Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.
Skriv ny kommentar:
#91 filmz-grev_michal 17 år siden
Men som sædvanlig bliver ens barndomsminder smadret, havde ikke store forventninger til denne film men valgte at give den chancen alligevel.
Mere meningsløs action/cgi/lamme replikker skal man lede længe efter. Tror de fleste som kan lide denne film ikke har set de gamle tegnefilm eller har holdt en transformers i hånden. Men det er bare mit gæt.
-45/6
#92 Outbound Sith 17 år siden
Fox Mulder
#93 inflector 17 år siden
#94 thomas040 17 år siden
#95 17 år siden
Ja det min dom over filmen. Filmen levede dog fint op til de ringe forventninger jeg efterhånden havde fået samlet sammen på baggrund af robotternes design, og de ting i manuskriptet, som jeg med tiden fik nys om.
Alle decepticons på nær Megatron og Soundbyte var blottet for personlighed, og agerede jo bare håndlangere på skift. Robotterne spillede nærmest anden violin, mens det mere eller mindre var GI Joe klonerne, diverse it-nørder og især Sam og Mikaela, der mere eller mindre redder verden (med støtte fra diverse autobotter).
Tomme tønder buldre mest, og den her film er en kornsilo, der tromler ned af skrænten. Det er øjenlir ( såsom Megan Fox og hende den kvindelige it-ekspert) og ingen indhold. Vel er Transformers ikke Ringenes Herre, men de er noget mere end bare Giant Fucking Robots Fighting. Skurkene i Spiderman har noget mere dybde og substans end langt størstedelen af robotterne i Transformersfilmen her. Spiderman har da med sine historier og persongallari til trods, da alligevel formået at være en gedigen økonomisk succes.
I mine øjne er der en masse potetiale i Transformers, som ikke bliver udnyttet en disse. I stedet satser man på laveste fællesnævner til det bredest mulige publikum. Men ok det har jo endnu engang vist sig at være en økonomisk god satsning, så hvorfor anstrenge sig med at lave en film, der kunne have været more than meets the eye!
Gad vide hvad Wachowski-brødrene kunne have fået ud af Transformers-konceptet? Men blev det som bekendt ikke. I stedet får vi bare mere af samme (letvægts) kaliber med Transformers 2 & 3, da de også bliver af makkerparret Michael Bay og Steven Spielberg.
#96 filmz-mcclane 17 år siden
#97 thomas040 17 år siden
hvem ellers ville være god til at lave en transformers film?
#98 hey now 17 år siden
#99 17 år siden
Mig bekendt skulle Michael Bay også stå for en kommende Transformers 2. Jeg har dog ikke kunne finde endelig bekræftigelse på den påstand.
Den med Wachowski-brødrene var min egen ønsketænkning, da jeg som det nok fremgår ikke er begejstret for Michael Bays udgave af Transformers.
#100 filmz-Bruce 17 år siden