Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Bobby Singer 13 år siden

#30 Jeg er ret sikker på at de scener bnm nævner er i 3D. Jeg så den selv i forgårs og sådan husker jeg dem også. Specielt introen hvor kameraet zoomer ind på huset er altså i 3D, stakittet er tydeligvis meget tættere på os end huset er.
Idjit
Gravatar

#32 filmkorn.dk 13 år siden

#31 De scener du nævner er helt korrekt, men de almindelige snakkescener er i 2D. Løftede på brillerne for at tjekke det.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#33 Michael Andersen 13 år siden

Myrepip (19) skrev:
3D er noget bras! Jeg sender lige et kontonummer via PM! :)


Der er forskel på kvaliteten på 3D alt efter hvilket 3D-system og fremviser der bliver brugt...

Buck Rogers (27) skrev:
Og til herr Andersen, jeg var ikke så betaget af 3D'en, så jeg modtager da gerne lidt refusion fra Klovborg :D


Og mon ikke vi kan finde et bevis på det her? :) Du så 3D'en med engangsbriller, ik? :)

Tiany kommer sikkert også herind og siger det samme, men så må I snart have lært lektien, kom ud til mig, så skal jeg vise jer hvordan 3D skal gøres :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#34 filmz-Myrepip 13 år siden

Michael Andersen (33) skrev:
Der er forskel på kvaliteten på 3D alt efter hvilket 3D-system og fremviser der bliver brugt...


I know :) Men kvaliteten til trods, så ser jeg ikke sådan lige min indsigelse forsvinde som dug for solen. Jeg er imod den dybdevirkning som 3D i sin nuværende form giver, fordi jeg personligt ikke mener det er et element, som hører hjemme i film. Jeg ville heller ikke være så kritisk og jeg ville endog nok nyde nogle 3D film, hvis ikke det var fordi jeg mente 3D er kørt i stilling som decideret arvtager for 2D. Hvis det "settler" som en niche for et par genrer, så skal jeg nok lade være og brokke mig fremover :)
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#35 Michael Andersen 13 år siden

Myrepip (28) skrev:
Hmm jeg ER sgu lidt skuffet. Argumentet om bare at kunne se den i 2D, ser ikke ud til at være en option denne gang.


De har måske læst dit og Thomsens modargument fra tidligere: Men problemet med "bare at se 3D film i 2D" er, at 3D cinematografi differentierer væsentlig fra 2D, som en film skudt i Cinerama kontra at blive vist i 2D og derfor er en "2D version" et kompromis på 3D cinematografiens kompromisser.

- Lige dén pointe synes jeg er værd at gentage. Det virker som om, at mange af teknikkens fans fuldstændig overser det simple faktum, at scener i 3D-film bliver "blocket" i henhold til lige netop dét ene virkemiddel. Det betyder ganske enkelt, at 3D-film arbejder langt mere med dybdeplanet, fordi det er dér virkemidlet henter sin pang-effekt, end normale 2D-film. Det betyder også, at en 3D-film, der er tilrettelagt som 3D-film, har svært ved at undgå at virke en smule amputeret i en 2D-udgave, fordi de billedmæssige valg ofte vil være foretaget ud fra tanken om deres effekt i 3D.


Jeg blev i hvert fald overvendt af jeres argumenter. 3D-film skal ses i 3D :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#36 filmz-Myrepip 13 år siden

#35 Enig :) Og så absolut en grund til at ønske 3D lagt helt død.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#37 tiany 13 år siden

Michael Andersen (33) skrev:
Tiany kommer sikkert også herind og siger det samme, men så må I snart have lært lektien, kom ud til mig, så skal jeg vise jer hvordan 3D skal gøres :D


Jeg har faktisk tænkt over det.... hvis jeg kommer hjem i aften og synes at 3D'en ikke fungerede, så må jeg prøve hos dig næste gang.

Men det nytter jo heller ikke hvis Klovborg bio er den eneste i DK der kan finde ud af at vise 3D :)
Valar morghulis
Gravatar

#38 Moog 13 år siden

#33 har i andre briller i Klovborg en andre steder?

Kan man egentlig købe nogle andre briller et eller andet sted der rent faktisk sidder godt på hovedet?

#28
Det er faktisk lidt vildt at der slet ikke er en 2d only version af denne film, plejer altid at være mit argument mod den to-dimensionelle del af befolkningen :)
Well, vil nu stadig opfordre dig til i det mindste at give det en sidste chance, specielt med denne film hvor det fungerer rigtigt godt.

Step in to our world, we can go up and down, left and right and forwards and backwards ;)



Gravatar

#39 filmz-Myrepip 13 år siden

Moog (38) skrev:
Well, vil nu stadig opfordre dig til i det mindste at give det en sidste chance, specielt med denne film hvor det fungerer rigtigt godt.

Step in to our world, we can go up and down, left and right and forwards and backwards ;)


Tak for tilbuddet :) Men nej tak. Den illusion vil konflikte med den illusion jeg netop elsker ved film.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#40 akerman 13 år siden

Fårk den var fed. Kan man lide avatar, the matrix og den originale tron, er der hér potentiale for en favorit film til i rækken.

Skriv ny kommentar: