“The Wrestler” er en opløftende velspillet affære, der som en livsklog menneskekender giver et hudløst insisterende portræt af en slagen kriger og hans kamp for et nyt liv. Rourke leverer en præstation, der skaber dyb ærefrygt, hvilket ikke mindskes af, at rollen som ‘The Ram’ ikke så få fællestræk har med Rourkes eget liv, der med denne uforlignelige præstation har markeret sig som en af de største i branchen. Så selv om alt andet ved “The Wrestler” er helt og aldeles upåklageligt, så er det entydigt hans film. En sand tour de Rourke.

Læs mere om Michey Rourkes omskiftelige karriere i artiklen Mickey Rourke – Hollywood tur-retur.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 RasmusFL 14 år siden

Strålende anmeldelse af denne fabelagtigt vellavede og velspillede film. Det er ren råkraft, det her, men også stor og levende filmkunst. Smukt, smukt, smukt.

6/6 - en af de 10-15 bedste film, jeg nogensinde har set.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#12 rammy 14 år siden

Mesterværk af en film og Rourke er uovertruffen.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#13 Bobby Singer 14 år siden

WOW god første anmeldelse og hjertelig velkommen til filmz Morten! :-)

Jeg ser frem til at læse dine fremtidige skriverier her på siden og jeg ser bestemt også frem til at se "The Wrestler" efter den her anmeldelse.

Nå ja lige en sidste ting, nu når du nævner Guns N' Roses i din anmeldelse, så skal jeg da lige ud med det her: GUNS N' ROSES FOREVER!

Forresten mener jeg at filmen er dedikeret til Axl Rose, det skulle vist stå til allersidt under rulleteksterne eller sådan noget.

Fik jeg forresten sagt, at jeg er giga fan af det "gamle" GN'R. :-D

Men nok om det, det var en rigtig god anmeldelse.

Idjit
Gravatar

#14 Viking Wizard 14 år siden

Jeg bøjer mig i støvet og råber med i koret: Mesterværk!
En helt igennem formidabel film..
6/6

Og Morten, det var en rigtig god anmeldelse! Meget velskrevet...
Gravatar

#15 wimmie 14 år siden

Helt enig i anmeldelsen - og god anmeldelse i øvrigt :)

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16 fazz 14 år siden

En af sidste års bedste film! Jeg var blæst væk, efter denne film!

6/6 fra min side.
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#17 tranberg 14 år siden

Powerhouse performance af Mickey Rourke.

*****· (5/6)

Men dansk biograf distribution er da helt af &€% til; jeg så The Wrestler for fire måneder siden i London, og filmen får først præmiere herhjemme nu.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#18 filmz-jonasgr 14 år siden

God film, men ikke Aronofskys bedste. 8/10

Og jeg mente ellers jeg havde skrevet et par ord om den da jeg så den, men åbenbart ikke alligevel.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#19 Steffan Rasmussen 14 år siden

tranberg (17) skrev:
Powerhouse performance af Mickey Rourke.

*****· (5/6)

Men dansk biograf distribution er da helt af &€% til; jeg så The Wrestler for fire måneder siden i London, og filmen får først præmiere herhjemme nu.


Tjoh. Det er jo forskelligt fra land til land. Woos Red Cliff har f.eks. først engelsk premiere 19. juni, mens den havde i februar herhjemme.

Når man har været ung i 80'erne brokker man sig ikke over biografdistributionstiderne i vore dage. :-)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#20 filmz-Bruce 14 år siden

Det er absolut Rourke, som trækker læsset i denne film. Han er sublim og filmen er god. Havde Sean Penn ikke spillet så fremragende i Milk, havde dette været årets præstation.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: