“There Will Be Blood” er betagende filmet med adskillige blændende sekvenser. Dens visuelle skønhed understøttes glimrende med Radiohead-guitaristen Johnny Greenwoods ukonventionelle og bemærkelsesværdige musik, der supplerer perfekt til den foruroligende stemning.
Filmen kulminerer i en slutning, der utvivlsomt vil dele vandene. Går den for langt og over i det rene overspil? Måske – den ligger i hvert fald lige på grænsen til det. Sker der her en udvikling, der er et urealistisk postulat? Næppe, for det forudsætter, at realisme har været filmens mål fra starten, hvilket ikke er tilfældet. Hvis man træder et skridt tilbage og betragter helheden, bliver det tydeligere, at filmen ender præcis, hvor den hele tiden har været på vej hen og uundgåeligt må ende. At se “There Will Be Blood” er som at se en trafikulykke udspille sig, som man ikke kan berøre eller forhindre. Man ved, det må og skal ende galt, men man kan ikke af al vold og magt tvinge sig selv til at kigge væk.
#1 filmz-Renchard 16 år siden
Jeg så et par klip fra den i Berlin, med tysk synkronisering..det var fandme sært...
Men jeg ser virkelig frem til den...
Hvor stor en rolle har Kevin O' Connor??
#2 wimmie 16 år siden
#3 elwood 16 år siden
Der behøves ike svares på dette, jeg glæder mig self. til og se filmen, men det sidste virkede bare lidt spoiler agtigt, men self. når jeg ik har set filmen er det svært at bedømme.
Bravehart slutter
Udover dette så god anmeldelse, ser frem til at se den i biffen 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 The Insider 16 år siden
#5 elwood 16 år siden
Som sagt der behøves ike direkte svares på det jeg synes bare det lød lidt spoiler agtigt, men det skal nu ikke afholde mig fra og nyde filmen.
#6 Mercadian 16 år siden
Til gengæld er han også det eneste der holder filmen kørende, og derfor tror jeg ikke at There Will Be Blood vinder for Bedste Film...
#7 filmz-Kragmose 16 år siden
#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#9 elwood 16 år siden
#10 filmz-Angel Eyes 16 år siden
Jeg så den til årets Berlinale, og det var helt klart programmets bedste film. Den er storladen, grum og en fryd for både øjne og ører. Og ja, Daniel Day-Lewis skal nok trække Oscaren hjem for denne uhyggelige kraftpræstation. Men jeg synes nu heller ikke at "There Will Be Blood" kan slå "No Country For Old Men" i kategorien bedste film - Coen-brødrenes sidste udspil er lige en tak bedre på alle måder!