Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 The Duck 16 år siden

Elskede den overalt på jorden, den bedste Sci-Fi oplevelse jeg har haft i MEGET lang tid.
6/6
Gravatar

#32 filmz-theassociate 16 år siden

Rigtig flot og fed film, der skal tages som ren underholdning for den indre drengerøv:)

#30 - Vedr. voiceactingen - Hugo Weaving lagde stemme til Megatron, og der var stor debat under castingen til stemmerne, hvorvidt de skulle bruge det gamle cast eller ej - hvilket de med undtagelse af Peter Cullen, undlod at gøre, pga. de var blevet for gamle i stemmerne. Det er robotter - de skal lyde "mekaniske" og lidt følelsesløse:) Men jeg tror der er gjort alt der kan, for at sikre de bedste stemmer til filmen.

Jeg tror det er vigtigt for en film som Transformers, at inddrage den menneskelige del til det, for at den ikke bliver en hel tynd kop CGI suppe. Synes der er en fin balance mellem robotkampe og situationer menneskerne imellem (øjeblikket med "Sams happy time" var priceless:) - netop på det område, kan man mærke Spielbergs indflydelse.

4/6 herfra!
Gravatar

#33 fatcat 16 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen. Fedeste Michael Bay film ever.
Den indeholdt alt hvad jeg havde forventet og mere til.
Wow - er stadig helt blæst :)

5/6
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#34 filmz-Sauron 16 år siden

Uha, den her film deler godt nok både anmeldere og publikum :-)

#22
Godt set ja, men faktisk er Michael Bay en genbrugsmand. Han er absolut uovertruffen som actioninstruktør, men i flere af sine film, således også Transformers, har han valgt at genbruge mange-biler-bliver-smidt-af-på-en-motorvej-for-at-hindre-en-forfølger-i-at-nå-frem scenen (se eller gense Bad Boys II og The Island, samme scene brugt i de to film). Så han er ikke en alsidig instruktør.
Og så bruger han vist den samme komponist, som heller ikke er alsidig, til samtlige sine film...

Derimod er han den helt rigtige instruktør til en film som Transformers.
#32 har helt ret i, at det er en drengerøvsfilm, men jeg tror også, at mange 'drengerøve' ikke vil kunne lide den, netop fordi de ikke kan huske Transformers fra 80'erne, eller også kan de, men var bare aldrig hooked på konceptet. Jeg var lidt hooked på Transformers i midt80'erne, ikke vildt meget, og mest tegneserien, og det jeg havde glædet mig mest til at opleve, var Optimus Prime og Megatron. Dog savnede jeg lidt borgerkrigen på Cybertron i indledningen af filmen, det ville også have givet robotternes konflikt mere dybde, men lad det nu være.
Side note: De, der læste tegneserien i 80'erne, vil huske, at det, der i filmen kaldes the Allspark, eller Urgnisten, oprindeligt hed Skabelsesmatrixen. Men så skulle de i filmen have kaldt den - the Matrix... Og det ville ligesom have givet associationer til et helt andet filmunivers, ikke? :-)
Filmen gav mig det, jeg forventede: En buldrende rutsjetur med de seje robotter på den nostalgiske legeplads i to en halv time - alt sammen med befriende humor (som mange her på sitet har kaldt platheder), dog ind imellem lidt for pjattet, men en film som denne her skal ikke tage sig selv for alvorligt. Og det bør vi heller ikke gøre :-)
Megagodt!

4/6 herfra
"Where are we going?" "Mexico."
"What's in Mexico?" "Mexicans."
Gravatar

#35 thomas040 16 år siden

jeg ved ikke rigtig... jeg var meget begejstret da den første transformer viste sig ... et bredt smil var nærværende under hele denne scene... men den mistede desværre lidt henimod slutningen...

men jeg var ganske godt underholdt. syntes dog nogensteder at ramasjanget blev lidt for meget....

#34 han bruger ikke samme komponist, men de lyder alle sammen ens efter de har lavet noget til hans film...
Failure is a zero out.
Gravatar

#36 filmz-toffe1001 16 år siden

5/6 harfra... Den var så fed, muligvis var der visse scenere der var realetert til de unge, men dem kan man sagtens overleve... man skal bare tænke på hvor utroligt godt lavet denne film er, og fed ide at vise hvordan de ser ud fra menneske syn, det får dem automatisk til at virke meget større (som om de ikke var store nok i forvejen :D).

Den kan helt klart andbefaldes til drengerøve... for jeg tror min lillesøster er et rimelig godt eksempel på hvorfor man ikke skal tage kæresten med, for hun sagde efter filmen at den havde jo ingen handling, men hendes kæreste sagde den havde da masser af handling :)

Det er nok den største drengerøvs film jeg har set i dette år tusinde... og den var så fed
Gravatar

#37 king b 16 år siden

Jeg har et ben i begge lejre - var rigtig godt underholdt af action-scenerne, hvor jeg synes CGI'en var rimelig imponerende og lydsiden var vildt imponerende.

Til gengæld var persongalleriet plaget af alt for mange intetsigende karakterer og anonyme skuespillere. Og selve pacingen af filmen var problematisk - der var flere døde punkter.

3/6 herfra.

PS. angående musikken, jvf. #34 og #35: Komponisten Steve Jablonsky (der er "elev" af Hans Zimmer) skrev faktisk et ganske gedigent score til The Island, der bestemt ikke lød som f.eks. Pearl Harbor. Men her skuffede han gevaldigt - mange af musikstykkerne lød som om de var planket direkte fra andre film, som f.eks. Bourne-serien.
Gravatar

#38 Bony 16 år siden

Jeg er glad for at filmen varede så lang tid, så jeg ikke følte mig helt buttfu**ed over at have givet 75 kroner for billetten. Jeg tog mig selv i at gabe flere gange da jeg kedede mig gevaldigt.

Flere af scenerne røg efter min mening fuldstændigt på gulvet.
Scenen hjemme hos Sam hvor forældrene er inde på hans værelse hvor Autobotterne står udenfor og skal gemme sig. Sams meget irriterende forsøg på at spille op til Mikaela i bilen. Den lille Ghettoblaster Decepticon. Hvorfor skulle den kommentere alt med sit babysprog? Hvis alle følelserne i filmen blev skiftet ud med rendyrket action så ville det kunne få mig til at tage afsted igen. Mange scener man sagtens kunne have været foruden. Pigen og tandfeen. Ham den store neger, hamrende irriterende. Forhørsscenen med selvsamme og hende den lækre analytiker. Christ!


Der var selvfølgelig også gode ting ved filmen. :)
CGI i verdensklasse. Rigtig flot lavet.
Lyden! Jeg var blæst væk. Fed oplevelse.
Megan Fox var da rimlig fræk i filmen må man sige.
John Turturro var efter min mening ganske underholdende. Hvis det så bare havde været det ENESTE komiske indslag i filmen. :)
Og så har de smidt verdens bedste band, HIM, på soundtracket. Weltklasse!

Karakter? 6/10

Redder sig en karakter over middel på grund af lyd og billede i høj, høj klasse.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#39 erikjust 16 år siden

Men det er PRÆCIS, hvad en "Transformers"-film skal handle om! Vil man have godt skuespil og karakterudvikling, kan man se "Becoming Jane". "Transformers" foregiver ikke at være mere, end den er. Og den bør anmeldes på de præmisser.


Det er entlig det samme som og sige at freksempel Lord of the Rings ikke skal handle om andet end 2 store hære der tæsker løs på hinanden og ikke mere end det.

Og jo man kan sagtens samligne de 2 ting, for hvis man da ellers gider og dykke lidt mere ned i Tf universet end blot lige det øverste lag, vil man finde en meget kompliceret historie der har en masse godt indhold der bare venter på og blive smidt op på det store lærred.

Vedr. voiceactingen - Hugo Weaving lagde stemme til Megatron, og der var stor debat under castingen til stemmerne, hvorvidt de skulle bruge det gamle cast eller ej - hvilket de med undtagelse af Peter Cullen, undlod at gøre, pga. de var blevet for gamle i stemmerne. Det er robotter - de skal lyde "mekaniske" og lidt følelsesløse:) Men jeg tror der er gjort alt der kan, for at sikre de bedste stemmer til filmen.


Hvilke entlig er en stor omgang sluder og vrøvl, hvis du høre her kan du høre at Welker sagtens kan levere den samme stemme ved Megatron som han gjorde for 20 år siden, hvad du skal tænke på er at de stemmer der var i den oginale serie ikke var 100% voice actors de hvade fået et elektronisk spor ind over deres stemmer så de lød mere mekaniske.




Så hvis man tar det her og samligner det med Hugo´s optræden bliver han fejet af bannen af Welker, ja Welker er ikke den store skuespiller på scenen, men han er en satans god voice actor der ved hvordan man laver den slags med føgelser og det hele.
Gravatar

#40 filmz-gustav12 16 år siden

bedst film jeg har set i lang tid den er mega fed en rigtig drenge film men også til piger

Skriv ny kommentar: