jeg forstår godt budskabet hvis det er det du mener tournesoller, men historien var så klodset udført at jeg havde svært ved at tage det seriøst. De steder historien ikke var decideret planket fra andre film/gamle fortællinger, synes jeg at den var direkte grinagtig. Hvis vi snakker historie vil jeg da vælge The Mist over Avatar til hver en tid.
#68 filmkorn.dk 14 år siden
#69 Nicki52 14 år siden
Siden jeg har købt Twilight har jeg kun set den en gang. Men synes det er irriterene at I rakker ned på filmene, når filmen går efter bogen minus nogle kærlighedsklip, så burde det være bogen I skal rakke ned på. Filmene ville sikkert blevet anderledes hvis ikk4 Stephenie Meyer hjælper til. Men det er ikke de bedste film ever, men de er heller ikke elendige. Med hensyn til The Shining, så gav jeg den nok så dårlig kritik, fordi jeg var ved at falde ned af stolen af grin da Jack grinede. Forkert indtryk.
Undskyld min respekløshed at kalde din mening en joke, jeg udtrykke bare for frit at jeg ikke synes den virkede som en gyser for mig.
#70 MOVIE1000 14 år siden