Karaktertegningerne drukner lidt i hinanden, syv mand bliver til fem mand og en teenagepige (Saoirse Ronan), og man kan ikke rigtig huske, hvem der er hvem langt hen i filmen. Colin Farrell gør takket være sin vante, maniske stil indtryk. Om Farrell som knivbærende gangster med russisk accent er et aktiv for en film, kan så diskuteres. “The Way Back” føles lige så lang som de 6.500 kilometer, der tilbagelægges. Man rammes som Janusz, Valka og de andre selv af trætheden og udmattelsen, og et par gange undervejs spørger man ”er vi der ikke snart?”
Læs også Filmz-artiklen: The Peter Weir Show – instruktørens film og karriere.
Skriv ny kommentar:
#11 BN 13 år siden
Du må også gerne fjerne MIN spoiler-tekst i #5.
#12 Bruce 13 år siden
#13 chandler75 13 år siden
#14 BN 13 år siden
Bruce, du tør med garanti ikke læse følgende spoiler, da den rummer slutningen på adskillige film, som du endnu ikke har set:
#15 Highland Park 13 år siden
Ahem:
http://filmz.dk/forum/anmeldelser/fish-tank-60951
#16 Antlion 13 år siden
#17 RasmusFL 13 år siden
Jeg er uenig. Kan sagtens forstå anmelderen og hendes anke på det her område. Det var virkelig et element i filmen, der skreg 'sjusk' lige i ørerne på mig.
#18 Babo Rises 13 år siden
Weir's første spillefilm siden Master And Commander, som han havde en god succes med. Det har han bestemt ikke helt med hans nye film, The Way Back. Det er en simpel fortælling om flugt, frihed og overlevelse, men manuskriptet er svagt skrevet og har derfor ikke nok tyngde til at holde en i jerngreb. Det er en lang og ensformig flugt, dog med imponerende omgivelser og landskaber. Personerne fremstår også ofte flade, selvom Weir forsøger at give dem en smule kant, men prikker kun i overfladen. Der spilles okay, men dybt skuffende og ligegyldig film, som ene og alene lever af en god billedside. Men den er til gengæld også bragende god. Bortset fra introen, så er det en ret kedelig affære.
5/10
#19 RasmusFL 13 år siden
#20 Babo Rises 13 år siden
Enig, Rasmus.. synd og skam, nu hvor Weir endelig var tilbage efter så mange år.