Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.
Skriv ny kommentar:
#101 Bony 17 år siden
#102 duuk74 17 år siden
#103 mini_jette 17 år siden
Det er fordi jeg er begyndt at deltage mere i forummet
...sorry...
#104 Bony 17 år siden
#105 Outbound Sith 17 år siden
Fox Mulder
#106 icetea 17 år siden
5/6
#107 evermind 17 år siden
Udover at det er et skrækkeligt udtryk, der med garanti ikke dækker over det, I havde til hensigt at sige (for jeg går ud fra, at jeres barndomsminder endnu lever i bedste velgående efter at have set Transformers??), hvad havde I så forventet? En 110% nøjagtig gengivelse ned til mindste skrue, møtrik og tandhjul? Med hver eneste robot fra serien og stramt efter seriens handlingsforløb ... klemt ned på ca. 2½ times spillefilm??
Hvor mange overførsler til det store lærred af forskellige film, serier osv. har I gutter egentlig set? Ja, der bliver foretaget ændringer og beskæringer. Hvis I forventer at se noget, der holder sig fuldkommen til forlægget ... er det sgu nok nødt til at være forlægget selv. Indrømmet, der er bøger og tegneserie-albums, hvor jeg ikke forstår de ændringer, der foretages - men ærligt talt: Forlægget er i dette tilfælde en serie med utallige personer og hændelser ... Flere serier, faktisk. En filmatisering kan i bedste fald tjene som et håbefuldt sammendrag, plot- som designmæssigt, tilsat hvad en række forskellige mennesker i industrien i øvrigt lige har syntes var en god idé at have med også.
Jeg fik, hvad jeg kom efter - som Outbound Sith så smukt udtrykte det: GIANT FUCKING ROBOTS! Der var meget at grine af undervejs, og den tegneserie-agtigt karikerede og naive dialog fra robotternes side mindede mig faktisk meget om tegnefilmene. Alt i alt et kanon drøn af en film, som absolut skal hjem til samlingen, så snart jeg kan lægge mine hænder på en god importudgave. Og det effekter - WOW! Det er mig stadig ubegribeligt, hvis man som gammel Transformers-elsker ikke kan få et sug i maven af dét!
Jeg synes filmen fanger det essentielle i tegnefilmens historie og for ikke at støde nogen, har jeg hermed lavet spoiler-markering, selv om det næppe er nødvendigt:
Så er der selvfølgelig altid ting som figurdesigns, manglen på specifikke begivenheder og fortællemæssige friheder inden for ovennævnte rammer, der kan tærskes langhalm på at diskutere, men jeg mener som bekendt, der er gjort et godt arbejde med overførslen og håber at se mere flere GIANT FUCKING ROBOTS i fremtiden! :)
#108 thomas040 17 år siden
#109 17 år siden
Jeg hævder ikke at have fået "smadret mine barndomsminder", og med hensyn til filmen, ja så forventede jeg ikke andet end netop Giant fucking robots, hvilket netop var det en af pruducererne på filmen havde lovet (Don Murphy for at være specifik).
Det jeg gerne havde set med den her film var kvalitet frem for kvantitet, men så skulle det have været helt andre filmfolk, der havde lavet den (som tidligere nævnt forslog jeg Wachowski-brødrene), samt en anden historie.
Med hensyn til designet, så synes jeg at mange af dem mangler en vis elegance. Mange af robotterne har et klumpet design, der får dem til at ligne mekaniske udgaver af Hulk.
Af overførelser fra bøger, serier og tegneserier til film skulle jeg mene at have set en del. Når det gælder tegneserier/ tegnefilm har jeg vist set det meste af det, som er baseret på enten Marvel eller DC tegneserie-figurer. X-Men og Spiderman står for mig som de bedste eksempler på overførelse fra tegneserie til film. Daredevil og Fantastic Four står som noget af det ringeste.
#110 Bony 17 år siden
Du siger de er klumpede i designet? Jeg siger det er robotter. De ér sgu klumpede. Medmindre det selvfølgelig er Nokia fra Japan, der har lavet dem. :D