Der gemmer sig muligvis ikke meget indhold under filmens kulørte kølerhjelm, men med Bay ved rattet er “Transformers” blevet en høj-oktan energibombe af sprudlende eventyr, larmende narrestreger og farverig action, som henvender sig direkte til det indre legebarn.
Skriv ny kommentar:
#61 Outbound Sith 17 år siden
Nøj, hvor er der mange problemer med den film fra manglende karakterudvikling og dårligt skuespil til cheesy dialog og en milliard løse ender.
og NØJ, hvor er jeg fløjtende ligeglad! For jeg forventede ikke, at filmen skulle være god i traditionel forstand. Jeg forventede fotorealistisk CGI, action på drengen og Giant Fucking Robots. Og det fik jeg!
Så hvis nogen fremover kritiserer filmen for dens åbenlyse mangler, vil jeg blot trække på skuldrene og sige "Og hvad så?". :)
Hvis det havde været Speilberg bag kameraet og Bay, der instruerede, var jeg blevet skuffet over resultatet, men realiteten er, at jeg har set nok Michael Bay-film til, at jeg ved, der kommer tåbelig dialog og bombastisk musik. Men det kunne jeg bare sidde og grine af, fordi til gengæld for at jeg holdt de ting ud, fik jeg Giant Fucking Robots. Det kan redde enhver film! :P
Faktisk fik jeg lidt mere, end jeg forventede. Plottet var slet ikke ligeså usammenhængende og rodet, som en del anmeldelser har givet indtryk af, og 99% af humoren fungerede faktisk fint - formentlig fordi den kommende mini-Indiana FIK det til at fungere. Det lover rigtigt godt for Indy 4.
Til slut vil jeg opfordre til, at der findes en ny forkortelse for de computereffekter, filmen indeholder. Det var ikke CGI - det var en revolution!
Fox Mulder
#62 filmz-Flaming Homer 17 år siden
#63 filmz-steadi 17 år siden
#64 dyg 17 år siden
#65 filmz-Don Drift 17 år siden
Der sker noget hele filmen igennem og man får smidt action scenerne i hovedet gang på gang, og de er alle lige flotte udført.
Selve robotterne er utrolig flot lavet, og det er meget svært at se de er computerlavet.
Der er massere af sjove tidspunkter i filmen, som ikke gør den alt for vild og ligesom bløder op engang imellem - Det samme gør sig gældende når der bygges på historien og personerne i filmen.
En ting som jeg syntes var utrolig "sejt!" var hvergang robotterne skiftede form, der var brugt den klassiske 80'er lyd ligesom i tegnefilmene, det var for fedt :)
Har givet den 5/6
#66 filmz-smedt-meister 17 år siden
flotte effekter, flotte billeder, renspæket underholdning med en masse humor
4/6
rimelig tæt på at jeg ville have givet den 5 stjerner
#67 blahblah 17 år siden
Den lange version fyldt med spoilere:
Jeg er skuffet. Jeg havde lave forventninger til den her film. Dels var det Michael Bay som jeg bestemt ikke er fan af, han er sådan en lidt meh instruktør hvis I spørger mig. Dels er det trods alt biler der laver sig om til robotter vi snakker om.
Men så startede filmen, og mere og mere kom jeg med om bord. Humoren var sjov i de fleste tilfælde, skuespillet var rigtig godt Shia Lebeouf er virkelig up can coming (men tydeligvis ikke kendt nok endnu til at jeg gider undersøge om jeg har stavet hans efternavn rigtigt. Lebauf? Labeauf? Løbøf?).
Men efterhånden blev filmen ringere og ringere. Der hvor jeg virkeligt hoppede af var Optimus Prime's tale om mennesker og frihed og pis og lort.
Der er tre ting jeg ikke gider se mere i film. Jeg gider ikke have flere film der handler om at alle skal have frihed. Vi gider ikke høre om det mere!
Jeg gider ikke have åndsvag kritik af USA der er lige på næsen og så ringe lavet at alle ville kunne have gjort det. Hvilket så også skete i den her film, til aller sidst.
Og sidst men ikke mindst, som denne og Die Hard 4 også er skyld i. Hvis du er en af verdens bedste hackere/computer folk. Hvorfor fanden sidder du så i mors kælder og spiller video spil når du kunne tjene en milliard?
Nørder der bor hjemme og er "de eneste der kan et eller andet" gider vi ikke mere.
Og jeg er også pisse træt af computerinterfaces der ikke ligner noget som helst der findes i virkeligheden.
Når man sætter sig ind i en bil i en film er der sgu da også et ret og ikke et joystick.
Hvilket bringer mig til det næste problem. Den sidehistorie med hackermanden der og hende hackerpigen var fuldstændig ligegyldig. Hørte ingen steder henne.
Af andre problemer ved filmen. Robotterne manglede personlighed. Jeg følte intet for dem. Da bumblebee blev frosset ned og taget til fange kunne jeg da ikke have været mere ligeglad. Der var ingen personlighed, man havde ikke rigtigt noget forhold til den.
Og hvorfor er det lige at Megatron kun taler engelsk, overhovedet kan engelsk, og at han når han bliver frosset op råber "I AM MEGATRON!". Det er en lille ting, der dog irreterede mig lidt sammen med det andet.
Mange bække små gør en stor å.
Det gav ingen mening at robotterne ville blive og forsvare menneskerne. Det gav INGEN mening at den der cube kunne nakke Megatron der til sidst. Hvorfor kunne den pludseligt det? Og Optimus Prime's plan var altså at hvis Megatron nakkede ham, så skulle Shia lige få placeret cuben i Optimus' bryst, og Megatron ville bare kigge på der eller hvad?
Hvorfor sagde Soundwave hele tiden irreterende lyde når han bevægede sig rundt? også når han skulle snige sig? Og hvorfor mindede den så meget om en gremlin?
Historien var DYBT latterlig.
Den der cube, som ingen ved hvor kommer fra, havde evnen til at genskabe robotternes gamle planet. Derfor ville Autobotterne have den. Megatron ville have den fordi han ville bruge den til at skabe onde robotter og overtage jorden og universet eller sådan noget.
Cuben var på jorden.
Tidligere havde autobotterne levet i fred og idyl på deres egen planet, indtil Megatron og nogle andre af en eller anden grund startede en krig, som så har raset lige siden.
Hvordan Megatron vidste at der var maskiner på jorden når nu han havde været frosset ned i flere tusinde år ved jeg ikke. Hvorfor han ikke bare dræbte Shia og tog cuben da han havde chancen ved jeg heller ikke.
Og det dummeste overhovedet i den her film:
Godt så, alle de menneskelige karakterer, to decepticons og en autobot er på en hemmelig base i den der dæmning.
Menneskene har cuben, Meagtron er ved at vågne, Autobotterne er på vej, decepticonnerne er på vej.
Det som menneskerne så finder klogest er at køre igennem kilometer efter kilometer af fine øde sletter, for at tage et final stand I EN MEGA BEFOLKET BY.
Og når man tænker på at vi bagefter finder ud af at regeringen ville holde det hemmeligt (og at det tilsyneladende lykkedes nogenlunde for dem, på trods af at 8+ robotter og en masse soldater udkæmpede en mindre krig i en tæt befolket by, er det et ret dårligt valg af slagmark.
Historien minder mest af alt om noget der kunne være brugt i en tegnefilm lørdag morgen.
Jeg er en smule overbærende siden det er et enormt svært manuskript at skrive. Personligt ville jeg havde smidt noget mere selvironi ind i filmen.
Grunden til at man skal se den her i Imperial eller en anden stor biograf er at effekterne er det vildeste nogensinde. På trods af at robotterne er enormt overdesignede, og man kan reelt ikke se helt hvad der foregår når de slås fordi de er så mange dele og ting der flyver rundt, hvilket er ærgeligt, så er det enormt imponerende.
Man tænker slet ikke over at det er computerlavet, det ligner bare kæmpe robotter der slås i en by.
For øvrigt, hvorfor var det lige at cuben lavede maskiner om til onde robotter der er helt med på hvad der foregår og begynder at skyde missiler til højre og venstre for derefter ikke at være med i filmen mere?
Men det pisser mig af at de var så dårligt designede. Den eneste robot man kunne se engang havde været en bil var Optimus Prime.
Og hvorfor søren havde nogle af Megatron tænder?
Dialogen var fin og nogle gange faktisk rigtig god og effekterne var vilde, men det ændre ikke ved at det her er en dårlig film. Den er 30 min for lang, jeg kedede mig, der var intet på spil, man havde ingen følelser med i filmen så det var svært ikke at være lidt ligeglad med hvem der nu vandt. Historien var ringe, robotterne havde ingen personlighed, og der var en god bunke plotmæssige problemer.
Og hvordan de robotter har tænkt sig at være "robots in disguise" når en hel by, sikkert med nogle folk med kamera telefoner, så dem slås ved jeg ikke.
6.5/10
#68 filmz-CompleXz 17 år siden
5/5
#69 filmz-CompleXz 17 år siden
Hehe skulle også selv straks hjem og se Transformers The Movie tegnefilm....Den bringer gode minder tilbage! :-)
#70 filmz-donprehn 17 år siden