Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 dunga 14 år siden

Hmmm...

Jeg tror der er gået lidt sport i at skulle hade transformers og Michael Bayfilm.
Jeg elsker film. Jeg elsker mange slags film. Den bedste film i år, jeg har set er uden tvivl Gran Torino. Jeg elsker dialogfilm og film hvor der er en udvikling i karakterer osv.

Men jeg glædede mig til Transformers 2, og blev ikke skuffet da jeg så den.
Jeg forventede at se en film med sindssyge effekter, underholdning og sjov og ballade, og det fik jeg.

Jeg kan krumme tæer, når Michael Bay skal lave scener med følelser og dybe dialoger. det kan han ikke, men han kan skrue actionscener sammen med vinkler og slowmotion der passer sammen. Og jeg blev ikke skuffet....

Så det er lidt pudsigt, at nogle folk herinde på sitet, kan bruge SÅ meget tid på at nedgøre Michael bay og Transformers. Hvis man ikke gider se den, så lad være med det. Men det virker lidt krukket, at man bruger så meget tid på, at fortælle hvor dårlig man synes filmen er. Jeg ser ikke amerikanske Highschoolfilm eller teenagefilm, men jeg gider altså ikke bruge meget tid på at sidde på nettet og skrive om hvor dårlige de er osv... (Udover nu!!)

Jesper
Gravatar

#52 filmz-Bruce 14 år siden

#51 Det er utroligt, at nogle gider bruge så meget tid på at rose filmen. Det er et filmsite og kritik følger med, når der skal diskuteres.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#53 Blehninja 14 år siden

#50

Der manglede en smiley der :-D Har det med at slå hjernen fra når der skal ses actionbrag, så passer fint ind som den gennemsnitlige americaner ^^

#51

So?

Ja, jeg elskede også den film! Men hvis man ser på filmen med lidt kritiske briller, så var der så mange ting som var dårligt ved den film:
Hele historien var næsten gætbar og plot twists kunne gættes på et par sec. Man sad og ventede på at mikaela og sam skulle sige til hinanden at de elskede hinanden. De nærmest kvalmende ærkeamericanske patriotiske tidspunkter som f.eks. da en af decepticonerne sparker flagget ned fra broen. man vidste at optimus ikke ville bliver forblive død. Den dybt åndsvage embedsmand udsendt af præsidenten som fucker det op. Jeg kunne blive ved


Forudsigeligheden var kæmpe og jeg ville have kedet min røv af hvis det ikke var fordi jeg havde slået min hjerne fra da det netop var den slags film som jeg forventede! Men som de fleste filmkritikere, profesionelle som amatører, glemmer at gøre er at sige hvordan filmen er i forhold til hvad der er menningen med filmen. Transformers 2 er et hollywood blockbuster action brag! Og det gør den fandens godt, men generelt som film så er den ikke mange stjerner værd.
Gravatar

#54 The Insider 14 år siden

#53, Men som de fleste filmkritikere, profesionelle som amatører, glemmer at gøre er at sige hvordan filmen er i forhold til hvad der er menningen med filmen.

Det kan jeg godt! Ahem. Transformers 2 vil gerne være fyrstelig, hjernedød underholdning, der stimulerer lattermusklerne med fornøjelig, afvæbnende humor, fryder sanserne med uovertruffen lyd og special-effects, engarerer tilskueren med sympatiske karakterer, som målgruppen kan relatere sig til, og som overvælder sine tilskuere så meget med sit 200 millioner dollar dyre sansebombardement, at al snak om plottets fjel og mngler automatisk forstummer.

Sandheden er så, desværre, at det er en allerhelvedes kedelig film, som bare bliver ved og ved og ved i så lang tid, at der er stor chance for at gå i koma og få permanente hjerneskader, hvis man tør slå den fra. Det er nærmere en genindspilning af den første film end en fortsættelse, karaktererne er så afsindig overfladiske, at man får en kølig distance til filmen, så man beundrer de SENSATIONELLE effekter, men sjældent deciderer nyder dem, fordi man ikke kunne være mere hamrende ligeglade med de mennesker og robotter, der slår gækken løs. Humoren er ofte anstrengene, og det dumme plot havde været lettere at sluge, hvis det ikke var blevet strakt over 2 timer og 30 minutter(!). Kort sagt: "Meningen med filmen" og "Hvad filmen er" er to fuldstændig uforenelige størrelser :-)
War. War never changes.
Gravatar

#55 Ericmase 14 år siden

Fik den set i Onsdags, men jeg var sindssygt underholdt af filmen! Effekterne var så fede! Den var fuldstændig vanvittig! Den var pissefed og den var da lang og jeg sov overhovedet ikke under filmen! De nye robotter var coole, (ISÆR) "Den Faldne" og "Jetfire"! Overraskende film og (LOL!) at man kunne se forældrene med i krigen, men jeg giver altså filmen 6/6 stjerner! Det lyder måske noget (Skod), men jeg er jo "Transformers" fan, altså ikke i tegnefilmene. :) Fantastisk film! Bedre end 1´eren!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#56 enfilmnørd 14 år siden

Så den igår, og den var okay, men alt for fjollet til min smag

Jeg tillader mig, at spoiletagge resten, så har jeg frie hænder:

Jeg starter med mine problemer med filmene:
Som jeg allerede har nævnt var den alt for fjollet, jeg syntes den prøver for hård, på at være morsom. HA HA Kæmpe-robotten har testikler, HA HA Megan Fox bruger en desipticon som hund, og den voldtager hendes ben, HA HA. folk falder, mødre æder hashbrownies. Det virkede ikke for mig. Jeg er helt med på, at en sådan film ikke må tage sig selv for seriøst, det er jo Transformers, men de såkaldte jokes, blev ved med at komme, i en uendelig strøm; Det var for meget.

Dette leder mig meget godt over på, mit nok største problem med filmen; Irreterende og ligegyldige bi-figurer. Man, der var mange af disse. Robotter der taler i slang; En Jazz var rigeligt i den første, men to. Ireterende udsendinge fra det hvide hus. MEn prisen for værste bi-person går til... Sam(Le Beuf)'s værelseskammerat. Hvad var ideen med ham. Han gør intet, tilføjer intet, og han er så irreterende, at selv filmens hovedpersoner ber ham om, at holde kæft. Ham kunne jeg sagtens undvære. Generelt var de små bipersoner bare irreterende. Den eneste lille bi-person(transformersne og ham soldaten vi følger, regner jeg for store bipersoner, da de reelt har betydning for filmens handling) der rigtigt fungere, var ham den gamle transformers med stokken. Han var okay.

Så var der nogle få ting små ting; Jeg forstår ikke, at de tilbringer så langt tid i ørkenen uden vand, det er mig en gåde. De gamle "Primes", er en slags Guder/ånder, der kan vække Sam til live igen, uden nogen vidre forklaring. De 7 Primes-historien, lignede et rip-off af Tolkiens silmarillion, men lad det nu ligge. Jeg ved godt Megan Fox er hot, og jeg er enig i dette, men det kan man altså ikke bygge en scene op omkring. Og kærlighedsaffæren fungerede ikke.

Og så lidt om, hvorfor den faktisk var okay.
Aktionescenerne var fede; store, larmende og medrivende. At lade Optimus dø var forudsigeligt, men også rart af se. De gode må godt få lidt tæv. Mange af skurkene fungerede ret godt, og bedre end i etteren. Musikken var medrivende( selvom jeg syntes de havde lånt en del fra Pirates of the Carribean). Når humoren fungere, var den faktisk okay. Historien fungerede, den var tynd, men den passede godt ind. Jeg var underhold hele vejen igennem, og det er sjældent med en film, af denne længde.



Vil ikke give den stjerner, men bare sige, at alt i alt, så var den værd at se, selvom den havde sine problemer. Ville klart havde fortrudt det, hvis jeg først havde set den, på DVD. Kæmperobotter skal ses i biografen.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#57 mr gaijin 14 år siden

#54 Jamen, det er jo bare en popcornfilm. Det er ikke meningen, at du skal se filmen. Du skal bare spise en masse popcorn og drikke en masse sodavand, mens der er noget flimmer og støj omkring dig :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#58 thomas040 14 år siden

Nu har jeg så set filmen, og jeg fik ret i at den danske oversættelse af titlen var direkte forkert: det var DEN faldnes hævn og ikke DE. Suk... facepalm...

Failure is a zero out.
Gravatar

#59 database 14 år siden

På trods af at jeg havde en meget negativ indstilling til Transformers: Revenge Of The Fallen, fik mine venner alligevel hevet mig med ind i biffen. Jeg havde absolut ingen forventninger til filmen, og alligevel formåede den at skuffe mig på det groveste.

Filmen er en lang, ligegyldig og rodet affære. Omkring halvvejs inde i filmen tænkte jeg fejlagtigt, at handlingen ville begynde. I stedet bliver for serveret for det værste sludder, jeg nogensinde har været vidne til. Effekterne er fede, men Michael Bays evner som historiefortæller bevidner endnu en gang, at gode effekter ikke kan kompensere for det manglende plot. Skuespillerpræstationerne er udmærkede, men heller ikke mere. Humoren virkede meget forceret og ramte aldrig helt plet.

En stjerne for effekterne og en for det gode soundtrack. Det er en superfed sang Linkin Park har fået lavet.

2/6

Jeg har sværget højt og helligt over for mine venner, at jeg aldrig nogensinde i mit liv vil bruge penge på en Michael Bay film igen. Så var vi alligevel bedre tjent med 1’eren.
Gravatar

#60 The Insider 14 år siden

#57, hehe, I know! Det er kun fordi, jeg hader popcorn og foretrækker nachos, at jeg ikke fik det optimale ud af den :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: