I en lang sekvens vandrer planeter majestætisk over lærredet ledsaget af orkestermusik, og selvom det til tider kan være vanskeligt at gennemskue præcis, hvad der sker, er man alligevel revet fuldstændig med takket være den formidable billedpoesi. De mange effekter og CGI’en stjæler dog ikke filmen fra skuespillerne, og både Brad Pitt, Jessica Chastain og ikke mindst børneskuespillerne leverer alle førsteklasses præstationer. Det er svært at forestille sig, at nogen anden end Malick kunne slippe af sted med at lave en så eksperimenterende film som denne på så stort et budget og med disse skuespillere, men det er et lykketræf for os alle, at det er sket, for det er en stor, ekstremt ambitiøs og nærmest bindegal film, vi her er vidne til – men bestemt også en svært fascinerende en af slagsen.

Reaktionerne fra Cannes har allerede været delte, og mange vil da utvivlsomt indvende mod filmen, at den burde have været mere forklarende, mere afbalanceret og i det hele taget have opført sig mere som en almindelig film, og hvis Malick havde haft mere pragmatisk sans, var det da utvivlsomt også den vej, han havde valgt. Jeg priser mig dog mig lykkelig over, at den slags ikke er hans stærke side.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 filmz-loke76 13 år siden

Lyder lige så dræbende kedeligt og elendigt som Malick film plejer at være.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#102 Bruce 13 år siden

Hvis man synes Mallicks film er dræbende kedelige, ja, så er denne det også.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#103 Skeloboy 13 år siden

Den kommer i Odense, men først når den er færdig med at gå i en af de tre andre biografer
Gravatar

#104 Neranders 13 år siden

Skeloboy (103) skrev:
Den kommer i Odense, men først når den er færdig med at gå i en af de tre andre biografer

Så der er mulighed for den spiller den 11. og 12. juni, hvor jeg tilfældigvis befinder mig i Odense?
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#105 Skeloboy 13 år siden

#104 - det tror jeg er for tidligt
Gravatar

#106 Neranders 13 år siden

Jamen så må det være mellem den 11. juli og 12. august hvor jeg skal have tysk B suppleringskursus i Odense.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#107 PredatorX 13 år siden

Har lige set den.. Og ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene? Den har utroligt flotte billeder, men ellers fangede den mig ikke det store. Jeg tror måske jeg får lidt lange løg over Malicks måde at fortælle sine historier på. Skuespillet er godt, især for børnene. Der er egentlig intet rent filmisk man kan slå ned på. Måske var filmen i sidste ende bare lidt ligegyldig for mig, fordi jeg ikke fik det store ud af den.. Men den er lidt svær at placere. Den fortjener topkarakterer på billedsiden. Men jeg føler ikke jeg kan give den bundkarakterer på historie siden, når der intet var i vejen med den. Jeg blev bare ikke fanget. Men det er jeg på den anden side heller ikke blevet af hverken Thin Red Line og New World. Alt i alt, jeg er fint tilfreds med at have set den, men jeg kommer nok ikke lige til at smække filmen på i hjemmebiffen :)

Og nu må Malick meget gerne lave enten en sci-fi eller National Geographic film. Så er jeg på! :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#108 Djarnis 13 år siden

Så er den set, men endnu ikke helt fordøjet. Den kan umiddelbart virke prætentiøs og samtidig være omfavnet af en påtaget poesi uden dog at havne i den kategori, som formentligt var sket med en anden ved roret. Malick formår at servere dette billedlige frontalangreb på sanserne, så man ikke kan blive andet end overvældet, imponeret og ganske enkelt ramt. Jeg følte både en stor indre ro og samtidig en varslende association til mit eget liv. Musikken fulgte billederne forrygende og ja, jeg havde en forunderlig og fantastisk oplevelse...

Svær at afgive nøjagtig bedømmelse på...

Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#109 Corgan 13 år siden

#107:

You've got no heart, dude... ;-)
Gravatar

#110 PredatorX 13 år siden

Corgan (109) skrev:
#107:

You've got no heart, dude... ;-)

Stone cold;)

Men sådan er det jo når man kun kan lide Transformers og ikke de der cafe latté film hehe
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: