“There Will Be Blood” er betagende filmet med adskillige blændende sekvenser. Dens visuelle skønhed understøttes glimrende med Radiohead-guitaristen Johnny Greenwoods ukonventionelle og bemærkelsesværdige musik, der supplerer perfekt til den foruroligende stemning.
Filmen kulminerer i en slutning, der utvivlsomt vil dele vandene. Går den for langt og over i det rene overspil? Måske – den ligger i hvert fald lige på grænsen til det. Sker der her en udvikling, der er et urealistisk postulat? Næppe, for det forudsætter, at realisme har været filmens mål fra starten, hvilket ikke er tilfældet. Hvis man træder et skridt tilbage og betragter helheden, bliver det tydeligere, at filmen ender præcis, hvor den hele tiden har været på vej hen og uundgåeligt må ende. At se “There Will Be Blood” er som at se en trafikulykke udspille sig, som man ikke kan berøre eller forhindre. Man ved, det må og skal ende galt, men man kan ikke af al vold og magt tvinge sig selv til at kigge væk.
#11 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#13 Benway 16 år siden
#3 Jeg tror ikke du vil mene, at jeg har spoilet noget når du ser filmen, men mange tak for rosen og god fornøjelse. :)
#14 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#15 BN 16 år siden
jeg kender svaret m.h.t. DDL's figurs skæbne.
Svaret er her
#16 Benway 16 år siden
#17 Mercadian 16 år siden
Det er en fantastisk scene som fuldender en fantastisk film.
#18 Kruspe 16 år siden
#19 filmz-Bruce 16 år siden
#20 Michael Andersen 16 år siden