I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Bruce 12 år siden

#30 Aaaah ok, så er jeg personligt straks mere rolig! Så skal den absolut ses!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#32 Babo Rises 12 år siden

PredatorX (21) skrev:
men som Michael så rigtigt påpeger var det den værste film i 2009. Måske endda den værste film de sidste 10 år


Ahh! Nu skal vi heller ikke overdrive. Film som Gamer og Airbender er LANGT ringere synes jeg. I det mindste har Transformers filmene fedt CGI og indimellem fed action, som Bay godt kan finde ud af. Hvorfor har du i øvrigt set og brugt penge på 3'eren?
Gravatar

#33 tiany 12 år siden

Den her tråd, trænger i den grad til denne artikel/blog
'It's Just A Bit Of Fun': Why Defensive Fans Are Bad News For Movies
Valar morghulis
Gravatar

#34 Michael Andersen 12 år siden

Baby Strong (29) skrev:
Hvordan gør Steve Jablonsky det ?


Som han plejer i Michael Bays film: Efterligner Hans Zimmer. Inspirationen fra "The Dark Knight" og "Inception" er især tydelig, så der er masser af repeterende akkorder, "BWONG!" og den slags.

Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#35 Batsy 12 år siden

34# Forklare jo os en del, nu hvor Zimmer var hans "coach" men ja han lyder sku som en Zimmer junior!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#36 Bruce 12 år siden

#33 Spot on.

I also noticed that negative criticism of movie in general (in the last 20 years)has become nothing more than trashing,bulls^iting,nagging and using CLEVER words to say sh^t about movies,whether they ARE REALLY GOOD OR REALLY BAD.

Jeg tror blot vedkommende er ked af, ikke at kunne forstå det skrevne ord og have store problemer med at nedfælde det.

Mark Kermode leverer vistnok den bedste anmeldelse, jeg til dato har set af en Transformers film

http://www.bbc.co.uk/blogs/markkermode/2011/06/tra...
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#37 Kviesgaard 12 år siden

Bruce (#31) skrev:
#30 Aaaah ok, så er jeg personligt straks mere rolig! Så skal den absolut ses!


Fornemmer jeg en syrlig sarkasme bag dine ord?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#38 Kviesgaard 12 år siden

#33

Tak tiany, for et interessant link. Forfatterens synspunkt stemmer meget godt overens med hvad jeg gerne selv så i en Transformers film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#39 IK 12 år siden

Baby Strong (29) skrev:
Hvordan gør Steve Jablonsky det ?


Han gør det helt fremragende. [url= stykke fra filmen er min favorit.
Gravatar

#40 IK 12 år siden

tiany (33) skrev:
Den her tråd, trænger i den grad til denne artikel/blog
'It's Just A Bit Of Fun': Why Defensive Fans Are Bad News For Movies


Hvor vil du hen med det indlæg? Må man ikke forsvare film man holder af? Jovist, citaterne fra skvadderhovederne er ikke de mest velovervejede, men der er sikkert også filmelskere der kan argumentere fornuftigt, og har plads til mange forskellige film (Modsat ham/hende fra Bruces citat, der tydeligvis har store fordomme for udenlandske film).

Skriv ny kommentar: