Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 dyg 16 år siden

#8 - Det er ikke muterende biler, det er robotter der tager form som biler!

#10 - Jeg holder af The Rock, men Transformers er sgu godt nok noget bras. Du kan søge på tagwallen, vi har haft en lille tråd tidligere, hvor vi snakkede om den. Insider kom med nogle gode kommentarer om filmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 The Insider 16 år siden

Thanks man. Vi diskuterede den her: http://www.filmz.dk/forum/item/26900/#first

Jeg vil dog ikke kategorisere mig selv som en Bay-tvivler, per se. The Rock, Bad Boys 1, Armageddon og endda The Island hyggede jeg mig med. Men Transformers syntes jeg dæleme var ringe.
War. War never changes.
Gravatar

#13 lagoni 16 år siden

#11 - undskyld, robotter der tager form som biler. Bekræfter bare mit "nu kender jeg ikke meget til Transformers..." :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 Outbound Sith 16 år siden

"Med Bay ved du, hvad du får", og det er netop grunden til, at han er den perfekte instruktør til denne film! Jeg er absolut ikke nogen uforbeholden tilhænger af hans film, men de tre ting, han kan bedre end de fleste andre er vild action, fantastisk CGI og et tæt samarbejde med det amerikanske militær.

"Transformers" egner sig ikke til en film, hvor der lægges vægt på følelser og skuespil. Men en god "Transformers"-film kræver, at der er vild action, fantastisk CGI og et tæt samarbejde med det amerikanske militær.

Voila!

Samtlige de negative anmeldelser, jeg har læst, er skrevet af folk, som er gået ind til filmen med en forventning om at få mere end syg action, hvor fejlfrit renderede CGI-robotter smadrer løs på hinanden og omgivelserne. Men det er PRÆCIS, hvad en "Transformers"-film skal handle om! Vil man have godt skuespil og karakterudvikling, kan man se "Becoming Jane". "Transformers" foregiver ikke at være mere, end den er. Og den bør anmeldes på de præmisser.

Så tak til Flaming Homer, fordi han har anmeldt filmen for det, den er, og til dem, der føler, at anmeldelsen afslører for meget af historien, kan jeg kun sige: Hvilken historie? :)

Jeg skal først se filmen i morgen, men jeg kender plottet og læser alle de anmeldelser, jeg kan komme i nærheden af. Intet af det, de skriver, vil kunne hamle op med oplevelsern af rent faktisk at se filmen. "Trnasformers" er ikke en tænkefilm. Det er en ren audio-visuel oplevelse.

For min skyld kan de stikke plottet skråt op! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#15 filmz-raga_muffin 16 år siden

Outbound Sith skrev:
Det er en ren audio-visuel oplevelse.

For min skyld kan de stikke plottet skråt op! :)


Kunne ikke have sagt det bedre selv! Transformers er sku da for helvede ikke en GOD film. Det er en film ,man ser for at mindes barndomsminderne, og for at blive imponeret af effekterne! Ikke andet! Det er det, den skal kunne. Og det kan den sikkert godt til fulde. Især med Bay bag roret!

Jeg glæder mig til jeg skal ind at se den iaften!!
Gravatar

#16 The Insider 16 år siden

Jeg havde forventet en masse syg action, hvor fejlfrit renderede CGI-robotter smadrer løs på hinanden og omgivelserne, men i størstedelen af filmen sker der bare ikke en skid.
War. War never changes.
Gravatar

#17 dyg 16 år siden

#14 - Ja, det er præcis det den skal handle om! Hvorfor fanden har vi så intetsigende side-plots om teenage problemer og om ligegyldig (og fejlbehæftet) signalbehandling? Og så fylder de endda langt hovedparten af filmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 The Insider 16 år siden

#17, exactly.
War. War never changes.
Gravatar

#19 Outbound Sith 16 år siden

#16+17 Nu har jeg som sagt ikke set den endnu, men det er da okay, at der også er et par apuser indimellem den syge action, så man lige kan nå at få vejret igen.

Og så vidt jeg har forstået på indtil flere anmeldelser, fylder den rendyrkede action omkring 1 time af filmen. Hvis jeg helt uvidende går ud fra, at det tager 20-30 minutter før filmen er oppe i fulde omdrejninger, og hvis der også skal være bare en smule dialog, så er de 140 minutter hurtigt gået.

Men overdrivelse fremmer forståelsen, drenge. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#20 The Insider 16 år siden

Ja, det er at overdrive, at sige, at der er 1 times rendyrket action i filmen. Jeg ville nærmere have sagt 20-25 minutter. Jeg dobbelttjekkede vitterligt mit ur for at se, hvornår der virkelig begyndte at ske noget (scenerne med soldaterne i den første time af filmen er bestemt ikke action-packed, og varer få minutter i alt), og der var gået ca. en time.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: