“The Wrestler” er en opløftende velspillet affære, der som en livsklog menneskekender giver et hudløst insisterende portræt af en slagen kriger og hans kamp for et nyt liv. Rourke leverer en præstation, der skaber dyb ærefrygt, hvilket ikke mindskes af, at rollen som ‘The Ram’ ikke så få fællestræk har med Rourkes eget liv, der med denne uforlignelige præstation har markeret sig som en af de største i branchen. Så selv om alt andet ved “The Wrestler” er helt og aldeles upåklageligt, så er det entydigt hans film. En sand tour de Rourke.

Læs mere om Michey Rourkes omskiftelige karriere i artiklen Mickey Rourke – Hollywood tur-retur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 keitel 14 år siden

Rigtig fed anmeldelse, nu er jeg bare ret overbevist om at i Bodega scenen er det Ratt med "Round And Round" der bliver skrålet med på, jeg har kun set filmen en gang, og kan ikke rigtig finde oplysninger om det, så det kunne være fedt, hvis nogen kunne hjælpe mig, hvis jeg skulle være forkert på den... men anmelderen referere 2 gange til Guns n roses, hvilket tyder på at det er noget af det eneste han kender fra 80ér hard rocken og Glam fra dengang, problemet er bare at Guns først kom frem da Glam/sleaze bølgen havde lagt sig, og jeg vil ikke betagne dem som Glam Rock - hele filmen med Randys outfit affarvede krøllede hår,glam stilen og hans musikikalske udflip går igen flere steder med især Quiet Riot og Ratt, men Guns kan jeg faktisk ikke mindes var med i filmen, men som sagt min hukommelse kunne svigte :)
Gravatar

#2 aero 14 år siden

# 1 Det er bestemt din hukommelse der svigter. Guns n roses bliver nævnt med navn i filmen, og Randy bruger Guns musik til sin inmarch til kampene. Hvilken sang de synger i bodegaen, skal jeg ikke kunne svare på, for det er også noget tid siden jeg har set den, men jeg kan tydeligt huske guns-snakken og musikken. Men du har ret i, der er mere musik af Ratt end Guns, selve sangene kan ses her: http://www.imdb.com/title/tt1125849/soundtrack

Synes filmen var helt fantastisk, ikke mindst forholdet mellem Randy og datteren. 6/6 herfra
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

Glimrende anmeldelse. Dejligt velskrevet. Thumps up til Morten Vejlgaard Just :)

I øvrigt en film jeg glæder mig meget til at få set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 keitel 14 år siden

#2 Vrøvl, hans inmarch musik er Quiet Riot-Metal Health.
Gravatar

#5 aero 14 år siden

# 4 vrøvl selv

Den allersidste sang der bliver spillet da han går op i ringen er Sweet child o mine med guns n roses, du ved i den allersidste scene lige inden han holder sin tale - det kan være det her frisker din hukommelse op - http://209.85.229.132/search?q=cache:AsH_OXM_PpcJ:...
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#6 Michael Andersen 14 år siden

"Sweet Child O' Mine" bliver en gang brugt som indmarch musik og Ratts "Round and Round" er den sang som Randy skråler med på under bodega-daten.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 14 år siden

Tak for de rosende ord.

Jeg må indrømme, at jeg er kommet i tvivl om det er Guns N' Roses, der synges med på i den pågældende scene. Dog nævnes de af Randy i scenen som et fedt band fra 80'erne, inden Cobain svines til, som ham der ødelagde festen. Aldrig godt med en fejl, men håber, at meningen kom ud alligevel :-)

De bedste hilsner

Morten
Gravatar

#8 keitel 14 år siden

#5 Lad os blive enige om at vi alle har lidt ret og forkert, muligt at den sidste sang på hans sidste indmarch er "Sweet Child O Mine", men det er sikkert og vidst at det Quiet Riot de spiller på en af hans indmarch også, bare check de forskellige trailers ud.

Bodega scenen er 100 % Ratt - "Round And Round"
Gravatar

#9 Michael Andersen 14 år siden

Og "Sweet Child O' Mine" er 100% også Randys indmarch sang en enkelt gang i filmen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 The-new-meister 14 år siden

Det et kanon mesterværk, som bare sidder sidder på nethinden efter man har set den.

6/6 her fra:)

Skriv ny kommentar: