“The Wrestler” er en opløftende velspillet affære, der som en livsklog menneskekender giver et hudløst insisterende portræt af en slagen kriger og hans kamp for et nyt liv. Rourke leverer en præstation, der skaber dyb ærefrygt, hvilket ikke mindskes af, at rollen som ‘The Ram’ ikke så få fællestræk har med Rourkes eget liv, der med denne uforlignelige præstation har markeret sig som en af de største i branchen. Så selv om alt andet ved “The Wrestler” er helt og aldeles upåklageligt, så er det entydigt hans film. En sand tour de Rourke.
Læs mere om Michey Rourkes omskiftelige karriere i artiklen Mickey Rourke – Hollywood tur-retur.
#51 database 15 år siden
Jeg mente sidstnævnte, altså at den burde at fået en nominering, men sikkert ikke fik en, fordi den som du påpeger sikkert bare bliver anset som en drengerøvsfilm.
#52 BN 15 år siden
Okay. :-)
#53 filmz-Bruce 15 år siden
Det er lidt anderledes med Star Wars 3. Der vil selvsamme høne, nu mensa medlem og oplært som stifinder af Mohikaner indianere og Tibet guider, med et syn på 20/20 i mørke, ikke kunne finde frem til selvsamme korn (metafor for Lucas og hans historiske manuskript), dyppet i flouriserende farve og belyst i mørke på et 60 cm2 aflukket stort område.
Der ER bare forskel på Noma og Gerdas Grillbar!!! :)
#54 BN 15 år siden
I så fald fandt Oscar-komitéen "kornet" og besluttede, at der var meget andet der var mere kvalificeret til betegnelsen "GULD-korn".
Den "høne" kender jeg godt! Den hedder bruce.
Ikke desto mindre er grillmad ofte det mest tiltrækkende, lidt afhængig af omstændighederne. Og hånden på hjerten: Hotdog, bøfsandwich, Mexikansk bøf, Pommes Frites o.s.v. er da geniale opfindelser! ;-)
Også selvom det måske ikke er så finkulturelt.
#55 Skeloboy 15 år siden
Men grillmad smager også altid ens...;)
Og det er en rigtig god opfindelse, ligesom effekterne i filmene, men det ændrer ikke på, at basis er lavet af rigtig billig kvalitet...
#56 filmz-Bruce 15 år siden
Nemlig. En pakke guldkorn til hønsene! Såvidt vides, er der stadig halvdelen tilbage.
Husk nu og læse indenad bn. Du plejer nok at have øje for det mindste ord i et manuskript, så ikke springe afsnittet om Lucas over. Det er jo et hint :)
Jo og når man så har haft lyst til det og spist det, hader man sig selv bagefter over at have proppet sig med tomme kalorier, som det bliver endnu sværere at forbrænde dagen efter og som kun mætter i 5-10 minutter. [/quote]
#57 BN 15 år siden
Det kommer an på, hvem man er. Jeg synes, der skal "tomme kalorier" til engang imellem - ligesom der skal være plads til ren underholdning, hvad film angår.
På det punkt hælder jeg mest til Hitchcock, som sagde: "For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake."
Og Hitchcock's egne kagestykker var som bekendt nogle af de bedste - uanset kalorie-indholdet. :-)
Nu kunne jeg jo næppe undgå at vide, hvad du sigtede til. ;-)
#58 BN 15 år siden
Grillmad smager nu da langtfra altid ens, for der er som regel masser af forskellige ting at vælge imellem, og der kan godt være forskel på, hvordan visse af tingene laves. :-)
Dér hvor JEG vil sammenligne de "tomme kalorier" med film, er dér hvor vi har at gøre med rendyrket underholdning.