Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.
Skriv ny kommentar:
#161 filmz-Kragmose 17 år siden
#162 duuk74 17 år siden
#163 filmz-Kragmose 17 år siden
#164 filmz-Darkxs 17 år siden
Filmen er for sej!
Da jeg sad i biografen troede jeg at den ville blive kedelig og plat, men den viste sig at være fyldt med seje efekter, eksplosioner og kampe!
Lige det der gør en film hver at se, man skal tænke på den der platte tejneserie der en gang var i TV.
For det ville kun vanære filmen.
6/6
#165 filmz-Kadann 17 år siden
Historien var bras, hvilket sikkert har noget med manuskriptet at gøre, da en stor del af dialogen også var noget usammenhængende skidt. Nå ja, så er der også plothuller på størrelse med USA - hvordan har Megatron f.eks. lært at tale engelsk, når han har været nedfrosset i tusindvis af år? Letbenet underholdning skal der bestemt være plads til, men er det virkelig ikke muligt at kombinere dét med et ordenligt manuskript?
Product placement var der, tradition tro, åndsvagt meget af og det var mindst ligeså irriterende som i "The Island".
Skuespillet svingede mellem ok og skidt, dog gjorde Shia LaBeouf det helt ok, selvom hans skuespil er noget bedre i "Disturbia". Men ok, der skal jo også være plads til at en lovende skuespiller tjener penge.
Effekterne var lækre, jeg er stadig ikke vild med designet af robotterne, men ingen tvivl om at animationen er virkelig veludført. Den eneste positive overraskelse for mig i filmen, var volden i kampene mellem robotterne.
Jeg må give andre ret, det virker ikke som om der er voldsomt meget action i filmen, måske fordi der er så mange døde steder i filmen, hvor der prøves at putte lidt humor ind, uden succes.
Stemmerne på robotterne var en kende for metalliske i visse scener, så det var lidt svært at høre deres dialoger.
Argumentet "giant fucking robots" bider nu heller ikke på mig, fordi er det hvad man leder efter, kan det findes langt bedre i Citroën-reklamerne.
Kort sagt: Havde jeg ikke set Pearl Harbor, ville jeg mene at Bay havde nået bunden, men der har han jo allerede været én gang, så det lykkedes ham da at holde sig et par streger over.
2/6 p.g.a. veludført CGI, Peter Cullen og Hugo Weaving.
#166 The Insider 17 år siden
hehe, touché!
#167 Patriarch 17 år siden
Men jeg er helt enig med dig Kadaan - filmen var pænt ringe. Jeg synes dog at product placement her vare endnu slemmere end i The Island... En mountain dew robot? En nokia robot?...
Kill me...
#168 Yoda 17 år siden
#169 filmz-Kadann 17 år siden
Argumentet bruges længere oppe i tråden. :)
#170 denox 17 år siden