I en lang sekvens vandrer planeter majestætisk over lærredet ledsaget af orkestermusik, og selvom det til tider kan være vanskeligt at gennemskue præcis, hvad der sker, er man alligevel revet fuldstændig med takket være den formidable billedpoesi. De mange effekter og CGI’en stjæler dog ikke filmen fra skuespillerne, og både Brad Pitt, Jessica Chastain og ikke mindst børneskuespillerne leverer alle førsteklasses præstationer. Det er svært at forestille sig, at nogen anden end Malick kunne slippe af sted med at lave en så eksperimenterende film som denne på så stort et budget og med disse skuespillere, men det er et lykketræf for os alle, at det er sket, for det er en stor, ekstremt ambitiøs og nærmest bindegal film, vi her er vidne til – men bestemt også en svært fascinerende en af slagsen.
Reaktionerne fra Cannes har allerede været delte, og mange vil da utvivlsomt indvende mod filmen, at den burde have været mere forklarende, mere afbalanceret og i det hele taget have opført sig mere som en almindelig film, og hvis Malick havde haft mere pragmatisk sans, var det da utvivlsomt også den vej, han havde valgt. Jeg priser mig dog mig lykkelig over, at den slags ikke er hans stærke side.
#111 Corgan 13 år siden
Ja, der skal eksplosioner til at imponere dig.
Btw jeg vil stadig prøve at tvinge dig til at se The Fountain... måske jeg burde prøve at sælge dem som en romantisk komedie... Jeg ved du er helt pjattet efter dem.
#112 PredatorX 13 år siden
Du er MEGET velkommen! Men du skal skynde dig, for jeg har den stående på HD DVD og den venter bare på at blive set ;) Og ja romantiske komedier er liiige mig! Alt med Jennifer Aniston, Vince Vaughn og så ham med næsen.. Det er bare det fedeste! :D
#113 Fellaheen 13 år siden
#114 Antlion 13 år siden
#115 Bruce 13 år siden
#116 JannikAnd 13 år siden
#117 Bruce 13 år siden
#118 Høegh 13 år siden
Og den bliver ikke mindre fremragende af, at have et sublimt score og tidsløse æstetisk smukke effekter.
Den bedste film fra 2006 og blandt én af de bedste fra 00'erne (hvis man spørger mig...hvilket man burde gøre).
PredatorX, hvis du finde et fokuspunkt lige vedsiden af skærmen, så er der endda noget i filmen der næsten kan ligne store eksplosioner. Go go go!
*og nok den eneste film hvor Hugh Jackman faktisk spiller fremragende.
#119 BN 13 år siden
Fanboy!
#120 Fellaheen 13 år siden
Det er nok de to ting den film absolut ikke har, tidløs æstetik? Mere 90'er-kitsch.