I rollen som Sam er Shia LaBeouf kæk og karismatisk som altid. Supermodellen Rosie Huntington-Whiteley har overtaget Megan Fox’ plads ved Sams side, og hendes indsats som den standhaftige Carly er bestemt ikke tosset, men turtelduernes flirt kunne ikke have virket mere påklistret. Det er en fornøjelse at se Patrick Dempsey trodse sit familievenlige image med en slesk præstation som Carlys chef, og Frances McDormand er et af filmens få humoristiske elementer, der faktisk fungerer, fordi hun underspiller og ikke skråler os i ansigtet. Tag ved lære, Bay. Men pudsigt nok er det de computerskabte maskiner og deres respektive stemmelæggere, som præsterer filmens bedste skuespil.

Jeg vil medgive, at selv de bedste actionfilms fortællinger er fattige på substans, men de kompenserer med charme, vovemod og karakterer, man enten elsker eller elsker at hade. De to første “Transformers”-film var lige så følelsesforladte som den gængse robot, hvorfor man blev fuldkommen ligeglad med alt og alle i dem. Men da det sidste opgør mellem de gode og onde transformers spidser til i “Transformers 3”, opnår filmen faktisk en emotionel slagkraft, der kort hensatte mig til barndommen og gav mig mod på at hive mine talløse Transformers-figurer ned fra loftet. Ærgerligt, at det skulle tage næsten tre hele film for franchisen at gøre den slags indtryk.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Transformers 3”-interviews – Del 1.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Michael Andersen 12 år siden

#39
Det lyder pænt meget som en doven version af [url= af "Requiem for a Dream"-temaet[/url] :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#42 Kviesgaard 12 år siden

#41

Jeg fristes til at give dig ret. Der er en del der minder om hinanden i de to musikstykker.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#43 Kruse 12 år siden

IK (40) skrev:
Må man ikke forsvare film man holder af?


Det gør artiklen nu ellers meget klart, at man bestemt skal have lov til. Artiklen er derimod henvendt mod dem der negligerer og underminerer andres anmeldelser, ved nærmest at fortælle dem at de har gjort noget forkert da de så filmen, da de ikke bare "slog hjernen fra".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Batsy 12 år siden

41# Syndes jeg nu ikke?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#45 Michael Andersen 12 år siden

#44 Siden du spørger, så jo :P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#46 Batsy 12 år siden

44# Bugger! =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#47 icetea 12 år siden

Sikke en misvisende anmeldelse IMO :) 4,5/5 herfra helt sikkert. Langt bedre end 2'eren og er du gal nogle effekter de kan lave.
Gravatar

#48 Highland Park 12 år siden

tiany (33) skrev:
Den her tråd, trænger i den grad til denne artikel/blog
'It's Just A Bit Of Fun': Why Defensive Fans Are Bad News For Movies
Det synes jeg efterhånden, at de fleste anmeldelsestråde trænger til. ;)

Michael Andersen (41) skrev:
#39
Det lyder pænt meget som en doven version af [url= af "Requiem for a Dream"-temaet[/url] :)
Ja hold da op!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#49 IK 12 år siden

Kruse (43) skrev:
Artiklen er derimod henvendt mod dem der negligerer og underminerer andres anmeldelser, ved nærmest at fortælle dem at de har gjort noget forkert da de så filmen, da de ikke bare "slog hjernen fra".


Det synes jeg også fansene gør forkert.''Slog hjernen fra'' er en ugyldig undskyldning, da selv den største filmsnob sikkert har minimum EN hjernedød actionfilm, som vedkommende holder af. Der er andre aspekter som anmelderne kritiserer, bl.a. humoren og plottet som ikke tiltaler over halvdelen af anmelderne i USA. Men overskriften finder jeg ret misvisende ift. indholdet i artiklen. Hvordan ville en overskift som ''Why Film Snobs Are Bad News For Movies'' lyde?
Gravatar

#50 Kruse 12 år siden

#49: Okay, så forstår jeg dig bedre. Jamen, jeg vil som sådan også give dig ret i at overskriften ikke er særligt god. Især fordi at jeg ikke kan se hvorfor at "defensive fans" skulle være dårlig for film. Dem der havde tænkt sig at gå i biografen og se "Transformers 3" ville jo tage ind og se den uanset om den fik en god anmeldelse eller ej. Og jeg tror heller ikke at det var den pointe som Tiany ville hen med da hun postede linket, men snarer det angående at det er tåbeligt at kritisere en anmeldelse med "Slå hjernen fra"-argumentet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: