Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Nicki52 15 år siden

Jeg foretrækker også nachos, men spiser popcorn sjældent. Kryddere nachos med salsa sause er det bedste, for ved popcorn er det som om vi spiser salt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#62 The Insider 15 år siden

#61, der skal helt sikkert salsa med i købet, helt afgjort. Jeg foretrækker salsaen i CinemaxX - ikke for mange grøntsager i, bare stærk, kraftig dip :-) Men jeg forstår simpelthen ikke, at nogen kan spise flydende ost til det...!
War. War never changes.
Gravatar

#63 Nicki52 15 år siden

Nej, det gør jeg sgu heller ikke, det smager bedst med salsa.
Gravatar

#64 Graversen 15 år siden

Dette er den vildeste Michael Bay film jeg nogensinde har set, om det er positivt eller ej er helt op til ens egen smag.

Min holdning til filmen er at jeg ærligt talt har visse forventninger til en film, som jeg betaler 100 kr. for at se 1 gang, og som har kostet ca. 1 mia. DKK at producere. Jeg forventer fx at historien i filmen er bare nogenlunde god, for ellers er alt det andet bare røv kedeligt og spild af tid.

Lad mig sige det kort, mine forventninger blev ikke indfriet og jeg syntes at den film er noget nær det største spild af penge jeg nogensinde har set.
Lad mig sammenligne det med noget jeg har en stor interesse for, nemlig computer spil, der findes uendelig mange spil som har fantastisk flot grafik, men hvis gameplayet stinker så gider man ik brugere mere end 10 min. på det. Præcis samme følelse havde jeg med denne film.

Det er ikke for at lyde arrogant, men jeg er ærlig talt ikke i stand til at slå hjernen fra når jeg ser film, men hvis jeg var og ville se på en masse ild, så kunne jeg da ligeså godt smide en DVD på med en Virtuel Pejs.

Ud over at historien var så overdreven lam og alligevel alt for forudsigelig, så var det da også sindsygt idiotisk at der var 35 forskellige robotter, så man på ingen måde ville have en jordisk chance for at kunne holde styr på dem.
Og hvorfor skulle der tilfældigvis stå 6 kæmpekørertøjer ved siden af en pyramide, som pludselig skulle blive om til en planet-spisende-kæmpe-robot? Og hvis de var der i forvejen, så viste Decepticons jo godt hvor den sol-slugende-maskine var!

Nu hvor jeg er i gang med spoilers; hvad skete der så for den maximale antiklimaks slutning, hvor Optimus får ham den latterlige-gammel-mands-robot's vinger flyver på få minutter op over den halv smadret pyramide, slår The Fallen ned mod jorden og i samme sekund vender sig om og skyder engang mod den sol-slugende-maskine, den eksplodere, han smadre The Fallen, smider vingerne, The End.

Der kunne desuden være sparet 30 min. fra filmen, hvis Bumblebee transporterede Shia resten af vejen hen til Optimus, i stedet for at han absolut skulle løbe!

Humoren var i øvrigt så overdreven plat, jeg grinte måske 1-2 gange og det var pga. noget Shia LaBeouf sagde.
Der var fx de to twin robots / red-necks-robots, som irriterede mig grænseløst, de var jo på ingen måde sjove!

Til sidst vil jeg gerne lige sige at jeg har under min uddannelse lært at hvis man ikke kan give både negativ og positiv kritik, så bør man slet ikke give noget kritik.
Med det sagt så vil jeg da gerne understrege at Megan Fox er virkelig dygtig til at løbe i slowmotion, hun gør det simpelthen ikke nok ;)
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#65 Graversen 15 år siden

Mere positiv kritik:

Jeg syntes det var fedt at de understregede Optimus Primes overlegenhed i forhold til de andre Autobots og Decepticons for den sag skyld, for det var ikke spor tydeligt i den første film.

Effekterne var imponerende, mest af alt fordi at selv om det var kæmpe robotter man havde med at gøre, så var CGI'en udført så godt at man på intet tidspunkt tænke; det der er tydeligvis fake.

Jeg syntes det var interessant med en human transformers
. Jeg syntes også at musikken var vel-valgt, dog mindede det sidste Linkin Park sang for meget om den forrige de havde lavet, men selve slutningen mindede jo i bund og grund som 99% rip-off af den forrige.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#66 Nicki52 15 år siden

Jeg siger bare, jeg håber det ikke er hendes egne hvide bukser, for de blev ødelagt.

Med hensyn til det du sagde, er jeg langt fra enig.
Jeg syntes det var godt Bumblebee kørte forældrene i sikkerhed for de skal jo ikke dø endnu!
Men der hvor de løb gennem eksplosioner, tænkte jeg, "Sker der ikke snart noget nyt"
og bum! Shia dør i 2 minutter og 20 sekunder. Men det med at Optimus reddede det hele, så jeg komme, men at Optimus døede i den skov, WOW.

Jeg grinte ikke særlig meget da humoren var ret forudsigelige, men glædede mig til det skete.
F.eks. da robo-girl satte sig ind i bilen og Bumblebee gik grasat på hende, det har vi jo set før, bare omvendt med Megan. Men det med moren overfaldt manden for at få frisbee var sjovt og da hun talte om han det ikke særlig lang tid siden at han fik sex første gang. Men jeg kunne ikke regne ud, at hende der robo-girl var en robot.

Gravatar

#67 The Insider 15 år siden

#64, Det er ikke for at lyde arrogant, men jeg er ærlig talt ikke i stand til at slå hjernen fra når jeg ser film, men hvis jeg var og ville se på en masse ild, så kunne jeg da ligeså godt smide en DVD på med en Virtuel Pejs.

hehe, touché! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#68 Ericmase 15 år siden

Når hende Alice der i filmen går mod Mikaelas bil minder hun lidt om hende fra Trerminator 3 når hun går mod damens bil. Gå over på 06:48, så kan du se hvad jeg mener. Jeg skal egenlig også se den nu. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#69 Nicki52 15 år siden

Ericmase (68) skrev:
Når hende Alice der i filmen går mod Mikaelas bil minder hun lidt om hende fra Trerminator 3 når hun går mod damens bil. Gå over på 06:48, så kan du se hvad jeg mener. Jeg skal egenlig også se den nu. :)

Ja, du har ret! Det er måske samme model.
Gravatar

#70 Kviesgaard 15 år siden

Mon ikke det er på tide at jeg også giver mit besyv med filmen.

Langt hen af vejen er jeg enig med det som #44 skrev i sit indlæg. Så derfor vil jeg lige supplere op med et par af mine egne kritikpunkter. Af hensyn til dem, som endnu ikke har set filmen, har jeg anbragt dem i spoilerbokse.

Det negative.
Genbrugsklip! For en film med det budget, som Transformers har, virker det på mig utrolig billigt, når man bruger det samme klip mere end en gang. Her tænker jeg på klippene med Soundwave, samt eksplosionerne omkring tvillingeautobotterne, da de kører hen mod pyramiderne. Så dyr en film, og så er man nødt til at ty til så åbenlys genbrug. Det holder ikke i min bog

dobbel op eller tredobbel op på robotter. Det har åbenbart ikke det store at sige, om en (ond) robot bliver tilintetgjort, for dens identiske afløser stå allerede klar i kulissen, eller sågar samtidig med at den første er på. Det grelleste er dog til sidst i filmen, hvor contructicons har samlet sig til Devastator, samtidig med at de render rundt enkeltvis og slås med autobotterne. Køb to, betal for en.

Ting jeg undres over.
Så var der ting, jeg studsede over. Robotpigen på Sams college. Skulle det være en reference til Sil fra Species filmen? Jeg synes der var en del ligheder med hensyn til udseende, tungen og egenskaber. Kan også godt være at jeg overfortolker.

Don't worry, my apprentice. The cube cannot be destroyed, it will only transform. My apprentice? Snakker vi nu Star Wars eller hvad? Og så har Megatron en herre. Det kan jeg nu heller ikke få til at rime.

Robotter, der kan flyve gennem rummet, kan gennemtrænge vores atmosfære uden at brænde op, kan overleve på havets bund under mange atmosfæres tryk, men stik dem et par på lampen, og så bliver de til skrot? Ikke forstået.

De positive ting.
Filmen var faktisk ikke så rædselsfuld som jeg havde frygtet. Den var langtrukken, men mere spiselig end den første, som jeg virkelig har haft svært ved at godtage. De tåbelige indslag var til at holde ud. Eksempelvis de to tvillingeautobotter. Jeg havde frygtet noget værre.

Optimus Prime. Behøver jeg at sige mere? For mig filmens helt store plus. Han lignede og agerede sådan som jeg forventede Optimus Prime skulle være. Især kampen i skoven tager kegler i mit tilfælde.

Det var vist hvad jeg orkede i den her omgang.

#62 Jeg foretrækker så afgjort også nachos med salsa til mine biografture.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: