Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 tiany 16 år siden

Ja jeg har er jo kommmet med min mening i tråden tidligere, jeg synes den er kanon, ingen historie, men kanon. 5/6 herfra
Valar morghulis
Gravatar

#22 Ikari 16 år siden

Lidt trivia:

"Pearl Harbor" scene i "Transformers"
http://www.slashfilm.com/2007/07/03/did-michael-ba...
Gravatar

#23 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Filmen er noget værre lort. Men nogle gange er lort underholdende...
Gravatar

#24 filmz-Is 16 år siden

#22
Godt fundet..
Gravatar

#25 filmz-Trenox 16 år siden

#14 Problemet er ikke manglende plot eller dårligt skuespil.. Problemet er at det ikke er pokkers fedt at Bay bruger så meget tid på ligegyldige ting. Alt er et setup for en joke. Masser af overflødige karakterer. Der er lange slapstick-sekvenser og masser af tid bruges på productplacement. Alt dette frem for at fokusere netop på robotterne, deres forhold til Shai's karakter, og konflikten mellem autobots og deceptecons.

Bare fordi man laver en "slå hjernen fra"-film så betyder jo ikke at man bare kan slippe afsted med hvad som helst og at alt er lige fedt...
Gravatar

#26 filmz-Erroneus 16 år siden

Super drengefilm og normalt vil sådanne nogle film ikke helt kunne komme op og toppe blandt de bedre film. Nen JEG var super super underholdt og ja tempoet er højt, men effekterne er noget af det bedste der er blevet lavet, hvilket giver flere scener hvor man liger tænker waaaaaaauv :)

Product replacements og platte jokes er der, men de er ikke så slemme igen og ikke noget som kunne få mig til at fnyse af filmen :)

5 1/4 stjerne herfra :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#27 sebbe 16 år siden

Det forstår jeg ikke, efter alle de flotte ord giver han kun 4 stjerner, han kunne i det mindste give 5.
Gravatar

#28 e-male 16 år siden

I en film som Transformers forventer jeg primært at blive underholdt med action og jokes, så jeg blev lidt skuffet over filmen, da jeg så actionscenerne.
For det første har jeg meget svært ved at skelne robotterne fra hinanden, dvs hvem der gode og hvem der er onde. Det gør at jeg i den sidste actionscene slet ikke har nogen ide om, hvem der er ved at vinde, hvem er blevet dræbt og hvem der er tilbage?
Et andet problem er, at scenerne er filmet meget tæt på robotterne og der skiftes konstant vinkel. Jeg kan godt forstå at det af og til bruges for at få publikum til at føle, at de rent faktisk er til stede i kampen og, at de mærker den fornemmelse af forvirring, som der givet vis må være i sådan nogle kampe, men i mit tilfælde gjorde det bare at jeg mistede overblik over hvad der skete og hvem det var der fik flest tæv af et slag. På et tidspunkt sad jeg næsten og håbede på at kampene bare ville stoppe, så jeg kunne lave body count på de gode og de onde.

Det var nok det mest negative jeg havde om filmen, men jeg synes også det er slemt nok i en actionfilm som Transformers.

3/6
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#29 filmz-Is 16 år siden

Transformers er ikke noget, som jeg kendte meget til. Har aldrig set tegnefilmen.. Men Jeg synes at filmen er rigtig godt eksempel på tegefilm til film.. Den er rigtig flot lavet, og jeg har aldrig set noget lignende. Det noget af det bedste jeg nogensinde har set.. Jeg kunne godt lide den måde Michael Bay optog filmen på. Han valgte, at dele den i forskellige historier, og synes at det er fremragende lavet.. Det er en film der underholder godt, med gode scener og sjove øjeblikke..
Den får 5/6, fordi jeg synes at den blev lidt for rodet til sidst.. Men ellers en meget flot film...
Gravatar

#30 erikjust 16 år siden

2/6 Stjerner fra mig kunne ikke li filmen som sådan jo effekterne var da udemærket det kan ikke nægtes, og transformerne var da udemærket animeret, men alt andet nej.

For det første lignede designsne det rene lort, optimus prime har den maske af en grund han ser IKKE godt ud med en mund, og the Decepticons lignede det rene lort specielt starscream.

Med undtagelse Peter Cullen som lagde stemme til optimus prime stank voice actingen, og de levende skuespillere var ikke noget og råbe hurra for.

Så er der den tid de forskællige Transformers havde på skærmen med undtagelse af the Autobots, havde de alt for lidt tid på skærmen og alt alt for få linjer af noget man overhoved kunne forstå.

Historien høre heller ikke til de mere skarpe, en mystisk himstrelidut kaldet the Allspark, som er en ynderst grim firkant er målet og uden den er Cybertron smadret.

Jeg kunne blive ved men alt i alt så er den film ikke værd en biograf tur, Peter Cullen gør sit bedste for at gøre sin rolle interasant og det lykkes da også, men når resten af casted ikke ligefrem for det bedste frem med de få linjer de har.

Jeg håber at hvis der kommer en efterfølger vil der ske et par ændringer.
1: en skuespiller er en skuespiller er en skuespiller, der er MEGET få der kan finde ud af at lave voice acting, SÅ HYR FOR HELVEDE NOGLE ORDTENLIGE VOICEACTORS NÆSTE GANG!!!!

2: En kraftig forbedring af designe og et ansigt der ikke ligner lort.

3: Filmen handler om Transformers giv dem noget mere tid på skærmen og MANGE flere repliker.

Skriv ny kommentar: