Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Filmens budskab var at undeholde? Tror du ikke, du har fået begreberne bare en smule galt i halsen?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#52 filmz-Kragmose 16 år siden

Ganske underholdende film, har det med den ligesom jeg havde det med 300. Dog er jeg lidt ked af at robotterne bliver taget så useriøst af menneskene i filmen.

#48 Ja, der var også en fed stemning i salen da jeg så den! På et tidspunkt var der en af rækkerne foran der råbte "Here come the Autobots!" Heh.
Gravatar

#53 filmz-Le Samouraï 16 år siden

"By my head, here come the Autobots"
"By my heel, I care not"

.... som Shakespeare ville have skrevet det :-)


Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#54 HonoDelLoce 16 år siden

Warning - here in lies some spoilers - men kun nogle meget små nogle, og ikke nogle, alle alligevel ikke har regnet ud - så gider ikke til at spoile-marke det hele..

Hehe..

Så er jeg lige kommet hjem fra at have set denne.. Ja, tekniske fremragende film - og jeg har grint siden jeg forlod salen..

Effekterne er helt superbe.. Enkelte gange bliver det for nemt at gennemskue CGI'en, men hva helvede - vi bliver alligevel snydt fordi vi gerne selv vil..
Actionen er drønhamrende effektiv.. I hvert fald nok til at jeg flere gange var nødt til lige at vende hovedet for at se, om alle de andre sad med store pupiller, for der var dælme stille, når det gik vildt for sig..
Skuespillet.. Skal vi ikke bare sige, at det jo alligevel ikke var skuespillerne, vi tog ind for at se på - okay, måske et par gode glimt af Megan Fox, og det fik vi jo også :) Alligevel vil jeg dog lige sige, at trods Shia'dude'n det første kvarter virkelig irriterede, så synes jeg slet ikke, jeg har så negativ en følelse af ham her bagefter, som jeg frygtede.. Måske fordi han slap for at skulle komme med den ekstremt klamme moraliserende tale til sidst - smart træk at lade en robot fyre sådan en devise af, så man ikke kommer til at hade nogen skuespiller direkte for det.. - og så er der John Turturro, som jeg har et mega soft spot for.. Han har altid så meget udstråling, og synes det er tydeligt at se, at han ikke har taget denne rolle alt for alvorligt - og det gør ikke rigtigt noget, faktisk er det dejligt.. Befriende? :)

Plot var der jo mere eller mindre ingenting af - og det havde ingen vel forventet.. Som min ven så pænt sagde det i bilen på vej hjem, så er det ikke just en film, man skal begynde at sidde og efterrationalisere.. Den skal stå alene for de 2timer+ som den stod på - og så måske igen en tømmermændssøndag i hjemmebio'en..

Filmen er ikke så kæmpe en fiasko, som den kunne være blevet.. Der skal mere end almindeligt gode effekter og hæsblæsende action til at redde en film, hvor en teenager går fra at være ultimativ geek til at få byens lækreste tøs, og samtidigt når at få følelser for en robot på størrelse med et hus - alt inden for - tjaa, et døgn .. ? Men der er til gengæld også VIRKELIG gode effekter og drønhamrende i orden action.. Så nogen total fiasko var det ikke - for mig..

3/6, umiddelbart..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#55 80eren 16 år siden

Jeg skal ind at se "Transformers" på lørdag og jeg glæder mig som et lille barn. Jeg kan godt huske dem fra 80'erne, men har aldrig interesseret mig for konceptet. Jeg tager ind at se filmen for at få en stor visuel og auditiv oplevelse af den underholdende slags.

Jeg så traileren i mandags, da jeg var inde at se "Die Hard 4.0" (skodfilm) og hold kæft, hvor fik jeg blod på tanden. Jeg forventer ingen dyb handling eller noget som helst. Jeg skal bare slå hjernen fra og se på fede computereffekter og robotter der smadrer løs på hinanden i to timer! :-)

Personligt kan jeg godt li' Michael Bay's film. Han er jo netop manden der altid leverer varen mht. fede visuelle effekter og slorslået action. Især "The Rock" og "The Island" er superfede film! "Armageddon" er okay, ikke mindst takket være Bruce Willis, selvom den er en tand for amerikansk.

Men jeg må hellere vente med at skrive mere til jeg har set "Transformers". Jeg glæder mig til en fed omgang CGI-robotkrig-action-underholdning! Det er det jeg tager ind for at se, ihvertfald.
Gravatar

#56 filmz-steadi 16 år siden

så den igår. Er ret begejstret for at der maks går fem minutter fra filmen starter til den første eksplosion er sket:D

Megan Fox irriterede mig lidt, måske fordi jeg finder det unaturligt at lipglossen og makeuppen sidder perfekt ligemeget hvad der sker, selv når Jorden er ved at gå under. Men måske er det bare fordi jeg ikke omgiver mig med de rigtige piger.
(Og hvad sker der lige for at Megan Fox er forlovet med David Silver fra Beverly Hills?!)

On the bright side var bestemt John Turturro og Shia LaBoeuf. Havde en følelse af at jeg var den eneste i biffen der vidste hvor stort et talent Turturro besidder og kunne derfor ikke lade være med at føle mig en smule bedre end de andre publikummer:D
LaBoeuf skal nok blive til en stor stjerne, hvilket han vel allerede må regnes for, ihvertfald på de amerikanske breddegrader (Which reminds me, jeg er en smule spændt på "Disturbia" med ham i hovedrollen).

De mange jokes var geniale, især modtog "Who's gonna drive you home?" sang-joken så stor en klapsavle fra salen, som jeg sjældent har hørt fra et dansk publikum.

They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#57 mini_jette 16 år siden

hehe... nu har en veninde og jeg så bestilt billetter til denne her:P
Så får vi se om den er noget værd for piger også...blev lige lidt forskrækket da hun spurgte om vi íkke skulle ind og se den, for jeg havde bestemt ikke troet jeg kendte NOGEN der gad se den i biffen!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#58 thomas040 16 år siden

Disturbia er en fremragende film. Måske ikke fremragende...men ihvertfald god. Jeg var overrasket... og han spiller rigtig godt i den film... i transformers er det lidt mere nedtonet, men han har jo heller ikke SÅ meget at gøre med....
Failure is a zero out.
Gravatar

#59 filmz-TC 16 år siden

Så den i går aftes, og var rigtigt godt underholdt!! Jeg er grundlæggende enig med indlæg #14, for denne film ligger ikke op til dyb historie, men derimod CGI og action. Begge dele lever den op til uden problemer....

Jeg giver den 5/5, fordi den levede op til mine forventninger, og mere til.

Se filmen, det er en af sommerens storfilm!
Gravatar

#60 filmz-pokerface 16 år siden

Genial og breathtaking kultfilm! Lever op til alle forventninger, urørlig dopeness!

Skriv ny kommentar: