I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 PredatorX 12 år siden

Har lige set den.

Ja, den er måske en smule bedre end 2'eren, men som Michael så rigtigt påpeger var det den værste film i 2009. Måske endda den værste film de sidste 10 år? Den er på min personlige top 10, det er der ingen tvivl om. Og det er 3'eren også. For hold da kæft en omgang ragelse. Det er lidt som at blive mundvoldtaget af en 30kgs kæmpe pik som bare aldrig stopper. Der er et par enkelte fede shots hist og her. Point of View shotsne er fede. Hvorfor bliver de ikke brugt noget mere? Gerne af nogle andre og bedre instruktører tak.

1/6

Og så er jeg flink.

Jeg så den desuden i Cinemaxx med det mest tænkelige retarderede publikum. Super fedt. Så tager jeg hellere 30kgs pikken en anden gang.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 elwood 12 år siden

Jeg så den desuden i Cinemaxx med det mest tænkelige retarderede publikum. Super fedt. Så tager jeg hellere 30kgs pikken en anden gang.

Igen med de der fængselsoplevelser hmm.

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 Moog 12 år siden

#14
Han lægger så ud med:
Michael Bay's "Transformers: Dark of the Moon" is a visually ugly film... riiiight

Visuelt, kan man næppe klandre transformers 3 for at være dårlig... handling er noget helt andet, men er man ikke i stand til at adskille de to så virker man altså ikke troværdig.
Det er den bedste CGI jeg nogensinde har set, og billederne står helt usædvanlig skarpt specielt taget i betragtning af at det er 3d. Måske Ebert skulle tage på besøg hos optikeren igen?

alt i alt vil jeg nok give filmen 2-3 stjerner. Den er dummere end vådt bølgepap og ofte krummer man tæer helt om til hælene over skuespillet, men filmen er et teknisk vidunder.
Gravatar

#24 PredatorX 12 år siden

#22

Hahahaha det er vist ønsketænkning ;)

#23

Nej effektmæssigt og rent visuelt er den et vidunder.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#25 Kviesgaard 12 år siden

Så fik jeg også set 3. omgang af Michael Bays visualisering af Hasbros Transformers univers. Må tilstå at jeg finder The Insiders overskrift på selve anmeldelsen meget passende: Metaltrætte megarobotter. Jeg følte i hvertfald til tider at filmen var trættende.

Så har jeg lige et par spørgsmål til nogle af filmens handlingssekevnser, som jeg studsede gevaldigt over, da jeg så filmen. For en god ordens skyld bliver mine spørgsmål lige sat i spoilerbokse.

Sentinel Prime scene.
Efter at Sentinel Prime har anbragt sine cylinder i bygningen i Chicargo, siger han at de (= decepticons) skal ligge en forsvarsring rundt omkring byen/ området. Det næste jeg så var Decepticonrumskibe, som var i gang med at hærge byen. For mig virkede skiftet meget hurtigt, næsten som om der var klippet noget ud mellem de to scener. Er det virkelig sådan det sker, eller har Biocity Esbjerg virkelig sakset i noget af filmen?


Weelie scene.
Den her scene var en min lillebror bed mærke i. Jeg må tilstå at jeg ikke kan huske den i detaljer. De 2 små autoboter er blevet efterladt af de store i Chicargo, men har vist fået fat i et Decepticon-kampfly. Der sker vist et eller andet uheld, og autobotten, som ikke er Weelie siger at det her er et rigtig clusterf - klip til ny scene. Igen noget der virker temmelig abrubt. Lige efter den her scene er alle de store autobotter, på nær Optimus Prime pludselig også taget til fange? Igen noget der sker temmelig pludseligt, uden at vi har set dem blive besejret.


Armbåndsur scene.
Igen noget min lillebror hæftede sig ved. Med alle de Energon detektorer over det hele, er der alligevel ingen (mennesker eller autobotter) der registrerer at Sam nu er udstyret med det sidste nye inden for cybertronisk ur-mode?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#26 Slettet Bruger [2147016394] 12 år siden

Forstår ikke jer der klantre filmen for dårlig handling og som fx. #25 siger med armbåndsuret, hvordan kan man gå ind til sådan en stor blockbuster POPCORN film og sidde og hænge sig i sådan nogle små detaljer?

tydeligvis er det ikke der, hvor der er blevet lagt mest fokus, og det ved man jo inden man går ind og ser den. eller er jeg helt forkert på den?

jeg forventet intet da jeg tog ind og så den, og kom da ud og tænkte den var da meget cool, meget bedre end 2eren, dog stadig ikke en vildt god film, men var da fint underholdt.
www.internetpriser.dk - Danmark har endelig fået et komplet prisindex over vores internetforbindelser, se om du kan spare penge.
Gravatar

#27 Kviesgaard 12 år siden

#25

forsat

Ville have skrevet noget mere under #25, men kunne af en eller anden grund ikke finde enden på den sidste spoilerboks?

Så lidt mere generelt til nogle af figurerne.

Megatron.
I samtllige 3 film brillierer han enten ved at være fraværende det meste at tiden, eller ved at være de andre skurkes kælling. Ikke lige det billede jeg plejer at have af en, der skal forestille at være hovedskurken og heltens nemesis. Hvad laver Megatron i 3'eren? Han sidder jo nærmest på hans flade metalrøv det meste af tiden (Megatron: Yeah you know. I more of a desktop general type of robot. Let the others do the fighting).


Shockwave.
Temmelig anonym i sin tilstedeværelse. Og hvorfor i alverden benyttede han ikke chancen til at nakke Optimus Prime, da han hang i de kabler. Jeg mener her har han Optimus Prime, serveret på et sølvfad (Shockwave: Should I kill Optimus Prime now, when hes i helpless and would make a logical choice, or shuold I wait til he gets free again and can fight me like a gentlerobot, which would be highly illogical. Hm what to do, what to do).


Så til en af de lidt mere positive ting ved filmen.

Cybertron.
FEDT endelig at se Transformernes hjemplanet visualiseret. Startsekvensen er noget der tager kegler hos mig.

Til sidst.
Nok er jeg ikke synderligt begejstret for Michael Bays vision af Transformers, men han skal dog have tak for at have gjort figurerne populære igen, samt forsynet dem med et interessant design. Jeg skal blankt indrømme at jeg i lang tid ikke var begejstret for det overkomplicerede udseende, hvor man i nogle tilfælde overhovedet ikke kan se, hvad robotten skal forvandle sig til (fx. Megatron i den 1. film). Men efter en del års modstand, må jeg nu erkende at jeg begynder at blive fascineret af robotdesignet i flere tilfælde.













Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#28 Kviesgaard 12 år siden

spawnsterdk (#26) skrev:
Forstår ikke jer der klantre filmen for dårlig handling og som fx. #25 siger med armbåndsuret, hvordan kan man gå ind til sådan en stor blockbuster POPCORN film og sidde og hænge sig i sådan nogle små detaljer?


Let nok. Hvis de små detaljer hyler dig ud af din filmoplevelse, så er det det der hænger ved.

Jeg har det sådan at når jeg skal se en film, så skal oplevelsen være et flydende forløb fra start til rulletekster. Hvis jeg undervejs bliver præsenteret for noget, som afbryder det forløb, så får jeg ikke en god filmoplevelse ud af det. Det princip gælder for mit vedkommende alle typer film, uanset om det er hvad andre kalder popcornsunderholdning eller Cafe Latteunderholdning.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#29 Baby Strong 12 år siden

Hvordan gør Steve Jablonsky det ?
Gravatar

#30 Nicki52 12 år siden

Man skal ikke hænge sig meget i detaljerne i filmene. Der er ikke nogen rød trød i filmen. Michael Bay vil gerne lave en store underholdende blockbuster film, ikke en genial film eller ok film. Det er ikke det han er ude efter.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: