Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Thomsen 13 år siden

Michael Andersen (35) skrev:
3D-film skal ses i 3D


Det er vi helt enige i.

Jeg tror, at jeg vil forsøge at fange den i Dolby 3D, når jeg tager til Sønderborg på tirsdag for at holde jul.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42 Thomsen 13 år siden

Moog (38) skrev:
#33 har i andre briller i Klovborg en andre steder?



Klovborg var sammen med biograferne i Viborg og Sønderborg de første, der installerede 3D herhjemme, og de valgte Dolbys 3D-system, der er overlegent i forhold til de løsninger, de store kædebiografer har installeret. Jeg har ladet mig fortælle, at Værløse bio senere har installeret samme system. Jeg ved ikke, om der er andre.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#43 Juhler 13 år siden

Thomsen (41) skrev:
Jeg tror, at jeg vil forsøge at fange den i Dolby 3D, når jeg tager til Sønderborg på tirsdag for at holde jul.


Jeg kommer lige fra Bio i Sønderborg for at se Tron: Legacy, og kan kun skrive under på at det var en fed oplevelse, selv om den kører i den lille sal. Dog skal der lige pointeres at jeg ikke var specielt imponeret af lyden i salen, men det kan der nok laves om på når den udkommer på Blu-Ray...
Gravatar

#44 Hr. Nielsen 13 år siden

Da jeg fik demonstreret et 3D Tv, så det bedre ud end i biografen. Fik forklaret, at det blandt andet skyldes de bedre briller end de 'papbriller' biograferne bruger (også andre grunde dog). Brillerne virkede også anderledes end dem man får i biografen og det så vitterligt fedt ud. Nogen der kan uddybe dette mere på forståeligt dansk?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#45 Highland Park 13 år siden

Som tilføjelse til #42:
Park Bio på Østerbro fik her for nylig installeret Dolby 3D-systemet, og ellers har Lalandia Bio haft det gennem længere tid.
Empire Bio kan også vise film i 3D nu, men jeg ved ikke, hvilket system de har installeret. De nævner intet om det på hjemmesiden, men jeg finder ud af det ved lejlighed.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#46 Hr. Nielsen 13 år siden

Highland Park (45) skrev:
Lalandia Bio


Aha, så var det måske derfor jeg fandt jeg fik mere ud af 3D effekten der end i Bio City, hvor jeg så den første gang. Her i Odense synes jeg at 3D'en fungerer bedre i Cinemaxx end netop Bio City......
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#47 tiany 13 år siden

I am not a believer.... but I am no longer a dis-believer....

Michael behøver ikke give mig pengene igen. Den her film, har 100 gange bedre 3D end Avatar. Men jeg er stadig ikke fuldt solgt på ideen, især fordi jeg stadig har problemer med brillerne. Men dybden i TRON var super og her er en film hvor det virker til at der er taget højde for at billedet bliver en tand mørkere i 3D. Jeg mener stadig at teknologien er på et tidlig stadie i sin udvikling og det kan nok gøres endnu bedre.

Men jeg vil også sige at Ja 3D fungere i TRON som foregår i denne fiktive elektroniske verden, men jeg kan stadig ikke helt se meningen med 3D i alle film.

Nu til SELVE filmen...
Jeg var i nørd himmel... lidt flere lightbikes kunne der godt have været, men den var fed. Jeff Bridges var gudeskøn i filmen og jeg kunne ikke lade være med at klukke hver gang han sagde "Man". Garrett var en smule anonym i hovedrollen. Mens Michael Sheen fungerede fremragende som Castor.
Og en fantastisk flot billedeside.

MUSIKKEN
Det er længe siden jeg har set en film hvor musikken passede så fantastisk fremragende til billedesiden. Jeg havde lyttet til musikken inden filmen og synes allerede den var god, men når man høre den i filmen giver det kuldegysninger. Vi snakkede efterfølgende om hvor tidligt i processen Daft Punk er kommet ind, for musikken var som skræddersyet.

4½/6
Valar morghulis
Gravatar

#48 Bobby Singer 13 år siden

Øhm de har altså ikke brugt papbriller siden Avatar. Alle de 3D film jeg har set i biffen har været med nogle sorte plasticbriller der ligner Ray-Ban kopier. ;)
Idjit
Gravatar

#49 Hr. Nielsen 13 år siden

#48 Hvis den var til mig, så kan jeg svare at det var derfor jeg skrev 'papbriller' og ikke papbriller, da jeg ikke gad forklare samtlige billige modeller jeg har prøvet (hey, jeg snakker stadig om 3D briller tak:) Men dem jeg prøvede til 3D Tv, var anderledes, uden at jeg skulle kunne sige hvad der var i det? De kostede så også over 900 kroner (det tvivler jeg på biografernes (generelt) gør:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#50 gi-jones 13 år siden

#49: Dem der bruges til tv er shutter-briller. Det vil sige at der sidder en lille LCD lukker i hvert glas, som skiftevis blokerer udsynet, i sync med at tv'et skifter. Det er en grundlæggende anderledes teknik end den der bruges i biograferne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: