Alligevel er der en vis fornuftig bevæggrund for, hvorfor “This is the End” næsten blev forbigået af de danske biografdistributører. Dette er nemlig udelukkende en film for fans – dem, der kender den humor, som de involverede parter står for. Hvis man samtidig er bevidst om den popkultur, der omgiver vores fem humoristiske helte, så kommer lattermusklerne kun endnu højere op i gear, og således må man sige, at Rogen og Goldberg altid er fuldkommen bevidste om, hvem de ønskede tilskuere er. Der er nemlig én målgruppe for “This is the End”, men den gruppe er heldigvis stor, og hvis man (ligesom undertegnede) tilhører den, så er man garanteret knap to timers hylende morsom underholdning i biografmørket. Og hvis I nogensinde har været interesseret i en efterfølger til “Pineapple Express”, bør I også se “This is the End”. Her er nemlig også meta for alle pengene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 PredatorX 10 år siden

Høegh (19) skrev:
Det vandvid som gør, at folk har forskellig filmsmag?


Nope, ikke det vanvid.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 Ispep 10 år siden

#21

At nogle er smagsløse? :D
Gravatar

#23 PredatorX 10 år siden

Ispep (22) skrev:
#21

At nogle er smagsløse? :D


Mere i den rigtige retning :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 Djarnis 10 år siden

Jeg tror, at vi ender oppe på en 7/6..
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#25 The Insider 10 år siden

#24, skulle den så ikke have en Billy Zane-cameo?!
War. War never changes.
Gravatar

#26 Djarnis 10 år siden

Billy Zane!!!
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#27 The Insider 10 år siden

Sjooooooov film! Og de sidste 3-4 minutter... Priceless.
War. War never changes.
Gravatar

#28 elwood 10 år siden

Jeg ville lige prøve og fremhæve det her.

Det er de to mænd bag filmen, Seth Rogen og Evan Goldberg, da også ganske klar over, og derfor prøver de ikke at appellere til et bredt publikum ved at sigte efter laveste fællesnævner. I stedet giver de kernepublikummet dét, de vil have. Og heldigvis for det. For uden at skulle tænke på "den gode smag" eller at appellere vidt og bredt med fare for at miste momentum

Kerne publikummet er det dem som så holder af den her slags film? så hvis man siger dårlig ting om den (har ikke set den) og fans'ne kernepublikummet så ikke er enig i det de siger, siger de så at filmen ikke er lavet til dem (altså de andre)

Nu er jeg ikke enig i det som andre siger med at The Expendables er nogen god film osv.

Men er det her ikke lidt hen af det samme som de folk siger, når folk kalder "deres" film for dårlig, måske bare formuleret lidt bedre :)

Og ja I had to go there, men jeg kritisere ikke en anmeldelse, eller anmelderens dom over den her film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 smolinsk 10 år siden

Lige nemlig en utroligt ligegyldig film med meget kedelig og forudsigelig humor, og så er ham Seth Rogen da noget af det mest irriterende på alle måder
Gravatar

#30 the_paki_don 10 år siden

Jeg så filmen i går og elskede den HELT VILDT!

Sad og højlydt grinte rigtig mange gange og det har jeg ikke gjort i biffen i rigtig lang tid... Måske første gang i år!

#28

Jeg læser kernepublikummet som de folk, der netop kender folkene og deres tidligere værker og dermed forstår deres interne forhold og hvorfor det er sjovt at se deres forhold skildret på denne måde.

De vil få mere ud af den end folk, der ikke gør.

Det nævnes jo også i anmeldelsen, at den ikke er for alle og det synes jeg, er meget rigtigt set. Har læst folks kommentarer på Kino.dk og kan godt se, at der er nogle arrige folk derinde og jeg kan faktisk godt forstå dem.

Det her er ikke Expendables, hvor filmens action er intern, for den er alligevel "skabt til alle", men i This is the End, så er humoren intern (og så er der da også andre generelt sjove ting IMO), og derfor er filmen mere berigende, hvis man er indforstået med det. En eksplosion er en eksplosion, mens en joke... ja, de kan være meget forskellige! :D

Skriv ny kommentar: