Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Myrepip 13 år siden

#20 [url= meget for dit bjerg[/url]
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#22 elwood 13 år siden

Metaforisk you fool!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 filmz-Myrepip 13 år siden

#22 Og mit var symbolsk :)
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#24 gi-jones 13 år siden

Hmm. Havde egentlig ingen forventninger til den her film, men må da hellere give den en chance nu.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#25 elwood 13 år siden

#23

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 filmkorn.dk 13 år siden

Helt enig med anmelderen.

Audio/visuel tour de force. Var vildt betaget af filmen.

Har i øvrigt selv anmeldt den + den første Tron på min blog.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#27 Buck Rogers 13 år siden

Midt i al denne begejstring, vil jeg tillade mig at trække lidt i den anden retning. Jeg ved ikke helt, hvad jeg havde forventet, men jeg var i alt fald ikke voldsomt solgt på filmen, der på papiret ligner enhver nørds våde drøm. Ja, jeg har stadig min C64, så jeg burde være i målgruppen.

Jovist, det allerede nu berømmede score af Daft Punk er totalt fedt, og det lyder også fremragende uden for filmen :) Visuelt er filmen også ganske overvældende, ikke mindst i lightcycle-kampen, der - som filmens højdepunkt - desværre falder lidt tidligt i spilletiden. Der er tydeligvis masser af kreativitet i kostumer og set design, og Jeff Bridges' tilstedeværelse giver det noget anonyme cast et gedigent løft.

Men der er lidt for mange elementer, der desværre ikke fungerer i min optik:
1) Søn-og-fraværende-far-elementet er i filmisk sammenhæng temmelig fortærsket, og jeg synes, at filmen jævnligt glemmer det i sin jagt på næste kreative kameratur eller actionscene.
2) Modsat anmelderen synes jeg ikke, at Garrett Hedlund gør noget større væsen af sig. Filmens tyve minutter lange intro gør meget ud at understrege, hvilken badass han er, men derudover har han sgu ikke megen personlighed! Til gengæld har han vældige
evner inden for disc-kampe, hvor han så ellers har fået dem fra ;)

3) Der er for mange scener, der i højere grad smager af effektfolk, der brainstormer: "Kunne det ikke være vildt fedt, hvis vi havde sådan og sådan lige her!" end af noget, der giver mening i plotsammenhæng
(da filmen introducerer en komplet ligegyldig lightjet-kamp, tog jeg mig virkelig til hovedet)

4) CLUs store, skumle plan fiser lidt ud i sandet - den virker aldrig særligt truende, og den burde have været langt bedre integreret i historien.
5) Endelig synes jeg helt overordnet, at filmen var væsentligt for lang - på et tidspunkt har man nået sit mætningspunkt for neoneffekter for en enkelt dag og længes bare efter en medrivende historie :)

Og til herr Andersen, jeg var ikke så betaget af 3D'en, så jeg modtager da gerne lidt refusion fra Klovborg :D

3 stjerner herfra.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#28 filmz-Myrepip 13 år siden

Hmm jeg ER sgu lidt skuffet. Argumentet om bare at kunne se den i 2D, ser ikke ud til at være en option denne gang. Der skal vist ventes til BD udgaven :(
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#29 Bobby Singer 13 år siden

#17 Det er rigtigt at alle sekvenser i filmen ikke er i 3D, men nogle af de større action sekvenser i starten af filmen er altså optaget med 3D kamera inklusiv introen.

Den introtekst du snakker om er også med i den udgave som jeg så til forpremieren og den forklarer at nogle scener er optaget i 3D, mens andre ikke er. Det er heller ikke alle scener i Tron universet der faktisk er optaget i 3D, mange af dialogscenerne f.eks. er "bare" i ganske almindelig 2D.
Idjit
Gravatar

#30 filmkorn.dk 13 år siden

bnm (6) skrev:
Var der ikke 3D effekter i "den virkelige verden"?
Jeg kunne have svoret haven og stakittet var meget tættere på kameraet end hjemmet, når man zoomer ind i hovedpersonens værelse. Og byen man flyver over i starten er da 3D. Og serverne i Encom serverrummet, trappen i arkaden, basejumpet, osv. Siger du det ikke var i stereoskopisk 3D?


Nej, den virkelige verden er i 2D og the grid i 3D. Et bevidst valg fra filmskaberne.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: