“The Wrestler” er en sikker vinder. Når man tager det dejlige transfer og den udmærkede dokumentar med i betragtningen, ja, hvad kan man så sige andet end føj til indkøbskurv, gå til betaling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 14 år siden

#19 Prøv med realistisk og indlevende skuespil og evnen til at skabe empati (for en stor del) hos publikum. Tilstedeværende elementer som bl.a. KAN gøre en god film. I min verden er det alt andet end intetsigende elementer, fordi jeg betragter det som en af de væsentligste dele af min personlighed, at kunne sætte mig i andres sted. Når en filmskaber formår at få mig til dette i en film, med små virkemidler, så er den i mine øjne ikke ligegyldig, uanset om den så er forudsigelig eller ej, som ikke altid er en faktor, der er nødvendig for en film.

I denne tid, hvor alle prøver og overgå hinanden med latterlige plot twists for at undgå forudsigelighed, så kan det faktisk virke yderst professionelt at lave en film, som er forudsigelig, men til gengæld er gedigent håndværk, plot- som skuespilmæssigt, filmen igennem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 Yoda 14 år siden

#21

Præcis!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#23 aero 14 år siden

#20 du glemmer, at den rent faktisk godt kan have været forudsigelig for ham ;)
Jeg synes personligt selv, den var forudsigelig, - men misforstå mig endelig ikke, for jeg synes stadig filmen er god, vil endda gå så langt som at sige årets bedste - i hvert fald i min bog (okay muligvis deler den førstepladsen med revolutionary road, men det er godt nok også et svært valg).

Jeg synes, Aronofsky har lavet et fantastisk stykke arbejde med denne film, og hvordan nogen kan anse den for at være intetsigende er mig en gåde. Men jeg kender da også til følelsen af, man bare ikke kan se det specielle i en film som alle andre ellers ser ud til at være fuldstændig besat af (fx pulp fiction og crash, - just don't get it!)

#21 - giver dig fuldstændig ret, det er rart endelig at have en film som bygger på håndværket!
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#24 filmz-Bruce 14 år siden

#23 Og jeg giver dig ret med Crash :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 Skeloboy 14 år siden

#23 - selvfølgelig kan den da være forudsigelig, og den er da også temmelig ligetil...men kunne nu alligevel godt tænke mig at høre fra ham, hvad han tror der sker:)

Jeg giver jeg ikke ret med Crash...Men There Will Be Blood...det var en skuffelse...;)
Gravatar

#26 filmz-Bruce 14 år siden

Skuffelserne har man da lov at ha'. Dem kan man aldrig, nej aldrig ta' :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 aero 14 år siden

#24 - endelig en der er enig!

#25 Jaja det er altid sjovt at få bud på hvad der sker, især hvis det er forkert, men dog sjældent, hvis det er rigtigt. Min pointe var også mere, at selvom jeg selv fandt den forudsigelig, er den stadig fantastisk, så synes ikke det er et "skældsord" i denne sammenhæng :)
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#28 Michael Andersen 14 år siden

#19
Jeg kan ikke give en karakter, eftersom jeg ikke så den færdig, men om jeg fatter, hvorfor folk er gået så meget amok over den.


Se den færdig i det mindste. Den er sådan en film, hvor farverne først stråler til allersidst.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#29 Åkepool 14 år siden

#27 - Jeg er nu heller ikke specielt begejstret for "Crash", så der var en til ;)

Tror nu også der er flere der er med på den herinde.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#30 HonoDelLoce 14 år siden

Faktisk synes jeg at erindre, at langt de fleste fandt herinde fandt Crash for en ganske ehm.. Ordinær film :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: